Gå til innhold

Gå på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lærer ved en stor skole (vgs). Sist mandag gikk jeg litt tidligere hjem fordi jeg begynte å nyse, hoste og bli snørrete. Holdt meg hjemme i et i par dager og ble verre, så testet meg på torsdagen, ble negativt. Fredag ble jeg bedre, men jeg er fortsatt ikke helt frisk. Bitte litt vondt i halsen og noe hoste og nysing, bitte litt snufsete. Det er jo bare forkjølelse, men er det lite nok til å kalles restsymptomer? Ok å gå på jobb igjen? Avdelingsleder sier at jeg må kjenne på det selv 🤷‍♀️

Anonymkode: 1f0cd...bd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det er en negativ test, kan du gå på jobb med lette symptom. 

Anonymkode: 8253f...c23

Skrevet

Du har jo testet deg. Kom deg på jobb. 

Anonymkode: 0dd77...332

Skrevet

Takk! Da går jeg på jobb igjen😊 Skal bli godt, jeg savner jobben. 

HI

Skrevet

Om du har negativ test skal du likevel være hjemme så lenge du har symptomer. Det er retningslinjene i Bergen kommune, og helt sikkert i mange andre. Om du hadde googlet hadde du fått svar. 

Anonymkode: 465ed...219

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Om du har negativ test skal du likevel være hjemme så lenge du har symptomer. Det er retningslinjene i Bergen kommune, og helt sikkert i mange andre. Om du hadde googlet hadde du fått svar. 

Støttes. Du risikerer å smitte andre med forkjølelse som så må i karantene i påvente av test. 

Anonymkode: 18d08...5a5

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg kan jo ha restsymptomer i ukesvis! Det er helt vanlig for meg å småhoste litt i flere uker etter jeg først ble syk når jeg er forkjølet. Jeg kan jo ikke være hjemme så lenge (?). Ellers har formen kommet seg litt mer utover dagen. Nå et det bare litt hoste.

HI

Skrevet

Uansett hva du måtte lide av er man mest smittsom i starten av et forløp, derfor ville jeg personlig gått på jobb med slike restsymptomer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...