Gå til innhold

Rart at ikke skolen informerer om karantene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt går på en skole i en større by i Norge og i går havnet et klassetrinn i karantene. Er det ikke underlig at ikke resten av skolen informeres om dette? Vi kjenner flere familier som har barn på trinnet som er satt i karantene, men vi som har barn to trinn over hører ingen ting..

Anonymkode: 6e68e...0cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det er vel ingen grunn til å informere andre enn de det gjelder

Anonymkode: 5cf1c...459

Skrevet

Her fikk vi e-post da parallellklassen ble satt i karantene. Det koster skolen så lite, og informasjon er viktig for at alle skal føle seg trygge. Jeg synes det er rart at dere ikke fikk beskjed. 

Anonymkode: 51249...58b

Skrevet

Det står jo i avisen uansett? Skolen har sikkert ganske mye å ta tak i når dette skjer. Å informere de det ikke gjelder står sikkert ikke øverst på listen. Om det er parallellklasser på samme trinn er det mer relevant enn at foreldrene til 2. Klasse skal vite at 6B er satt i karantene. 

Anonymkode: 3c35c...737

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet mitt går på en skole i en større by i Norge og i går havnet et klassetrinn i karantene. Er det ikke underlig at ikke resten av skolen informeres om dette? Vi kjenner flere familier som har barn på trinnet som er satt i karantene, men vi som har barn to trinn over hører ingen ting..

Men du har intet krav på å få informasjon om andres helseforhold som ikke påvirker ditt barn? Dere hadde fått beskjed om deres klasse eller parallellklassen ble satt i karantene. Ut over det skal ikke hele skolen informeres om alt mulig rart som ikke angår den enkelte. 

Anonymkode: e1cf7...6c0

Skrevet

Når karantenen ikke påvirker dere er det ingen grunn til informasjon fra skolen. Dine barns skolehverdag går jo som normalt uansett 

Anonymkode: 0ee32...a93

Skrevet

Da tror jeg du skal sjekke meldeboka, skolen sendte ut informasjon til alle i går kveld. 

Anonymkode: 8be96...d56

Skrevet

Stod klart og tydelig i SA i går kveld.....

Anonymkode: e8b91...d83

Skrevet

Her ble to klasser på u. skolen satt i karantene. Hele skolen ble informert.

Anonymkode: 575d0...416

Skrevet

Jeg har barn på ungdomskolen og videregående. Hun som går på videregående får raskt informasjon når noen har testet positivt og de får vite at de ikke er berørt av karantene. De får nemlig ikke lov å vite hvem og hvem klasse, men avisa går ut med dette og trenger ikke å være rakettforskere for å skjønne hvem klasse som er i karantene heller. Sladdra går jo også blandt ungdommer. 

Ungdomskolen er en helt annen sak. Der skal egentlig vi foreldre få informasjon om slikt før ungene, men der er det veldig stille. De var super flinke når norge stengte ned, men fra i høst så har de tydligvis glemt endel. For på ungdomskolen går også broren til han somtestet positivt på videregående fikk jeg vite av min datter. Jeg kom akkurat derfra nå, skolen har plutselig strammet innenda mer på tiltakenedenne uka, så jeg tenker det er en grunn til det. Så jeg får spørre min datter senere om han på ungdomskolen har testet positivt eller ikke. Jeg vet de snappes, så hun vet det nok. Jeg hadde igrunn regnet med jeg hadde fått vite om han hadde testet positivt også, for hun tok jo helt av når hun hørte at broren hadde testa positivt. Ikke hørt noe hysterisk fra henne på noen dager nå... 

Så om det er videregående barnet ditt går på, spør barnet om hva de får av informasjon. Mitt barn får velidg god informasjon fra skolen, mens vi foreldre ikke hører ett pip. Jeg har ett barn som prater mye og forteller meg ting, så jeg vet jeg er heldig der. Jeg har jo skjønt at de fleste barn bare sier de har hatt det greit på skolen og aldri sier ifra om beskjeder eller info. 

Anonymkode: c626b...552

Skrevet

Du kan jo bare kontakte skolen og spørre om hvilke rutiner de har for å varsle hvis du synes det er så underlig. Det er lettere for skolen å svare enn tilfeldige på DIB.

Anonymkode: b3105...e16

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det er vel ingen grunn til å informere andre enn de det gjelder

Anonymkode: 5cf1c...459

Og det gjelder hele skolen. Skolen plikter å informere om smitte i egne lokaler. Alle som har vært på skolen i tidsrommet for smitte skal varsles. 

Anonymkode: 66eec...ce3

Skrevet
6 hours ago, Anonym bruker said:

gjelder kun de klassene da, så skjønner ikke helt hvorfor du mener du skal vite

Anonymkode: 6e153...119

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har vel transponder? 

Vi  på Lande skole fikk meld på morgenen i dag tidlig, kl 0810. 

Om at paralleklassen osv er i karantene. 

Anonymkode: f3148...91d

Skrevet

Infoen kom jo til deg likevel 😁

Anonymkode: 8ec78...92c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...