Gå til innhold

Min pensjonsbeholdning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vet jeg om dette tallet er høyt eller lavt?

Min beholdning ligger på 950.000 kr. Men hva betyr det? Har jobbet en del år deltid, så dette tallet er vel en del høyere hos andre på samme alder med 100% stilling?

Anonymkode: 55cf0...c29

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet jeg om dette tallet er høyt eller lavt?

Min beholdning ligger på 950.000 kr. Men hva betyr det? Har jobbet en del år deltid, så dette tallet er vel en del høyere hos andre på samme alder med 100% stilling?

Hvor ser du dette?

Anonymkode: 1abb5...53f

Skrevet

Er det hos nav du har dette tallet?

Det skal vel være en oversikt der over hvor mange år de regner med du vil leve etter å ha blitt pensjonist? Som jeg har forstått det tar de gjennomsnittlig levealder også deler de summen på antall måneder du skal leve som pensjonist.

Anonymkode: f2515...d2b

Skrevet

Ja, nav sin pensjonsoversikt. 

Noen som vil sjekke sitt tall?

Dvs kollonnen til høyre, pensjonsbeholdning for 2020.

Jeg er 36 år, så regner med andre har en del høyere. Eller får man full opptjening siden man han små barn?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, nav sin pensjonsoversikt. 

Noen som vil sjekke sitt tall?

Dvs kollonnen til høyre, pensjonsbeholdning for 2020.

Jeg er 36 år, så regner med andre har en del høyere. Eller får man full opptjening siden man han små barn?

Man får ikke full opptjening med små barn, men mener barn under skolealder gir en opptjening tilsvarende en lønn på 400.000 eller noe sånt. Husker ikke eksakt.

Skrevet

Ok, da vil mitt sannsynlige regnestykke vise at jeg får 13.000 i mnd før skatt hvis jeg lever til jeg blir 85 år gammel. 

Minstepensjonist det vel? Oii... Godt jeg har sikret egen sparing. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man får ikke full opptjening med små barn, men mener barn under skolealder gir en opptjening tilsvarende en lønn på 400.000 eller noe sånt. Husker ikke eksakt.

Ok. Skjønner.

Skrevet

Mitt tall viser ca 1,8 millioner

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, da vil mitt sannsynlige regnestykke vise at jeg får 13.000 i mnd før skatt hvis jeg lever til jeg blir 85 år gammel. 

Minstepensjonist det vel? Oii... Godt jeg har sikret egen sparing. 

Hvordan regnet du ut det tallet?

Skrevet

Mitt viser 1370000, aner ikke hva det vil si🤔 jeg er og 36 år.

Anonymkode: a681b...1e8

Skrevet

Ok, da stemmer magefølelsen min ang at dette tallet mitt er lavt pga nettopp deltidsjobbing. Tipper det tikker inn flere høyere tall enn mitt ja. 

Skrevet

1 840 371

Jeg er 46 år da, og er ganske sikker på at mitt beløp ikke er så veldig høyt. Jeg har aldri hatt høy lønn selv om jeg har vært i full jobb.

Skrevet

1 372 000, er 37 år. Helt gjennomsnittlig lønn, fulltidsjobb.

Anonymkode: cbe7e...cc0

Skrevet

Ok, da stemmer magefølelsen min ang at dette tallet mitt er lavt pga nettopp deltidsjobbing. Tipper det tikker inn flere høyere tall enn mitt ja. 

Jeg glemte å skrive at jeg er eldre enn deg. Er 44, jobbet 100% inntil for 6 år siden, etter det har jeg ikke vært i arbeidslivet.

Men hvordan kom du frem til at du vil få 13 000 i mnd som pensjonist?

Skrevet

Mitt tall er 2 mill. Er 44 år og har jobbet en del deltid opp gjennom så er ikke et super bra tall det heller.

Anonymkode: da0c1...5ff

Skrevet

Hvis du bruker pensjonskalkulatoren på nav mens du er logget inn, kan du beregne hva du får utbetalt når du går av, basert på det du har av avtaler i dag. Et annet alternativ er å gå inn på norskpensjon.no og bruke kalkulatoren der. Den er litt enklere enn den på nav.

Husk at pensjonen din vil (kan) bestå av tre deler: det du får av staten (folketrygden), pensjonen fra jobben din (tjenestepensjon) og det du sparer selv (individuelle ordninger): https://norskpensjon.no/om_pensjon

Anbefaler alle - og spesielt kvinner - til å skaffe seg oversikt og sette opp en egen sparing. Alle monner drar, husk at det er lenge til du trenger pengene, så selv 500 kr i måneden har potensialet til å bli en god slump på 30-40 år.

Skrevet

Tallet mitt er: 2 949 000

Anonymkode: 16dea...fc1

Skrevet

Tallet mitt er: 2 949 000

Din alder og antall år i jobb?

Anonymkode: 0658a...a4f

Skrevet

Min er 1620000. 44 år, og har jobbet noe eller fullt i 23 år.

Skrevet

1999 500. Ble ca 18000 i pensjon når jeg blir 67

44 år, vært ufør i 2 år, aap i 8 år før det. Jobbet tidligere i bhg mange år, så renhold

Anonymkode: d3ec7...546

Skrevet

Nå måtte jeg sjekke, jeg og. Jeg har 1993000kr. Jeg er 41 år. Jeg ble hardt skadet i en ulykke i slutten av tenårene. Dette gjorde at jeg ikke kunne jobbe ekstra. Jeg kom også sent i gang med utdanning. Har jobbet fullt fra jeg var 26. jobber fremdeles fullt.

Anonymkode: ca81b...6a2

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

1999 500. Ble ca 18000 i pensjon når jeg blir 67

44 år, vært ufør i 2 år, aap i 8 år før det. Jobbet tidligere i bhg mange år, så renhold

Anonymkode: d3ec7...546

Jeg er tydeligvis litt treig, for jeg skjønner ikke hvordan dere regner ut dette

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er tydeligvis litt treig, for jeg skjønner ikke hvordan dere regner ut dette

Ingen tar dette i hodet (tror jeg i hvert fall 😅). Du kan bruke en pensjonskalkulator, enten på nav mens du er logget på eller feks fra norskpensjon.no. Selve beløpet de snakker om, står også inne på nav, under Pensjon.

Skrevet

2,2 mill. 44 år jobbet siden jeg var 30. Ligger an til å få 300 000 i året ca. 

Anonymkode: e503c...3c9

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Din alder og antall år i jobb?

45, ca 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...