Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #1 Skrevet 24. oktober 2020 Sliter like mye som alltid med å tenke på julegaver, tenker vel for vanskelig. Pris maks 300kr for søsken, og litt mer for våre foreldre. Anonymkode: fbe54...79f
hysterika Skrevet 24. oktober 2020 #2 Skrevet 24. oktober 2020 Vi har aldri gitt gaver til voksne, de eneste voksne som får, er egne foreldre og ektefeller / samboere. Kanskje du kan foreslå at dere slutter med gaver til voksne?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #3 Skrevet 24. oktober 2020 Om dere som oss kjører julegaver uten ønskelister, mest en hyggelig hilsen, er ting man kan bruke (opp) eller spise perfekt. Denne helgen er det 30% på alle varer hos Feel, jeg kjøpte en del krydder til søsteren min i går. Der har de f.eks div salt tilsatt urter. Søsteren min er glad i å lage mat, så det er perfekt til henne. I helga er det 40% på alle varer (bortsett fra årets bøker) hos Ark, så jeg kjøpte en kokebok til mamma. Hun elsker å bla i kokebøker og får aldri nok av dem. Broren min tenkte jeg kjøpe litt fin sjokolade til. De har utsalg fra et par sjokoladefabrikker så jeg tenker kjøpe noe der. Ellers er alt fra ullsokker til kosepysjer populært. Min voksne nevø ønsket seg superundertøy i år så jeg skal følge med nå mot black friday og lignende kampanjer om jeg finner noe, vi har også et gavebudsjett på ca 300 pr stk. Broren til mannen min pleier få spekemat, en flaske vin e.l. det er det han vil ha. Han elsker også de punsj-sjokoladene man får kjøpt av idrettslag o.l. som selger kjekbokser som dugnad, men han er barnløs og får sjelden tak i de selv. Får jeg tak i får han det. I fjor fikk jeg to små nisser til å henge i gardinstangen av søsteren min, med batteri og lys i luen, fantastisk søte. Av andre søsteren min fikk jeg et sett med håndkrem og leppepomade, litt eksklusivt som hun hadde kjøpt på en kampanje i parfymeriet. Helt perfekt. Anonymkode: 78e8d...5fe
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #4 Skrevet 24. oktober 2020 solcellelykt stor lykt til å ha ute bordpeis Anonymkode: 18bff...468
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #5 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg elsker å både gi og få gaver, så det vil jeg ikke foreslå at dere slutter med. Til søsken kan du spør om de samler på noe, glass e.l. Ellers er vin, kinobilletter, pynteting, håndkle, god kaffe, osteeske, fuglemater, lykter osv noen tips. Anonymkode: 932a2...7db
☆☆☆ Skrevet 24. oktober 2020 #6 Skrevet 24. oktober 2020 Om du er usikker,gå for ting som blir brukt opp. Og ikkje ver redd for å gå for individuelle gåver om det gjer ting lettare. Eg har faktisk endt opp med trysilsokkar, kaffi og sjokolade til bror og svigerinne. Eg og svigerinna mi har totalt forskjellig interiørsmak og bror min veit ikkje kva farge sofa dei har. Det året eg gav opp fullstendig var året eg traff innertier.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #7 Skrevet 24. oktober 2020 8 minutter siden, hysterika skrev: Vi har aldri gitt gaver til voksne, de eneste voksne som får, er egne foreldre og ektefeller / samboere. Kanskje du kan foreslå at dere slutter med gaver til voksne? Jeg tror vi er ganske mange som synes det er veldig stusselig at bare barna skal få gaver, det er koselig å både få og gi gaver synes jeg. Men det trenger ikke være dyrt eller komplisert, en hyggelig hilsen, det er så trivelig å pakke opp på julaften, også for oss voksne Synes også det sender helt feil signaler til barna at bare de skal ha gaver, selvfølgelig skal vi voksne også ha noen. Anonymkode: 78e8d...5fe
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #8 Skrevet 24. oktober 2020 Kokebok, olivenolje med chilli, rødvin, krydder, kaffe/te - jeg lager «kosepose» til mine foreldre hvert år, med det jeg vet de liker. Anonymkode: af08d...0e3
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #9 Skrevet 24. oktober 2020 kurv med forskjellig mat - f,eks diverse spekepølser med tilbehør, gode oljer https://gourmetkurven.no/ https://kremmerhuset.no/kjokken/mat-og-drikke/nicolas-vahe-syltetoy-4-pakn?v=37800&gclid=EAIaIQobChMIrIHXtP3N7AIVlteyCh1EYAAJEAQYAyABEgJwgPD_BwE kverner med krydder - https://wallendahl.no/produkt/nicolas-vahe-salt-med-hvitlok-rod-chili-325-g/?dTribesID=b923a1a626ef552595c5732461de3bfc|adtribes|1006452&utm_source=Google Shopping&utm_campaign=Google_shopping&utm_medium=cpc&utm_term=1006452&gclid=EAIaIQobChMI8rrllv3N7AIViKiyCh0tOQiNEAQYECABEgLUhPD_BwE Anonymkode: 18bff...468
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #10 Skrevet 24. oktober 2020 Hørte om en dame som kjøpte noe og det var på et marked i mars eller noe sånt med boder og strikketøy. De ble veldig glade Anonymkode: 5b1f3...265
Nyttårs barn Skrevet 24. oktober 2020 #11 Skrevet 24. oktober 2020 En flaske vin Gavekort på en butikk er alltid en god ide, bokhandel, blomster eller hva som helst. Kanskje vet du de samler på noe service eller noe annet.
Optatium Skrevet 24. oktober 2020 #12 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg liker å få kubbelys feks. Syns gode lys ofte er dyre. Har fått avlegger av en grønn plante, det likte jeg. En bok, kalender, deilig håndsåpe fra Rituals feks, fine servietter, gode krydder og oljer, kaffe/te, vin osv.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #13 Skrevet 24. oktober 2020 20 minutter siden, Optatium skrev: Har fått avlegger av en grønn plante, det likte jeg. Det var en utrolig smart gave synes jeg 😊 Anonymkode: 18bff...468
hysterika Skrevet 24. oktober 2020 #14 Skrevet 24. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror vi er ganske mange som synes det er veldig stusselig at bare barna skal få gaver, det er koselig å både få og gi gaver synes jeg. Men det trenger ikke være dyrt eller komplisert, en hyggelig hilsen, det er så trivelig å pakke opp på julaften, også for oss voksne Synes også det sender helt feil signaler til barna at bare de skal ha gaver, selvfølgelig skal vi voksne også ha noen. Anonymkode: 78e8d...5fe Jeg får jo også noen gaver, fra barna, fra samboeren min, fra mamma og pappa ... Men jeg er glad for at jeg ikke skal kjøpe gaver til alle brødrene mine og konene deres, de er over 50 år alle sammen, og jeg kan ikke tenke meg noe de trenger som de ikke allerede har kjøpt til seg selv, og ikke møter jeg dem i jula heller. Det virker fjernt å skulle distribuere gaver til folk jeg ikke skal møte i jula. MEN, jeg har ingen problemer med å forså at andre har et nærere forhold til søsken, og at det da er naturlig med gaver.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #15 Skrevet 24. oktober 2020 Førstehjelpssett til å ha i sekken. Kartmappe med neste års turorienteringskart. Anonymkode: ce1ef...dec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå