Gå til innhold

Mye smitte igjen i min by

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Nå igjen er det mye smitte, siden lørdag til nå har det vert 22 tilfeller, er folk begynt og slappe av for mye? Jeg holder fortsatt alt jeg skal, Ikke hatt sex, unngår store samlinger, ikke festing, ikke tatt buss uten at jeg må,men hva hjelper det egentlig når så mange driter i det ?

Gleder meg til sprøyen kommer over nyttår, da skal jeg leve normalt igjen når den er tatt. Hva er dere tanker om dette?

Anonymkode: 9d56b...ab6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hei

Nå igjen er det mye smitte, siden lørdag til nå har det vert 22 tilfeller, er folk begynt og slappe av for mye? Jeg holder fortsatt alt jeg skal, Ikke hatt sex, unngår store samlinger, ikke festing, ikke tatt buss uten at jeg må,men hva hjelper det egentlig når så mange driter i det ?

Gleder meg til sprøyen kommer over nyttår, da skal jeg leve normalt igjen når den er tatt. Hva er dere tanker om dette?

"Sprøyten" kommer ikke over nyttår.

Anonymkode: 6316c...433

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

"Sprøyten" kommer ikke over nyttår.

Det er allerde bekreftet, alle mediene og FHI har sagt det at den kommer engang i Januar

Skrevet

Forholder meg til retningslinjene, ikke mer enn det. Det blir lenge til det vil være anbefalt å leve som normalt, ikke noe 'over nyttår.'

Anonymkode: efa69...9f2

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Forholder meg til retningslinjene, ikke mer enn det. Det blir lenge til det vil være anbefalt å leve som normalt, ikke noe 'over nyttår.'

Anonymkode: efa69...9f2

Det er det beste, men likvel ser man jo flere som ikke bryr seg, så får håpe den kommer så fort som mulig, og de sa at den kom utover nyttår og at alle skulle være ferdig vaskinert i april/mai,dette kommer fra vg ikke meg

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det beste, men likvel ser man jo flere som ikke bryr seg, så får håpe den kommer så fort som mulig, og de sa at den kom utover nyttår og at alle skulle være ferdig vaskinert i april/mai,dette kommer fra vg ikke meg

Link?

Anonymkode: b7cf0...bca

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du snakker om Trump-regjeringens løgner til egen befolkning.

Skrevet
3 minutes ago, Anonym bruker said:

Link?

Anonymkode: b7cf0...bca

Finner den ikke igjen,men har også sett for september 2021, så tror man bare må vente og se, de sier mye forskjelig

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Du snakker om Trump-regjeringens løgner til egen befolkning.

det får du heller mene, lest i vg, så bryr meg ike hva du mener eller ei :P

Skrevet

Det er forståelig at folk ikke gidder mer. Viruset har en mye lavere dødelighet enn først antatt, for folk under 70 er det knapt noen som dør. Flere og flere får korona eller kjenner folk som får korona, og opplever at det bare er en forkjølelse. 

Hva er planen til regjeringen om vaksinen snart ikke er klar? (Og det blir den ikke på lenge, det går ikke å utvikle en helt ny vaksine på bare noen måneder.)

Anonymkode: d2538...cb4

Skrevet

Til dere som etterlyser linker og dokumentasjon på når vaksinen mest sannsynlig kommer til Norge, her er fra regjeringens nettside: Produksjonsplanene til AstraZeneca legger opp til at de første leveransene til Europa vil komme sent i 2020. Når den eventuelt vil være tilgjengelig i Norge, avhenger både av produksjonsplanene og av godkjenningsprosessen.

Her er link: https://www.regjeringen.no/no/tema/Koronasituasjonen/sporsmal-og-svar-om-koronasituasjonen/ofte-stilte-sporsmal-om-regjeringens-arbeid-med-covid19-vaksine/id2741352/

Anonymkode: 59868...c9b

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er allerde bekreftet, alle mediene og FHI har sagt det at den kommer engang i Januar

Men, er du en av de som blir prioritert i forhold til vaksinering?

Anonymkode: 1f44f...bfb

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo bare et anslag, om alt går best mulig.

Liten sjanse for at det gjør det, først må jo vaksinen bli godkjent, så må det produseres nok av den. Bare det tar tid. 

Så vil alle i risikogruppen og i førstelinjen få den, så resten av befolkningen hvor friske og barn får den helt til sist. 

At alt dette skal være unnagjort til april er lite sannsynlig selv om vg mener det er mulig.

Anonymkode: 87749...735

Skrevet

De har sagt at helsepersonnell og utsatte grupper kommer først, deretter alle andre. Massevaksinering antakeligvis klart mot midten av 2021. Men situasjonen kommer jo til å bedre seg utover våren, ettersom flere og flere får vaksine.

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

det får du heller mene, lest i vg, så bryr meg ike hva du mener eller ei :P

Mene? Dette er ikke en "mening".

Skrevet

De har sagt at helsepersonnell og utsatte grupper kommer først, deretter alle andre. Massevaksinering antakeligvis klart mot midten av 2021. Men situasjonen kommer jo til å bedre seg utover våren, ettersom flere og flere får vaksine.

Er jo derfor jeg spør HI om dette.

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei

Hvorfor har du ikke sex?

Anonymkode: dd959...0af

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor har du ikke sex?

Sikkert en singel dame som bruker å ha ONS og nå avstår fra det av smittehensyn

Anonymkode: 5c381...216

Skrevet
9 hours ago, Anonym bruker said:

Ja det er jeg

Skrevet
4 hours ago, Anonym bruker said:

Hvorfor har du ikke sex?

Fordi jeg singel og da passer det ikke og sex med hvem som helst nå

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg singel og da passer det ikke og sex med hvem som helst nå

Men man kan da holde seg til en person der man bare har sex med hverandre? 

Anonymkode: 22ca3...4b3

Skrevet

Ja folk er generelt ikke så nøye på å følge reglene lenger. Kjøpesentrene her hvor jeg bor skal ha Black friday i november, så det er jo noe som er med på å sende ut signaler om at det ikke er så nøye!

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det slår deg ikke at dama ikke har en fast partner?

Anonymkode: 50d7d...821

Skrevet
20 hours ago, Anonym bruker said:

hvis man bor i samme hus ja,men ikke ellers nei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...