Gå til innhold

Ansvar ved brannskade av kokende vann på 5 til 7 trinn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klassen til datter har lyst å kjøpe vannkoker til te, kakao, osv men jeg er skeptisk, for det første blir det kjøpe press, det skal jeg leve med 🤣 men  jeg ser for meg farlige situasjoner i et klasserom med 20 «hormonelle og kavende « 7.klassinger.  Kopper som velter over armer, ben osv. Skole PC, bøker etc som blir ødelagt. 

ansatte på samme skole har ikke lov å ha varm drikke med seg ut av personal rom. Selv ikke i termokopp . Hvorfor skal  de da tillate en hel Klasse  det? 

Anonymkode: 8af83...62d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På den alderen bør de kunne håndtere varmt vann, men jeg synes linevell vannkoker er en dårlig idee. De må jo ha minst 4 hvis de skal rekke å koke til hele klassen i et sisefri.

Erstattningsmessig tror jeg skolen er ansvarlig ved personskade, mens de sansynlig vis vil kreve at foreldrene betaler tingskade. 

Anbefaler heller termos for dem som vil.

Anonymkode: 8096f...94f

Skrevet

Åh Gudameg... Nå får du virkelig gi deg!

Anonymkode: 61778...09e

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh Gudameg... Nå får du virkelig gi deg!

Hvorfor?? 

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klassen til datter har lyst å kjøpe vannkoker til te, kakao, osv men jeg er skeptisk, for det første blir det kjøpe press, det skal jeg leve med 🤣 men  jeg ser for meg farlige situasjoner i et klasserom med 20 «hormonelle og kavende « 7.klassinger.  Kopper som velter over armer, ben osv. Skole PC, bøker etc som blir ødelagt. 

ansatte på samme skole har ikke lov å ha varm drikke med seg ut av personal rom. Selv ikke i termokopp . Hvorfor skal  de da tillate en hel Klasse  det? 

Jeg er enig med deg, høres ut som en skikkelig dårlig idé. Selv barn som kan håndtere slikt trygt hjemme kan få seg til å gjøre utrolig fumme ting i gruppe.

Legg det fram for læreren slik du har gjort her, det er ikke sikkert de har tenkt over silkerhetsaspektet.

Anonymkode: 7b4fe...31a

Skrevet

Klasserom er undervisningsrom og ikke kantiner.. 

Skrevet

Vi hadde det, husker jeg. Gull verdt for rett i koppen lunch. På vår skole så var det ingen skader som jeg kan huske i allefall. 

Hadde ikke vært så redd for at de skal brenne seg, men det er klart at når skolen (samme er det jo i bhg) har en retningslinje som går på at lærere ikke får ha varmdrikke så ville det jo vært ganske rart om det var tillatt for elevene? 🤔 Barna er jo forsikret i skoletiden, og har vanskelig for å tro at de kan tillate å gå forbi egne retningslinjer da når det potensielt kan gå utover forsikringsavtaler. 

Anonymkode: e0193...ee7

Skrevet

Her går lærer rundt med vann og heller i koppene.

Anonymkode: b60e0...982

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjøpepress? Ola har Lipton, det vil jeg også ha?

Anonymkode: acc74...909

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor?? 

Så hysterisk er det ikke lov å være 😂

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så hysterisk er det ikke lov å være 😂

Det er jo ikke rart at hun lurer når lærerene ikke har lov til å gå rundt med kopper med varm drikke.

Anonymkode: 3bd64...a2a

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøpepress? Ola har Lipton, det vil jeg også ha?

Du tror det er lipton det vil gå i 😂

Skrevet

På min sønns skole har 6 og 7 klassingene vannkoker i klasserommet. Det har de hatt i mange år nå og ingen skaddet av dette. De "nudeldag" en gang i uken hvor de kan få kokende vann fra vannkokeren.

Anonymkode: 81342...b16

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke rart at hun lurer når lærerene ikke har lov til å gå rundt med kopper med varm drikke.

Hvis vi er kommet dit i samfunnet, at store barn ikke skal få lov å håndtere en vannkoker, så kan vi like godt gi opp

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tror det er lipton det vil gå i 😂

Nudler, kakao, ikke akkurat dyre greier. Eller finnes det hummer og kaviar som skal blandes IT i vann?

Skrevet

Det er først og fremst upraæktsk og unnødvendig. Kokt vann kan medbringes i termos eller kopp, så slipper man logistikkproblemene. 

Anonymkode: b6f10...c01

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis vi er kommet dit i samfunnet, at store barn ikke skal få lov å håndtere en vannkoker, så kan vi like godt gi opp

Det var jo ikke det som var poenget mitt da

Skrevet

Det må da være forferdelig tidkrevende og masete. Hvorfor ikke ha med varmt vann i termos?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det var jo ikke det som var poenget mitt da

Hva er da poenget ditt?

Skrevet

Vi hadde det på barneskolen og det fungerte uten noen uhell av noe slag. Men om det fungerer i den klassen er jo en annen sak.

Anonymkode: ccb02...f75

Skrevet

Her har de vannkoker de bruker i spisefri

Anonymkode: d56c6...eaf

Skrevet

I parallellklassen til sønnen min på ungdomsskolen hadde en utagerende elev kastet vann på læreren. Heldigvis var det lunkent.  Ble slutt på vannkokere etter dette...

Anonymkode: f4cb8...9d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...