Polly-Esther Skrevet 20. oktober 2020 #1 Skrevet 20. oktober 2020 Nå har jeg to ganger i det siste vært veldig uenig med anmeldere (som virker ganske unisone). Jeg leste "Kongeriket" av Jo Nesbø, og elsket den. Helt uenig i kritikken. Og jeg så en halv episode av "Norsk-ish", før jeg måtte slå av fordi jeg syntes skuespillet var pinlig stivt og dialogen var unaturlig. Ser at anmeldere nærmest lovpriser den. Er det bare jeg som er helt off her? Har du opplevd lignende?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2020 #2 Skrevet 20. oktober 2020 Kommer ikke på i farta eksempler, men opplevde det stadig vekk. Så jeg sluttet nesten å lese slike kritikker, føler det er blitt litt klikk-bate for avisene. Jeg leser heller selv først og leser kritikker senere, om jeg da føler for det. Men noe kan man jo ikke unngå å legge merke til, og det gjør nok noe med hvor gjerne eller ugjerne man leser noe, at man kan få holdninger til en bok før man har startet å lese den. Jeg foretrekker å gjøre meg opp mine egne meninger først, da er det også nesten mer interessant å lese kritikkene etterpå. Noen ganger kan jeg være enig, andre ganger har de fått med dimensjoner jeg ikke tenkte på da jeg leste, og andre ganger rister jeg bare på hodet og forstår ikke at vi har lest samme bøker. Samme egentlig med filmer. Der unngår jeg konsekvent filmer hvor jeg først har hatt gode leseopplevelser av bøkene, for nesten uten unntak er filmen en nedtur. Men så er det også noen bøker jeg bare ikke orker å lese, hvor filmene er greie. Anonymkode: 56b19...169
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå