Gå til innhold

Er jeg helt på jordet her ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år blir det ingen vanlig Halloween for oss, Barnet feiret kun med klassen sin,men skal bort ellers i helga. Jeg har bestemt meg for og slukke lyset og ikke åpne døra i år, Flere mener dette er veldig dårlig av meg, både naboer, venner og kollagaer,men jeg tenker jo på både jeg og de som kommer på døra kan jo ha Corona, siden det smitter mer og med mindre symtomer enn før så vil jeg ikke ta sjans.

Er jeg over hystrisk her ,eller er dere enig?

Anonymkode: 65612...df1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du bør oppsøke hjelp for denne hysterien din! Du finner noe gæli hver bidige dag og ville ha pakket meg inn i bobleplast om jeg var deg.

Anonymkode: a649b...869

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Tror du bør oppsøke hjelp for denne hysterien din! Du finner noe gæli hver bidige dag og ville ha pakket meg inn i bobleplast om jeg var deg.

Anonymkode: a649b...869

det skal du få lov til og mene :)

Skrevet

Du er hysterisk.

Anonymkode: e8bb4...21d

Skrevet

Gjør akkurat som du vil. Det er da ikke noe KRAV at man må dele ut snop til unger!! Jeg blir alene i år, og kommer ikke til å åpne døra (hadde ikke gjort det uansett når jeg er alene). 

Anonymkode: d43c2...127

Skrevet

Helt enig med deg HI!

De som sender barna rundt for å ringe på dører i år, kan ikke ha mye respekt for smittevernstiltakene under denne pandemien. 

Jeg hadde faktisk regnet med at ingen ville ringe på døra heller, men om noen ringer på så er det null godis her.

Anonymkode: 9c26f...908

Skrevet

Er det virkelig så mange som kommer rundt på dørene iår? Det er jo totalbom!

Skrevet

Begge mine skal i selskap med klassevenner så jeg og gubben blir alene hjemme.

Jeg har sagt at jeg ikke kommer til å pynte på trappa i år, ikke noe gresskar, levende lys, spøkelser e.l. som vi pleier å ha for å ønske alle barn velkommen.

Men jeg kommer til å kjøpe en pose med kjærligheter på pinne som da er pakket inn hver for seg, og ha utelyset på. Om noen få barn da ringer på skal de få en kjærlighet. Regner ikke med det blir så mange, det har vært oppslag i lokalavisen om at det er frarådet å gå fra dør til dør i år og de har også snakket om det på skolen.

Om du velger å skru helt av og ikke åpne døren i det hele tatt er det ditt valg, og de barna som velger å gå rundt i år må regne med å møte flere stengte dører enn ellers.

Anonymkode: 80a79...666

Skrevet

Du skriver som om halloween er denne helgen, den er ikke før neste helg. Og så skriver du at barnet ditt allerede har feiret? Får ikke dette til å gå opp jeg 🤔

Anonymkode: 5780b...c91

Skrevet

Vi har egen FB side for gata vår. (Bor på landet så det er en fin ting å ha rundt kommunikasjon) der har en mamma spurt om noen kunne tenke seg besøk. Så melder folk seg på. Vi har valgt å ikke gå selv og har sagt vi ikke vil ha noen på døra. Sånn er det i år. Ungene får feire kohortvis på skolen. Synes ungene har godt av å lære at noen ganger må man tenke alternativt. Det blir kostyme, feiring, pynt og godis. Å ringe på hos folk utgår i år. 
Trenger ikke være hysterisk fordi man tilpasser feiringen i år. 

Anonymkode: 16823...56d

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skriver som om halloween er denne helgen, den er ikke før neste helg. Og så skriver du at barnet ditt allerede har feiret? Får ikke dette til å gå opp jeg 🤔

Anonymkode: 5780b...c91

Er bare BW igjen

Anonymkode: 9395e...8a5

Skrevet

Selvsagt er det neste helg jeg vet da det :)

Godt og se at flere er enig her :)

Skrevet

Vi skal ha klassefest med jentene,  nettopp for å unngå å gå på dørene . 

Anonymkode: 57613...12e

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Vi skal ha klassefest med jentene,  nettopp for å unngå å gå på dørene . 

Anonymkode: 57613...12e

det er supert :) når det har vert 443 smittende bare idag

Skrevet

Jeg kommer til å sette en sperre i trappa opp til oss, vi bor i 2etg. Jeg er utsatt nok på jobb. Ene barnet går på skole med mange barn. Andre barnet går på en veldig stor skole og jobber der hun er utsatt for mye smitte, så vi har valgt å holde oss mest mulig unna andre utover jobb og skole. Ja, vi er kanskje litt hysteriske, men vi så hvor syk hyttenaboen var og det frister ikke. Det tok veldig lang tid før han var tilbake i nesten normal form, så ikke bare de ukene han var ekstremt dårlige.

Jeg ser hvor uhygeniske mange er i min jobb, så jeg har nok blitt mer kritisk til mye i disse dager. 

Mine unger er begge enige i at vi ikke skal ha noen på døra her. De skal ikke gå selv, dette valgte de før jeg snakket med de. De la planer om å se film med en venn hver, spise godteri og ha det gøy sammen. Ja, det blir en anderledes dag, men de kan faktisk kose seg fordet. De syns faktisk det har vært ganske ok siden mars, for de har gjort mye de ikke har gjort før, gjort ting anderledes og funnet ut at de kan ha det like gøy eller gøyere selv om de ikke samles så mange, gjør alle ting som de pleier. 

Anonymkode: 93c9c...662

Skrevet

Kommer nye retningslinjer til uken og hele fjaset blir vel avlyst (Regjeringen må jo gripe inn når evneveike nordmenn ikke klarer å tenke selv). Folk er vel ikke så idioter at de sender barna sine rundt på dørene nå?? Omsorgssvikt. Tenk på de eldre dere sender ungene på døren til!

Anonymkode: 794fc...83e

Skrevet

Gjør det hvert år jeg.

Anonymkode: 7a944...f87

Skrevet

For to uker siden sa jwg ar datteren min kunne gå Halloween, men at hun måtte regne med mange stengte dører i år.

Nå som smittetallene øker, har jeg sagt at hun ikke får gå.

Det handler ikke bare om at jeg ikke ønsker at hun skal gå fra dør til dør. Men også om å respektere de som ikke ønsker å ha 100unger bankenes på døra akkurat i disse tider.

Så nei, ikke hysterisk i det hele tatt.

Forhåndsregler heter det - ikke hysteri 😉

Anonymkode: 6d1dc...4ac

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For to uker siden sa jwg ar datteren min kunne gå Halloween, men at hun måtte regne med mange stengte dører i år.

Nå som smittetallene øker, har jeg sagt at hun ikke får gå.

Det handler ikke bare om at jeg ikke ønsker at hun skal gå fra dør til dør. Men også om å respektere de som ikke ønsker å ha 100unger bankenes på døra akkurat i disse tider.

Så nei, ikke hysterisk i det hele tatt.

Forhåndsregler heter det - ikke hysteri 😉

Anonymkode: 6d1dc...4ac

Forholdsregler heter det, ikke forhåndsregler

Anonymkode: 32af0...420

Skrevet

Jeg liker halloween. Elsker å være kreativ med ungene, lage kirkegård i hagen og ha unger på døra. Men i år, nei. 

Eldste skal henge med klassen ute i skogen (de er en kohort), men ikke gå på dørene. 

Det er såpass høye smittetall her at det er ikke tema engang at vi skal dele ut godteri i år, både mtp andre og oss selv. 

Skrevet

Jeg vil tro at klassefester, helt uten foreldre og med sikkelig vask før og etter, er ganske greit. Ungene omgås jo uansett daglig, men hvis andre er til stede tror jeg det er tryggere at de går på dørene. Da er de ute og hvert besøk er kort på god avstand.

Anonymkode: 33af3...13e

Skrevet

Mine skal ikkje gå på dørane i år.  Vi skal ha besøk frå klassen.

Skrevet

Er enig i mange sier her, men selvom det er flere som velger og ikke og gå, kommer det likevel noen.

Og de nye fra myndighetene gjelder ikke halloween, Nakstad har allerede sagt at man barn kan feire med klassen sin eller ha fering hjemme, eller gå på dører med de går i klassen med,men at de må regne med at mange ikke åpner døra.

og nakstad abefalte voksne og avlyse alt av fering og fest i år,men ikke barna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...