Gå til innhold

Bytte klasse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på ungdomsskolen (går i 9 kl) som virkelig ønsker å bytte klasse. Noen som vet om det er mulig eller tror dere det blir vanskelig? 

Anonymkode: 08a66...734

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du for høre med skolen. 

Anonymkode: 2a092...523

Skrevet

Ja, tenker å høre med skolen i morgen. Ville bare høre her om noen hadde erfaring med dette her inne. 

Skrevet

Hør med læreren. Jeg byttet selv klasse i 9. klasse. Det året ble vi fordelt i nye klasser og alle mine venninner ble plassert i den andre klassen. Snakket med læreren og dagen etter samtalen var jeg flyttet til den andre klassen

Anonymkode: 5a3db...dc6

Skrevet

Vi driver med klassebytter fortsatt (10. trinn), men det må være bedre grunner enn at en elev har en bedre venninne i den andre klassen. Det tas også hensyn til klassedynamikk. 

Anonymkode: fbbea...66f

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hør med læreren. Jeg byttet selv klasse i 9. klasse. Det året ble vi fordelt i nye klasser og alle mine venninner ble plassert i den andre klassen. Snakket med læreren og dagen etter samtalen var jeg flyttet til den andre klassen

Anonymkode: 5a3db...dc6

Takk for svar. Tenkte å ringe på skolen. Så blir vel på kontoret da, men håper de kan hjelpe meg. Godt å høre at det er mulig som i ditt tilfelle. 

Skrevet

Min datter skiftet klasse fra skolestart i år. Hun skrev ett brev til rektor om hvorfor. Klassen hun gikk i var ganske urolige, egentlig bare pga to lærere som ikke klarte å holde ro i klassen. Hun har migrene så når hun hadde hjemmeskole og så karakterene sine skøyt i været og migenen ble nesten fraværende skjønte hun at dette kunne være lurt. Hun har aldri vært så opptatt av karakterer, men når hun gikk opp to karakterer i de fleste fag så fikk hun blod på tann. Så hun skrev i brevet at hun ønsket seg til en bestemt klasse for hun hadde inntrykk av at disse lærerene var litt strengere og mer ro i klassen. 

Svaret fikk hun også raskt. 

Anonymkode: 29a2b...067

Skrevet

veldig vanskelig på barnskolen i alle fall

Anonymkode: ce2b4...a9f

Skrevet

Har fått snakket med hun som har med det og gjøre så er spent på hva som skjer. Håper det blir. Det henger sammen med karakterer, trivsel og alt dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...