Gå til innhold

IA og egenmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært syk mer enn en enkelt dag hist og her, og er veldig usikker på hva som er riktig i den situasjonen jeg er nå. Jeg har 24 dager som kan brukes i løpet av 12 måneder, og jeg har brukt tre, så jeg har mange dager til gode, bare sånn at det er avklart. Jeg var syk 14. og 15. og hadde hjemmekontor 16. og hele forrige uke. Nå har jeg feber og halsbetennelse. Kan jeg bruke egenmelding i morgen eller må jeg da ha sykemelding siden det er mindre enn to uker siden sist egenmelding?

Anonymkode: 23597...7b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, men vil tro du finner svar på det hvis du googler.

Hvis du ikke har fått tatt en koronatest nå, så få det gjort!

God bedring :)

Anonymkode: 3da29...441

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke, men vil tro du finner svar på det hvis du googler.

Hvis du ikke har fått tatt en koronatest nå, så få det gjort!

God bedring :)

Takk. Har googla og lest opp og ned på mange sider uten å finne noe som gjorde det klart. Skal bestille test i morgen. 

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Har googla og lest opp og ned på mange sider uten å finne noe som gjorde det klart. Skal bestille test i morgen. 

Jeg søkte litt nå. Ta en kikk på dette: https://www.infotjenester.no/artikler/dette-maa-du-vite-om-egenmelding/

Ser ut for meg at du kan bruke egenmelding så lenge det er innenfor arbeidsgivers periode, og du har vært tilbake i jobb etter forrige gang du var syk.

Men sjekk det opp i morgen tidlig.

Skrevet

Det er bare å lese på nav.no 🤷‍♀️ 

Anonymkode: e8871...c91

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare å lese på nav.no 🤷‍♀️ 

Anonymkode: e8871...c91

Det står ingenting der om jeg kan bruke egenmelding på nytt når det bare er 10 dager siden sist jeg gjorde det. 

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg søkte litt nå. Ta en kikk på dette: https://www.infotjenester.no/artikler/dette-maa-du-vite-om-egenmelding/

Ser ut for meg at du kan bruke egenmelding så lenge det er innenfor arbeidsgivers periode, og du har vært tilbake i jobb etter forrige gang du var syk.

Men sjekk det opp i morgen tidlig.

Takk. Må antagelig snakke med legen i morgen uansett, så kanskje det sikreste er sykemelding. 

Skrevet

Det har ingenting å si hvor lenge det er siden sist egenmelding. Etter sykemelding må det gå 16 dager.

Anonymkode: ac26d...c8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...