Gå til innhold

Lukter mitt eget kjønn, kan andre rundt meg det også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg sitter på kontorstolen og jobber, så kjenner jeg lukten av mitt eget kjønn. Jeg har god hygiene og er ikke plaget av vaginose, så det lukter ikke fælt, men umskjennelig - ja "fittelukt" :-S Sprer jeg bena, så strømmer fittelukten opp. Og i allefall om jeg har hatt sex.

Jeg kjenner aldri slik lukt fra andre, så det jeg lurer på da, er om det er min posisjon sittende som gjør at jeg kjenner det, altså at det bare er jeg som kjenner dette selv, eller om andre har erfart at det "oser" slikt av kvinner? Jeg kan jo gå over til bomullstruser og luftige posebukser, men har ikke så veldig lyst til det. Men ønsker heller ikke å bli kjent som smellycat. (ev. smellypussy)... Dvs om det ikke er for sent allerede...

Anonymkode: 295ec...093

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sannsynlig kan andre også lukte det. Er ikke vanlig å ha så sterk lukt. Mulig du burde få det sjekket hos lege 

Anonymkode: da6eb...4b7

Skrevet

Det virker ikke normalt. Dusjer du hver morgen? Hvis ikke burde du begynne med det.

Anonymkode: c201b...986

Skrevet

Ja. Andre kan lukte det.

Kjøp noe canesten. Du har sikkert sopp

Anonymkode: 10ae2...bf4

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det virker ikke normalt. Dusjer du hver morgen? Hvis ikke burde du begynne med det.

Anonymkode: c201b...986

Å dusje ofte hjelper ikke da lukten kommer innenfra. Ofte gjør hyppig vask det verre

Anonymkode: bc48f...f4a

Skrevet

Hvis du kan lukte det på en halvmeters avstand så kan nok andre også det. Bomullstruser, null såpe og slutt med tamponger, så kanskje ting normaliserer seg litt. 

Anonymkode: 77152...d2e

Skrevet

Dusjer du etter du har hatt sex, før du går på jobb?

Anonymkode: bcc35...07a

Skrevet

Aldri opplevd å kunne kjenne at det lukter noe fra mitt eget kjønn og aldri fra andres heller, men jeg oppholder meg ikke nærme andres underliv heller. 

Anonymkode: b2863...745

Skrevet

En tommelfingerregel er at det du lukter på deg selv kan andre lukte også. Om det så er dårlig ånde, svette, sure føtter eller fitte. I om med at du lever med lukten på deg er nesa din tilvekst lukten, så når du da merker den er den kraftig.

Lukt fra underlivet er ofte resultat av overrenslighet. Du skal ikke vaske inni vagina, og utvendig kun med såpe laget for underlivet.

Anonymkode: 5f2a7...202

Skrevet

Jeg har opplevd det samme. Trodde også jeg "bare" luktet fitte. Vel, hadde ubalanse nedentil. Ikke vaginose, sopp el.l. 

En ukes tid med melkesyrekapsler som puttes oppi der fjernet problemene. Endret ikke hygienerutiner, byttet til bomullstruser eller posete bukser. Kun kapslene og problem løst. 

Anonymkode: 6a2c8...0da

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har opplevd det samme. Trodde også jeg "bare" luktet fitte. Vel, hadde ubalanse nedentil. Ikke vaginose, sopp el.l. 

En ukes tid med melkesyrekapsler som puttes oppi der fjernet problemene. Endret ikke hygienerutiner, byttet til bomullstruser eller posete bukser. Kun kapslene og problem løst. 

Kan du huske hva de melkesyrekapsler  het?

Anonymkode: 550a6...ae0

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du huske hva de melkesyrekapsler  het?

Anonymkode: 550a6...ae0

Ikke meg du spør, men du kan f.eks prøve Vivag eller rett og slett spørre på apoteket.

Anonymkode: ac201...d3c

Skrevet

Hvis dere leser hi en gang til forteller jeg at jeg IKKE har vaginose. At det IKKE lukter fælt. Det er ikke noe galt ned underlivet mitt, så det kan dere slå fra dere. Ja, jeg dusjer hver morgen før jeg går på jobb, vasker da kun med vann. Ok, da mener dere det at andre merker lukta mi. Da skal jeg spør ei jeg jobber sammen med i morgen. God natt. 

Hi

Skrevet

Samme problem. Var hos gynekolog som mente jeg bare er uheldig. Noen lukter bare mer enn andre. Har prøvd deodorant der nede for første gang. Kjøpte Perspirex Strong som jeg tok i lysken og på kjønnsleppene (🙉🙉🙉). Synes faktisk det hjalp litt umiddelbart..... Det var ikke vondt. 

Anonymkode: a174b...def

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis dere leser hi en gang til forteller jeg at jeg IKKE har vaginose. At det IKKE lukter fælt. Det er ikke noe galt ned underlivet mitt, så det kan dere slå fra dere. Ja, jeg dusjer hver morgen før jeg går på jobb, vasker da kun med vann. Ok, da mener dere det at andre merker lukta mi. Da skal jeg spør ei jeg jobber sammen med i morgen. God natt. 

Hi

Svært ubehagelig spørsmål å få... Du kan ikke forvente et ærlig svar. 

Anonymkode: 8e474...ff6

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Haha, stakkars kollega!

Anonymkode: 86d45...118

Skrevet

Jeg husker ikke navnet, men jeg prøvde 2 forskjellige før det hjalp.

Er mest sannsynlig en ubalanse, og ikke noe big deal.

Er ikke vanlig å lukte så mye at andre lukter det, uansett om det ikke lukter vondt..

Hos meg var det som sagt likt. Men om jeg skal lukte noe nå må jeg ta på meg selv, da lukter det likt (men lukter det ikke på morgenmøtet på jobb lenger).

Prøv, er verdt et forsøk :)

Skrevet

Selvsagt kjenner andre lukten? Hvordan kan de unngå det når du selv kjenner den så godt? 

Anonymkode: 0ec70...a53

Skrevet

Jeg også føler at det lukter. Har alltid vert sånn. Aner ikke hvorfor. 

Anonymkode: 2bb6b...d43

Skrevet

Jeg lukter et par dager i mnd. Regner med det henger sammen med syklusen. Antar andre lukter det og så prøver å oppholde meg litt unna, hehe. 

Anonymkode: 69b54...4db

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha, stakkars kollega!

Anonymkode: 86d45...118

Ser for meg den samtalen

'Hei Anne. Du, lukter jeg fitte?'

'Nja, altså.... 😳🤭'

😂🤣

Anonymkode: da6eb...4b7

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Haha, nei det skal du IKKE gjøre😆😆

Anonymkode: 10ae2...bf4

Skrevet

Hvorfor kan du ikke gå over til bomullstruser? Jeg slutter med syntetiske stoffer nettopp fordi jeg syntes det luktet mer med den typen truse. Det hjalp raskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...