Gå til innhold

Kjærester ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har verdens beste kjæreste, men jeg ønsker ikke flytte sammen før barna flytter ut, er det veldig dumt av meg? mine er 15 og 18, så er vel ikke super lenge til.

Vi har vert sammen i snart 2 år,men har ikke snakket om dette ennå ,og han har 4 på 15,21, 25 og 27, så kun yngste kan har anhver uke, de andre bor for seg selv. Mine og hans barn kommer godt til overs, men vil ikke stresse med og flytte sammen.

Hva gjorde dere?

Anonymkode: 83391...1ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hei

Jeg har verdens beste kjæreste, men jeg ønsker ikke flytte sammen før barna flytter ut, er det veldig dumt av meg? mine er 15 og 18, så er vel ikke super lenge til.

Vi har vert sammen i snart 2 år,men har ikke snakket om dette ennå ,og han har 4 på 15,21, 25 og 27, så kun yngste kan har anhver uke, de andre bor for seg selv. Mine og hans barn kommer godt til overs, men vil ikke stresse med og flytte sammen.

Hva gjorde dere?

Jeg hadde flyttet sammen med ham, særlig når barna går bra overens og er nesten voksne. Hva hvis din 18-åring foretrekker å bo hjemme mens han eller hun studerer, så har du det gående i 5 år til?

Anonymkode: 7000c...eb8

Skrevet

Jeg er enig med deg, særboere til ungene er ute av redet.

Barna skal slippe å forholde seg til steforeldre i samme hus.

Det er ikke noe problem å være særboere i dag, jeg vet om noen som har fortsatt som det selv om ungene er ute av redet også.

Anonymkode: 46ea1...bff

Skrevet

Klart dere bor hver for dere.

Anonymkode: c6ea2...7f7

Skrevet

Hold munn Blair Waldorf/Love85/Februarprins

Anonymkode: c0c26...b90

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig med deg, særboere til ungene er ute av redet.

Barna skal slippe å forholde seg til steforeldre i samme hus.

Det er ikke noe problem å være særboere i dag, jeg vet om noen som har fortsatt som det selv om ungene er ute av redet også.

Problemet er at man ikke får den samme nærheten når man aldri sover sammen. Det er også mye dyrere å ha to hus, det tar lengre tid med pendling og lignende. De fleste 15-åringer sitter ikke hjemme med mora og stefar og koper, de er ute og treffer venner, de sitter på data osv. Det er ikke slik at tenåringer har masse kontakt med foreldrene sine i løpet av dagen. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde flyttet sammen med ham, særlig når barna går bra overens og er nesten voksne. Hva hvis din 18-åring foretrekker å bo hjemme mens han eller hun studerer, så har du det gående i 5 år til?

Det er det vel ikke 18-åringen som bestemmer...

Anonymkode: d0e59...6cc

Skrevet

Jeg hadde ventet. Er singel, og yngste er 13 år, og tenker at får jeg kjæreste, så venter vi med å flytte sammen, til barna våres er voksne. Sist kjæreste jeg hadde, ble det slutt med, fordi jeg ville vente med å flytte sammen. Men siden jeg har barn, så vil jeg bruke god tid.

Anonymkode: e0b05...a31

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er at man ikke får den samme nærheten når man aldri sover sammen. Det er også mye dyrere å ha to hus, det tar lengre tid med pendling og lignende. De fleste 15-åringer sitter ikke hjemme med mora og stefar og koper, de er ute og treffer venner, de sitter på data osv. Det er ikke slik at tenåringer har masse kontakt med foreldrene sine i løpet av dagen. 

Helt uvesentlig 

Man valgte å bli alene da man ble skilt, og da overlever man alene til barna er ute av huset.

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt uvesentlig 

Man valgte å bli alene da man ble skilt, og da overlever man alene til barna er ute av huset.

Så hvis mannen dumper deg i graviditeten, må du være alene i 18 pr? Ulogisk. HI er heller ikke alene, hun har kjæreste som barna hennes vet om. 

Skrevet

Jeg hadde flyttet sammen så sant barna ikke synd det er helt krise. Jeg er litt i samme situasjon nå. Kjæresten og jeg har vært sammen i ca. et halvt år (kjent hverandre/datet i 2 2/1), og vi kjenner veldig på lysten til å flytte sammen. 
Våre yngste og fortsatt hjemmeboende er henholdsvis 16 og 19. Om et år, når vi håper å kunne flytte sammen, er det kun min  på 16 (da 17) igjen hjemme. Foreløpig ser det ut til at alle går kjempegodt sammen (mine barn og hans har truffet hverandre flere ganger og er veldig begeistret - de har også kontakt med hverandre  uavhengig av kjæresten min og meg), og med litt gradvis bearbeiding, vennskapelig tilnærming og at han ofte overnatter her, håper vi at det skal gå bra uten at noen føler seg invadert eller overkjørt. 

Så hvis dere virkelig vil flytte sammen, syns jeg det er absolutt verd det, med mindre barna hater det, altså.

Anonymkode: 5e401...d42

Skrevet

Man trenger jo ikke bo sammen hvis begge vil være særboere. Jeg bor alene, har ingen planer om å flytte sammen med kjæresten selv når ungene flytter ut. Det med mangel på nærhet pga at man ikke deler hver eneste natt sammen er bare tull. 

Anonymkode: 5888b...b1a

Skrevet

så bra flere er enige :) jeg trives godt slik vi har det :) største er 19 i november og læring, så h.n har jo 1,5 år igjen av den

Skrevet

Tror det er veldig vanlig å være særboere når en har store barn. Det er ikke bare å sette sammen to familier, selv om barna er selvstendige og klarer seg selv.

En annen ting er jo at vi ofte blir litt særere med alderen og trives med våre rutiner og i eget hus. Sier ikke dette gjelder deg altså HI🤣

Skrevet

Det er vel helt uproblematisk om dere begge føler at det fungerer greit sånn.

Vi er også særboere, med barn på hver vår kant. Barna er en del yngre enn deres, men de går ikke så godt sammen. Hadde de gjort det ville vi nok vurdert samboerskap, men enn så lenge avventes det. Jeg trives ikke optimalt med det, selv om jeg ikke egentlig ser noe alternativ som det er nå. 

Anonymkode: 82e2c...9b1

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så hvis mannen dumper deg i graviditeten, må du være alene i 18 pr? Ulogisk. HI er heller ikke alene, hun har kjæreste som barna hennes vet om. 

Nå er det ingen som snakker om å bli forlatt i graviditeten her, både hi og jeg har eldre barn...

Skjønner heller ikke hvorfor det er logisk at en kjæreste må bli samboer selv om barna vet om han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...