Gå til innhold

Navnet Elin


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min nydelige søster heter Elin. Bedre dame og storesøster finnes ikke. Så her er det navnet helt supert!

Anonymkode: 16d4e...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et helt vanlig navn for oss som er født på 80- tallet. Har ingen tanker rundt det om jeg skal være ærlig: det er hverken spesielt fint eller ikke fint. 

Anonymkode: 61c2e...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin er fint 🙂, å mange forskjellige måter å uttale de på 🙂. Hvilken måte liker du? 

Anonymkode: 541cf...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Elin er fint 🙂, å mange forskjellige måter å uttale de på 🙂. Hvilken måte liker du? 

Anonymkode: 541cf...cfa

Nei, det kan faktisk bare uttales på én måte.

Anonymkode: 461cd...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 46 år, altså født på 70-tallet, og jeg kjenner flere Elin. Hadde to stykker i klassen og flere på skolen, der jeg kommer fra var det et veldig vanlig navn på 70 og 80 tallet.

Kjenner ingen små barn som heter det da, og det gjør det jo ekstra fint synes jeg. For mine barn er det nok et litt "tantete" navn, veldig mange tanter heter det ;) 

Jeg liker tantete navn jeg, synes det er helt topp når noen går litt mot statistikken. De fleste navn bruker jo et par generasjoner på å komme tilbake, gøy at noen bruker de navnene midt mellom to bølger.

Veldig få barn heter akkurat nå Aina, Lene, Monica, Nina og Elin, supert at noen gjør det.

Anonymkode: 3a03b...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så hyggelige erfaringer med Elin, dessverre, og forbinder navnet med noen som er falsk og selvsentrert...

Klangen i seg selv er helt grei, anvendelig, enkelt navn,

Anonymkode: a193c...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/24/2020 at 10:44 PM, Anonym bruker said:

Er det fint? :) 

Anonymkode: ea25d...d7e

Det er dessverre ødelagt for meg, pga ei som driver og spre masse rykter her i byen.

Ellie og Eline er vakre i forhold

Anonymkode: 224c0...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/25/2020 at 1:57 PM, Anonym bruker said:

Jeg er 46 år, altså født på 70-tallet, og jeg kjenner flere Elin. Hadde to stykker i klassen og flere på skolen, der jeg kommer fra var det et veldig vanlig navn på 70 og 80 tallet.

Kjenner ingen små barn som heter det da, og det gjør det jo ekstra fint synes jeg. For mine barn er det nok et litt "tantete" navn, veldig mange tanter heter det ;) 

Jeg liker tantete navn jeg, synes det er helt topp når noen går litt mot statistikken. De fleste navn bruker jo et par generasjoner på å komme tilbake, gøy at noen bruker de navnene midt mellom to bølger.

Veldig få barn heter akkurat nå Aina, Lene, Monica, Nina og Elin, supert at noen gjør det.

Anonymkode: 3a03b...f49

Kjenner faktisk 3 stk som heter Nina som er under 7, så det virker ut som kommer igjen nå

Anonymkode: 224c0...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 25.10.2020 den 13.43, Anonym bruker skrev:

Nei, det kan faktisk bare uttales på én måte.

Anonymkode: 461cd...d35

Nei, jeg vet om hvert all tre måter å uttale det på, så det stemmer ikke.

For å svare på spørsmålet til trådstarter: Ja, synes Elin er et fint navn. Liker både det, Eline og Elina. 

Anonymkode: 5c0ee...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2020 den 13.43, Anonym bruker skrev:

Nei, det kan faktisk bare uttales på én måte.

Anonymkode: 461cd...d35

Her er det noen som sier det rett frem, mens andre sier d med lang i.

Anonymkode: 66e16...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...