Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #1 Skrevet 24. oktober 2020 Står mellom to jobber. Den ene er akkurat det jeg er utdannet til. Den jobben styrker min cv for seinere så om jeg vil se meg om etter en annen. Jobben er travel. Alternativ to er også en jobb jeg er utdannet til, men et smalere og litt mindre spennende felt. Dagene er roligere. Gir litt mindre kompetanse på cv enn den andre. Men denne jobben ligger nesten 100000 over i årslønn. Anonymkode: baaa9...f1b
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #2 Skrevet 24. oktober 2020 Nr.2. Roligere dager og bedre lønn👍🤩 Anonymkode: ed289...d21
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #3 Skrevet 24. oktober 2020 Roligere dager og mer lønn. Men det er i min livssituasjon. Det er ikke sikkert det er riktig for deg, du er antakelig minst 20 år yngre enn meg, og har planer om å klatre i karrierestigen. Anonymkode: 791b1...f18
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #4 Skrevet 24. oktober 2020 Før ville jeg kanskje valgt nr. 1 fordi jeg tenkte fremover. Nå ville jeg valgt nr. 2, roligere dager, bedre lønn, slipper å bli utslitt av jobben. Det å tjene såpass mye mer i året kan også bli svært viktig for deg hvis du skulle bli syk eller miste jobben eller bli ufør. Høy lønn kan også gjøre at du, hvis du får en mer spennende jobb senere, kanskje kan komme høyere i lønn i ny jobb enn du ville gjort om du hadde tjent mindre i forrige jobb. Anonymkode: 2e414...b27
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #5 Skrevet 24. oktober 2020 Kommer litt an på hvor du er i livet... Har du små barn, etableringsfasen, ønsker du deg opp og frem eller ønsker du bare en fast inntekt.... Hva slags mann har du, er du alene om alt på hjemmebane eller har du en som tar sitt ansvar der. Jeg personlig, voksen og ingen store ambisjoner videre, fire barn og en ganske travel hverdag, hadde nok valgt nr to. Anonymkode: d1591...59a
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #6 Skrevet 25. oktober 2020 Jeg hadde valgt den jobben som gir mest faglige utfordringer. Det høres ut som jobb 1. Men det spørs også hvor hektisk jobb nr 1 er, og hva det faktiske lønnsnivået ligger på. Er det høyt i utgangspunktet betyr 100.000 lavere lønn mindre enn om lønnsnivået er lavt. Reisetid til jobb, andre jobb-goder og det sosiale miljøet hadde også spilt inn. Anonymkode: 73eb5...51e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå