Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2020 #1 Skrevet 23. oktober 2020 Hjelp meg litt damer. Er det noen regler angående søpplekasser for utleieboliger? Her jeg bor har familien min og jeg disponert ett sett av søpplekasser i noen år. Vi leier et hus. De leier også ut til 3 andre , de har delt en dobbel blå pappsøppel , litt færre mennesker i et par av de andre husene men altså dette har vært nok for oss alle. Nå er den store blå borte og det virker som de tenker alle skal da disponere den enkle . Så altså damer, er det noen skrevne regler for utleiere/ leietakere eller rett og slett regler fra kommunen ang hva som skal følge med pr bolig ang renovasjon? Anonymkode: 96a8c...dd5
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. oktober 2020 #2 Skrevet 23. oktober 2020 Hos oss kan man levere så mye papp man trenger gratis. Str på dunkene er derfor ikke en problemstilling, trenger man flere så får man bare det. Det stilles vel krav til abonnement pr bolig, men hva som er minimum der vet jeg ikke. Sjekk hjemmesiden eller send en mail til avfallsselskapet?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2020 #3 Skrevet 23. oktober 2020 10 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev: Hos oss kan man levere så mye papp man trenger gratis. Str på dunkene er derfor ikke en problemstilling, trenger man flere så får man bare det. Det stilles vel krav til abonnement pr bolig, men hva som er minimum der vet jeg ikke. Sjekk hjemmesiden eller send en mail til avfallsselskapet? Man får det vel ikke, her må man i hvert fall betale hvis man ønsker større dunker. Min huseier prøvde seg først på kun ett sett med dunker, når det ble nye dunker her, men måtte bytte til større og det koster mer. Anonymkode: 8834b...a84
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2020 #4 Skrevet 23. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Man får det vel ikke, her må man i hvert fall betale hvis man ønsker større dunker. Min huseier prøvde seg først på kun ett sett med dunker, når det ble nye dunker her, men måtte bytte til større og det koster mer. Anonymkode: 8834b...a84 Hos oss betaler man for større dunk for restsøppel, men ikke for papir, er du sikker på at det ikke er sånn hos dere også? Anonymkode: 985cf...046
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2020 #5 Skrevet 23. oktober 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hos oss betaler man for større dunk for restsøppel, men ikke for papir, er du sikker på at det ikke er sånn hos dere også? Anonymkode: 985cf...046 Du har helt rett, jeg bommet der. Anonymkode: 8834b...a84
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2020 #6 Skrevet 23. oktober 2020 Men er det noe jeg evt må diskutere med dem om? Eller det lovpålagte regler liksom? Pr husstand så det ikke faktisk er en valgfri greie for dem å la oss ha så lite søppelsortering. Anonymkode: 96a8c...dd5
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. oktober 2020 #7 Skrevet 23. oktober 2020 Diskutere med hvem? Du må snakke med avfallsselskapet om hvilke regler som gjelder der du bor. Det er forskjellige sorteringsanlegg i hele landet😊
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2020 #8 Skrevet 23. oktober 2020 Ja men jeg leier bolig. Og huseier har tatt vekk den store dunken. Gjenstår da en vanlig på flere hustander.Det er vel dem som er ansvarlig for dette ? Ikke jeg siden jeg ikke eier og betaler for renovasjon(bortsett fra innbakt i husleie sikkert) Anonymkode: 96a8c...dd5
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. oktober 2020 #9 Skrevet 23. oktober 2020 Det er vel huseiers ansvar, men jeg ville ha visst hva som var pålagt, godt nok eller ikke innafor før jeg tok det opp med huseier. Spør kommunen eller avfallselskapet.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2020 #10 Skrevet 23. oktober 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja men jeg leier bolig. Og huseier har tatt vekk den store dunken. Gjenstår da en vanlig på flere hustander.Det er vel dem som er ansvarlig for dette ? Ikke jeg siden jeg ikke eier og betaler for renovasjon(bortsett fra innbakt i husleie sikkert) Anonymkode: 96a8c...dd5 Er det sånn at huseier ikke bor der? Da hadde jeg snakket med og sagt i fra at det ikke er nok plass. Hvis de bor der og ikke bryr seg, hadde jeg satt søppla på utsiden av dunken i en pose. På nettsiden til renovasjonen i min kommune, står det at hybel/leilighet regnes som egen enhet i forhold til søppel, men at flere kan dele abonnement. Anonymkode: 8834b...a84
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2020 #11 Skrevet 23. oktober 2020 Her i kommunen betaler vi ut fra str på dunken. Dette gjelder også papir. Kun plast vi kan levere ubegrenset sekker med. Anonymkode: bfe46...a92
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2020 #12 Skrevet 23. oktober 2020 Bare så merkelig om de plutselig mener at 15 personer delt på 4 boliger skal dele en normal blå pappdunk... skal sjekke med kommunen. Anonymkode: 96a8c...dd5
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. oktober 2020 #13 Skrevet 23. oktober 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare så merkelig om de plutselig mener at 15 personer delt på 4 boliger skal dele en normal blå pappdunk... skal sjekke med kommunen. Anonymkode: 96a8c...dd5 Antallet er jo helt uvesentlig om dere ikke produserer med pappsøppel enn hva dunken rommer...
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2020 #14 Skrevet 23. oktober 2020 Vi produserer mer. Jeg trenger min , slik det har vært i noen år. Den store har også vært i bruk og delt på av de andre, den har de nå tatt bort . Anonymkode: 96a8c...dd5
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2020 #15 Skrevet 23. oktober 2020 Her må man betale ekstra for rest, våtorganisk og glass/metall. Papirdunkene er gratis Anonymkode: de716...ab2
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2020 #16 Skrevet 23. oktober 2020 Her skal ikke papp kastes i den blå dunken, kun papir. Ikke det du spurte om, men... Anonymkode: a45cb...7d2
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2020 #17 Skrevet 23. oktober 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her skal ikke papp kastes i den blå dunken, kun papir. Ikke det du spurte om, men... Anonymkode: a45cb...7d2 Det er forskjellig fra kommune til kommune, i nabokommunen min er den blå dunken grønn. Anonymkode: 8834b...a84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå