GÃ¥ til innhold

Er jeg innbilsk? 👀


Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg fikk mitt første barn kunne jeg amme. Denne gangen visste jeg på forhånd at jeg ventet ett flaskebarn noe jeg har opplevd som sårt. Sårt fordi «alle» (hvertfall her inne) sier man ikke får samme tilknytning til sitt flaskebarn, som med ammebarna. 
 

Min datter er nå 2 1/2 uke gammel. Helt siden hun ble tatt med ks har jeg brukt mye tid på å kose med henne. Jeg har henne endel på brystet/skulderen og hun har ligget mye å kost i armkroken min. Jeg storkoser meg med babykosen rett og slett. De siste tre dagene har hun skreket endel i forbindelse med avføring. Hun er hard i magen og ja, vi gjør alle triks i boka for å løse problemet. Uansett. Ved sikkert fire tilfeller har hun skreket som om livet sto på spill. Vi har tolket det som magesmerter og far har bysset og båret henne til den store gullmedaljen. I natt skulle far mate henne slik at jeg kunne sove. Etter to timer on-off med hysterisk gråt vekket han meg lettere frustrert. Han klarte ikke å roe henne og han hadde prøvd alt sa han. Jeg pakket henne inn i pleddet, la henne inntil meg og pang, der sovnet hun. Far bidrar alt han kan, men jeg har sett at han ikke alltid klarer å roe henne. Det virker til at det kun er mamma som duger. Er jeg en innbilsk flaskemamma eller kan det være tilfelle, at hun innimellom foretrekker meg?😊

Anonymkode: 04586...e91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun foretrekker helt sikkert mamma fremfor pappa innimellom, men forventer utrolig trist vinkling å gjøre det til en «konkurranse» mellom mor og far 😞

Anonymkode: 8ddb2...4fb

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun foretrekker helt sikkert mamma fremfor pappa innimellom, men forventer utrolig trist vinkling å gjøre det til en «konkurranse» mellom mor og far 😞

Anonymkode: 8ddb2...4fb

Det var min første tanke og.

Anonymkode: 489c2...e99

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var min første tanke og.

Anonymkode: 489c2...e99

Akkurat samme tanke hadde jeg også.

Anonymkode: 3416d...c81

Skrevet

Er dette virkelig nytt for deg? At et barn som kommer ut av din kropp og tilbringer mest tid med deg "foretrekker" deg? Du hadde barn fra før?? Trolling?

Anonymkode: eae51...731

Skrevet

Babyen kjenner jo din duft, stemme, hjerterytme og alt det andre. Det er ikke bare melk som gjør deg til mor, altså.

Skrevet

Baby foretrekker mamma, fordi baby har en helt annen kontakt gjennom graviditeten. Hjerterytme for eks

Anonymkode: 5e5c1...cfb

Skrevet

Hehe må le😂. Jeg hadde nok forventet å ikke få ett tett bånd med henne, fordi hun er flaskebarn. Det er jo det dere alle gneldrer om når man ikke kan amme. At man ikke får det samme båndet til barnet sitt. Så hyggelig at hun kanskje blir litt mammajente likevel. 
 

Slapp av. Pappaen er fantastisk så ingenting å klage på. Ingen planer om å utkonkurrere han og bli sett på som best. Ro ned hormonene kvinner.

 

hi

Anonymkode: 04586...e91

Skrevet
4 minutes ago, Anonym bruker said:

Hehe må le😂. Jeg hadde nok forventet å ikke få ett tett bånd med henne, fordi hun er flaskebarn. Det er jo det dere alle gneldrer om når man ikke kan amme. At man ikke får det samme båndet til barnet sitt. Så hyggelig at hun kanskje blir litt mammajente likevel. 
 

Slapp av. Pappaen er fantastisk så ingenting å klage på. Ingen planer om å utkonkurrere han og bli sett på som best. Ro ned hormonene kvinner.

 

hi

Anonymkode: 04586...e91

Ikke prøv å skylde på andre for DITT forvrengte syn på amming og tilknytning 

Anonymkode: 8f61c...d2b

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke prøv å skylde på andre for DITT forvrengte syn på amming og tilknytning 

Anonymkode: 8f61c...d2b

Jøss. Dette var jammen en stråmann av dimensjoner.

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe må le😂. Jeg hadde nok forventet å ikke få ett tett bånd med henne, fordi hun er flaskebarn. Det er jo det dere alle gneldrer om når man ikke kan amme. At man ikke får det samme båndet til barnet sitt. Så hyggelig at hun kanskje blir litt mammajente likevel. 
 

Slapp av. Pappaen er fantastisk så ingenting å klage på. Ingen planer om å utkonkurrere han og bli sett på som best. Ro ned hormonene kvinner.

 

hi

Anonymkode: 04586...e91

Du er trolig den mest hormonelle i tråden. Jeg har vært her i snart 12 år, tror jeg, og har faktisk aldri lest at "dere alle" på forumet påstår at man ikke kan få tett bånd med barn som er flaskebarn. Så logg deg heller av og konsentrer deg om familien.

Anonymkode: 3416d...c81

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du er trolig den mest hormonelle i tråden. Jeg har vært her i snart 12 år, tror jeg, og har faktisk aldri lest at "dere alle" på forumet påstår at man ikke kan få tett bånd med barn som er flaskebarn. Så logg deg heller av og konsentrer deg om familien.

Anonymkode: 3416d...c81

Alle gjør jo ikke det. Det er aldri sånn at alle er enige. Men mange påpeker den sammenhengen, jo. Ikke rart om en dame som nettopp har født føler litt sårt på at det kanskje blir annerledes denne gangen, og kompenserer med ekstra kos. Hvem ville ikke ha gjort det?

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke prøv å skylde på andre for DITT forvrengte syn på amming og tilknytning 

Anonymkode: 8f61c...d2b

😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: 04586...e91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...