Gå til innhold

Mammaer som må blande seg i ALT


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På trinnet til datteren vår er det ca 15 jenter. De leker stort sett fint, men innimellom blir det krangler. Det kan være over en pinne som de leker er en katt, det kan være over huskene, det kan være at ei føler at en annen bestemmer for mye osv. Aldri noe alvorlig. De er 8-9 år.
Men mammaene deres blander seg. Ringer og sender meldinger. Mail og på Facebook. Involverer lærerene og sfo. Jeg er så sliten og lei av innblandingen, og det at jentene aldri får muligheten til å rydde opp selv. Jeg tok det opp på et foreldremøte, men ble høvlet ned. De overdrev og overdramatiserte. 
Hva kan man gjøre med slikt? Er det sånn hos dere og?

Anonymkode: 8e0a4...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det heldigvis ikke her. Jeg har tatt kontakt med andre foreldre når barna deres har slått mitt barn og en gang ved stygge sms. Utover det får ungene i størst mulig grad ordne opp selv 

Anonymkode: c16b4...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De føler nok ikke at de blander seg i bagateller. Kanskje deres barn føler at problemene er større enn det ditt barn synes eller så liker de bare å ha bedre kontroll enn det du gjør.

Lager de drame eller hva skjer når de tar kontakt?

Anonymkode: f47aa...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte skole eller leve med det. Slike folk får man ikke endret. 
Takk og lov er det en fin foreldregruppe til mine barn. 

Anonymkode: 6f529...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at barn opplever det ulikt. Min datter lekte også fint med sine venner på barneskolen. Helt til man så på leken. Lekte de familie fikk hun til nød være katt. Var hun likestilt i leken?

Nå er hun 15, ensom, føler at hun ikke har venner og sliter med angst. Om vi hadde grepet inn og laget litt styr kunne vi kanskje endret noe for henne. 

Anonymkode: 485a9...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...