Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #1 Skrevet 24. oktober 2020 Her vi bor er det mye smitte. I klassen til sønnen er de over 40 elever og er delt inn i to klasserom med null kontakt mellom klasserommene. Likevel ber klassens foreldrekontakt inn til halloweenfeirng med alle guttene i klassen. Barn som holdes naturlig adskilt i hverdagen. Flere foreldre deltar også, så de blir langt over 20 stk. De sier det er trygt og at de skal ha en meter avstand, men.. det er sjuåringer det er snakk om. De skal også gå knask eller knep. Hadde dere dratt eller latt barnet dra? Anonymkode: 397bf...7c0
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #2 Skrevet 24. oktober 2020 Nei, hold ungene hjemme Anonymkode: 3c466...230
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #3 Skrevet 24. oktober 2020 Hæh, de skal i tillegg gå knask eller knep?! Noen må stoppe det der, det er galskap. Her vi bor er det en del nye smittetilfeller i det siste, et av de er der mitt yngste barn går. Mitt barn er ingen nærkontakt, men blir holdt hjemme mandag, til det blir litt mer oversikt. Men, pga dette ene tilfellet er det nesten 60 personer i karantene. Alle må ofre noe i den tida vi er i. En halloweenfest må man kunne droppe, håper du får stoppa hele shiten. Anonymkode: 1f8fb...4cd
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #4 Skrevet 24. oktober 2020 Her vi bor er det lite smitte, men ingen skal gå knask eller knep. Tror de som sender ut ungene sine på dette ikke forstår hvor mange stengte dører barna vil møte, folk vil ikke åpne for flokker med unger i disse dager. Her skal det også arrangeres selskap for klassen da, men det er bare de som er i samme kohort, og ingen skal gå på dørene. Jeg ville ringt lokalavisen og bedt de lage en artikkel om hva som er anbefalt og ikke, kanskje foreldrene som arrangerer vil forstå? Det kommer vel noen nye retningslinjer fra regjeringen til uka også, skulle ikke forundre meg om halloween vil bli nevnt. Det er enda en grunn for lokaavisen å skrive om dette, gjerne på en barnevennlig måte som barna kan vises, lese og forstå. I år blir det en annerledes feiring pga korona. Anonymkode: a412c...fbf
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #5 Skrevet 24. oktober 2020 Trodde virkelig folk klarte å holde seg i skinnet nå EN halloween.. Er da mye annet en kan finne på som gir grøss og kos hjemme. Må ikke på død og liv feire i større mengder og gå fra dør til dør.. Skjer med de andre som tenker dette er greit?? Anonymkode: 5a468...5f8
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #6 Skrevet 24. oktober 2020 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her vi bor er det mye smitte. I klassen til sønnen er de over 40 elever og er delt inn i to klasserom med null kontakt mellom klasserommene. Likevel ber klassens foreldrekontakt inn til halloweenfeirng med alle guttene i klassen. Barn som holdes naturlig adskilt i hverdagen. Flere foreldre deltar også, så de blir langt over 20 stk. De sier det er trygt og at de skal ha en meter avstand, men.. det er sjuåringer det er snakk om. De skal også gå knask eller knep. Hadde dere dratt eller latt barnet dra? Anonymkode: 397bf...7c0 Hold ungene hjemme! Anonymkode: bdf75...fb3
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #7 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg er visst bitter fordi jeg ikke liker at eksen tar med datteren vår til sverige denne helgen, så jeg tenker kjør på! Inviter besteforeldre med i samme slengen! Eller ikke... idioti å gå fra dør til dør, idioti å samle gutta som ikke er sammen på skolen engang. Anonymkode: 69f94...c25
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #8 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg er den eneste som har sagt nei. Alle andre skal. Barnet skjønner naturlig nok ikke konsekvensene og er sur. Når de nå samler alle vennene er det heller ikke mulig å invitere en eller to til en hyggelig feiring hjemme. Vi skal likevel få en fin feiring hjemme. Skjønner ikke hva de tenker på og ville lufte det her for å se deres reaksjon. Dette er oppegående foreldre, som også har invitert til bursdager med alle gutter/jenter på trinnet i hele høst. Om å gjøre å blande alle så mye som mulig selv om skolen gjør et tappert forsøk på å holde de i kohorter. Kunne de ikke bedt den ene kohorten akkurat nå som vi er i en pandemi? Føler jeg blir enda mer uglesett dersom jeg stiller flere spørsmål, åpenbart at ingen bryr seg. Lokalavisa var et godt tips, takk. Anonymkode: 397bf...7c0
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #9 Skrevet 24. oktober 2020 Her hvor vi bor, på Romerike, er alle klassearrangement avlyst. Tar en hjemmefest og går til de nærmeste i klassen. Anonymkode: e39d2...0a3
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #10 Skrevet 24. oktober 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er den eneste som har sagt nei. Alle andre skal. Barnet skjønner naturlig nok ikke konsekvensene og er sur. Når de nå samler alle vennene er det heller ikke mulig å invitere en eller to til en hyggelig feiring hjemme. Vi skal likevel få en fin feiring hjemme. Skjønner ikke hva de tenker på og ville lufte det her for å se deres reaksjon. Dette er oppegående foreldre, som også har invitert til bursdager med alle gutter/jenter på trinnet i hele høst. Om å gjøre å blande alle så mye som mulig selv om skolen gjør et tappert forsøk på å holde de i kohorter. Kunne de ikke bedt den ene kohorten akkurat nå som vi er i en pandemi? Føler jeg blir enda mer uglesett dersom jeg stiller flere spørsmål, åpenbart at ingen bryr seg. Lokalavisa var et godt tips, takk. Anonymkode: 397bf...7c0 Andre lokalaviser har skrevet, send det med som tips til din avis. Skal se de også vil skrive om det når de skjønner at det er mange som vil ønske å lese det... https://www.agderposten.no/kultur/fhi-oppfordrer-til-a-droppe-knask-eller-knep/ Anonymkode: a412c...fbf
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #11 Skrevet 24. oktober 2020 I hodet mitt er det ikke spørsmål en gang. Corona = ingen Halloween fest med klassen og godteri jakt. Anonymkode: aa8b1...4e9
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #12 Skrevet 24. oktober 2020 Vi skal ha halloween fest med jentene i klassen, men hvis det blir nye regler om kun 10 personer til uka så må vi vel avlyse 😢 gruer meg til å si det til 7 åringen. Men tenker dere da at det er innafor å fortsatt ha fest for kanskje 5 av de nærmeste jentene i klassen? de er 16 totalt. Anonymkode: fe1d5...6ed
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #13 Skrevet 24. oktober 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi skal ha halloween fest med jentene i klassen, men hvis det blir nye regler om kun 10 personer til uka så må vi vel avlyse 😢 gruer meg til å si det til 7 åringen. Men tenker dere da at det er innafor å fortsatt ha fest for kanskje 5 av de nærmeste jentene i klassen? de er 16 totalt. Anonymkode: fe1d5...6ed Går de i samme kohort? Hvorfor inviterte dere ikke klassen de er delt inn i i utgangspunktet? Spør av nysgjerrighet da jeg prøver å forstå hvordan foreldrene i vår klasse tenker. Anonymkode: 397bf...7c0
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #14 Skrevet 24. oktober 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Går de i samme kohort? Hvorfor inviterte dere ikke klassen de er delt inn i i utgangspunktet? Spør av nysgjerrighet da jeg prøver å forstå hvordan foreldrene i vår klasse tenker. Anonymkode: 397bf...7c0 Her regnes A og B klassen som samme kohort egentlig, de er sammen i gym, de er delt i grupper på tvers av klassene i mat og helse og kunst og håndtverk, de leker sammen i friminuttene osv. De er vel 18 i ene klassen og 19 i andre. De fleste har i hele høst invitert guttene eller jentene på trinnet i bursdager, siden de er sammen på skolen hver dag uansett. På halloween skal datteren min på en fest med alle jentene på trinnet. Anonymkode: a412c...fbf
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #15 Skrevet 25. oktober 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: I hodet mitt er det ikke spørsmål en gang. Corona = ingen Halloween fest med klassen og godteri jakt. Anonymkode: aa8b1...4e9 Hvorfor ingen fest med dem de er sammen med hele uken uansett? Vi inviterer klassen på 13 stk til fest hjemme. Det er ikke vits å være strengere enn fhi. Anonymkode: 8d1d6...edc
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #16 Skrevet 25. oktober 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Her regnes A og B klassen som samme kohort egentlig, de er sammen i gym, de er delt i grupper på tvers av klassene i mat og helse og kunst og håndtverk, de leker sammen i friminuttene osv. De er vel 18 i ene klassen og 19 i andre. De fleste har i hele høst invitert guttene eller jentene på trinnet i bursdager, siden de er sammen på skolen hver dag uansett. På halloween skal datteren min på en fest med alle jentene på trinnet. Anonymkode: a412c...fbf Da skjønner jeg. I vårt tilfelle holdes de to kohortene adskilt selv om de har enkelte timer sammen. De timene de er sammen må det holdes en meter avstand og de er veldig nøye på at det ikke er nærkontakt. Da synes jeg det er merkelig at foreldrene inviterer alle jentene/guttene til lek og bursdag med jevne mellomrom på fritiden. Anonymkode: 397bf...7c0
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #17 Skrevet 25. oktober 2020 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Går de i samme kohort? Hvorfor inviterte dere ikke klassen de er delt inn i i utgangspunktet? Spør av nysgjerrighet da jeg prøver å forstå hvordan foreldrene i vår klasse tenker. Anonymkode: 397bf...7c0 De er delt i 2 grupper i timene, men de er sammen i friminuttene og på tur og sånt. Nå har det ikke vært noen jentebursdager siden sommeren, men alle har vært invitert da. Anonymkode: fe1d5...6ed
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #18 Skrevet 25. oktober 2020 Barn kan faktisk ikke bli syke av corona. Det er bare de gamle og tjukke, de som har en rekke andre sykdommer i tillegg, som blir syke av corona. Men barn blir ikke det. Anonymkode: c6bb2...440
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #19 Skrevet 25. oktober 2020 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Her vi bor er det mye smitte. I klassen til sønnen er de over 40 elever og er delt inn i to klasserom med null kontakt mellom klasserommene. Likevel ber klassens foreldrekontakt inn til halloweenfeirng med alle guttene i klassen. Barn som holdes naturlig adskilt i hverdagen. Flere foreldre deltar også, så de blir langt over 20 stk. De sier det er trygt og at de skal ha en meter avstand, men.. det er sjuåringer det er snakk om. De skal også gå knask eller knep. Hadde dere dratt eller latt barnet dra? Anonymkode: 397bf...7c0 I klassene til ungene mine er vi mange foreldre som synes kjønnsdelte aktiviteter er en uting. Så det er nok flere som ikke ville gått på den av den grunn. Men av hensyn til smittevern tenker jeg st barna må få leve mest mulig normalt og at vi voksne må være de som tar støyten. Barn smitter eller smittes ikke like lett så det ville jeg synes var greit. Anonymkode: a9661...22a
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #20 Skrevet 25. oktober 2020 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi skal ha halloween fest med jentene i klassen, men hvis det blir nye regler om kun 10 personer til uka så må vi vel avlyse 😢 gruer meg til å si det til 7 åringen. Men tenker dere da at det er innafor å fortsatt ha fest for kanskje 5 av de nærmeste jentene i klassen? de er 16 totalt. Anonymkode: fe1d5...6ed Da er det smartere å avtale med noen andre foreldre at dere deler gruppa i to og er sikkre på at alle blir invitert et sted. Anonymkode: 9adbc...64b
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #21 Skrevet 25. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Barn kan faktisk ikke bli syke av corona. Det er bare de gamle og tjukke, de som har en rekke andre sykdommer i tillegg, som blir syke av corona. Men barn blir ikke det. Anonymkode: c6bb2...440 De kan bli syke, selv om de oftest ikke blir like syke som eldre mennesker og sjelden dør. Det største problemet er imidlertid at de kan overføre smitte til andre. Anonymkode: 9adbc...64b
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #22 Skrevet 25. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Barn kan faktisk ikke bli syke av corona. Det er bare de gamle og tjukke, de som har en rekke andre sykdommer i tillegg, som blir syke av corona. Men barn blir ikke det. Anonymkode: c6bb2...440 Nei, barn blir ikke så syke av korona, men de kan smitte andre. Det er også helt feil at det bare er overvektige, gamle og folk med tilleggssykdommer som blir syke, da har du ikke fulgt med. Jeg har en venninne som er sykepleier på Ahus, og der har det vært folk helt ned i 40-årene uten tilleggssykdommer eller overvekt lagt inn, og de har vært veldig veldig syke. Hun er helt oppgitt over at folk ikke forstår hvor tilfeldig dette kan ramme... Anonymkode: a412c...fbf
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #23 Skrevet 25. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Da er det smartere å avtale med noen andre foreldre at dere deler gruppa i to og er sikkre på at alle blir invitert et sted. Anonymkode: 9adbc...64b Ja, det var lurt, takk for tips. Anonymkode: fe1d5...6ed
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #24 Skrevet 25. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Barn kan faktisk ikke bli syke av corona. Det er bare de gamle og tjukke, de som har en rekke andre sykdommer i tillegg, som blir syke av corona. Men barn blir ikke det. Anonymkode: c6bb2...440 Det er langt over leggetid for små troll Anonymkode: 3c466...230
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #25 Skrevet 26. oktober 2020 her skal han i på klassefest og bursdag lørdag,men uaktuelt og gå fra dør til dør Anonymkode: 3c958...d9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå