Gå til innhold

Flere enn meg som er glad at det går mot kaldere tider?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er glad fordi da blir jeg ikke klam i underlivet, svett under puppene og i armhulene. Nå kan jeg gå ut uten å svette som en gris, det er deilig. Og så sover jeg mye bedre om natta. Hva er din grunn? 

Anonymkode: 21158...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker snø, så det gleder jeg meg til. Svetter like mye eller lite hele året, det er ikke derfor jeg ser fram til vinteren. Men det er vakkert når alt er hvitt, og ungene drar ikke inn så mye sand! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Her i Finnmark har vi hatt den verste vinteren siden 1917 i fjor. Vi hadde snø liggende fra september 2019 til midten av mai 2020, og årets varmeste dag frem til begynnelsen av mai var 2. januar med sine 7 plussgrader. I begynnelsen av mai var det målt høyere temperatur på Nordpolen enn her. Så var det drittdårlig sommer med 2 uker pent vær, og så regn og 10 grader resten. Fyttihelvete. Og nå er det snø og kaldt igjen, glatt, sklir overalt (for ingen strør selvfølgelig), skrape bilruta for stålis, må kjøre 20 minutter for å gå tur med hunden uten å brekke lårhalsen. Brrr! Og snart kommer mørketid. 

Anonymkode: ad991...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis er jeg det, men ikke i år. Det blir vanskelig å unngå en oppblomstring av smitte når det meste vil skje innendørs og koronaviruset ser ut til å trives best ved lave temperaturer.

Anonymkode: 0f830...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vanligvis er jeg det, men ikke i år. Det blir vanskelig å unngå en oppblomstring av smitte når det meste vil skje innendørs og koronaviruset ser ut til å trives best ved lave temperaturer.

Anonymkode: 0f830...b6b

Hvor har du det fra at viruset trives ved lave temperaturer? Det trives best i en kropp med 37 grader! 

Anonymkode: 06018...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri gledet meg til vinteren,- men etter å ha fått påvist kronisk sykdom hvor plagene blir verre ved endring av vær (uansett hvilke vei.) og samtidig er jevnt verre ved lavtrykk,- så er vinteren gått fra bare være en trist årstid til en fysisk plagsom og til tider smertefull årstid i tillegg... Vinteren i fjor startet 1 november med snøfall som ble liggende over noen dager,- og etter dette så hadde vi snø av og på helt til midten av mai.... Mye vind, snø, sludd, glatte veier=  mye vondt.... Jeg "overlevde"/ kom meg til mars psykisk oppegående ene og alene fordi jeg hadde tre uker i syden foran meg på sommeren,- uker jeg jeg er symptomfri og i tillegg klarer jeg legge fra meg stress med en gang jeg kommer "På hytta"- Hjemme er jeg ute av stand til å "ta ferie",- både fra jobb ( ihodet mitt) og fra alt av daglige gjøremål i huset som fortsatt må gjøres....

Ferien var i år lagt til juli, og med tropevær" i deler av Juni og August,- så da fikk jeg ikke sjans til å reise vekk og nyte dette været.... I juli hadde vi ti-tolv grader i snitt og regn,- HVER dag!

 Denne vinteren kjenner jeg på at det blir hardt å komme gjennom,- noen dager så tenker jeg at jeg ikke kommer meg gjennom........

 

Huff, beklager å ødelegge tråden for dere som elsker vinter.... Måtte bare blåse ut med en gang,- så blir det bittelitt bedre,- kanskje. En dag håper jeg at jeg kan,- om ikke elske,- så sette pris på årstidene. Men veien er laaaaang å gå.... Jeg er rett og slett misunnelig på dere. Bor jo helt feil sted i verden når sommer er årstiden som gjelder,- det fornuftige er jo å hate varme, sol og stabilt vær generelt.... Det fornuftige ER jo faktisk å elske mørke, våte og vindfulle dager og vær som skifter fortere enn man rekker å sjekke YR.....

 

 

 

Anonymkode: 117a6...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ikke egentlig det. Huden på hender, føtter, knær og albuer sprekker opp. Det var vondt å gå til jobb i dag, og håndspriten svir i åpne sår. Vet at jeg må trappe ned på løpeturene. Men jeg gleder meg over å tenne lys inne og synke ned med en god bok og en kopp te, og jeg elsker jul og Halloween, så det er mye å glede seg til også. 

Anonymkode: 6efa3...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har du det fra at viruset trives ved lave temperaturer? Det trives best i en kropp med 37 grader! 

Anonymkode: 06018...cf8

Ja, men det sprercseg mest når vi er innendørs og overlever kortere utendørs med sol, regn osv. Smittefaren øker når det blir kaldt.

Anonymkode: 0f830...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å gå i store gensere. Deilig å fyre. Deilig med stearinlys og digre langtidskokende kjeler. Deilig med pledd og strikketøy. Elsker alle årstider.

Anonymkode: 8582b...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig glad i alle årstider, men akkurat i dag - siden du spør, Hi ;) - så fikk jeg litt hetta for at det nå omtrent er vinter. Har vært iiiiiiiskald i hele dag. Varmen står på for fullt, jeg er kledd i flere lag med ull, og likevel har jeg gåsehud fordi jeg fryser.

I går tok jeg bilder av årets siste roser, masse roser i flere bed... og snødekte fjell i bakgrunnen.

Spør meg i morgen så kan jeg nok greie ut med gleden med friskere luft, tykke skjerf og dunjakke, leke i snøen (brrrr!), lysere dager enn uten snø ++++ men i dag, nei, i dag ville jeg helst hatt 28 grader, sol, bikinivær og vindstille :D

(For de som sliter med vinteren - jeg fikk et helt nytt vinterliv etter jeg begynte å ta store nok tilskudd med vitamin D.)

Anonymkode: 6b5b4...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er lite glad i vinteren da jeg stort sett blir vinterdeprimert, kjenner det kommer sigende nå. Men er også høygravid så det blir forhåpentligvis en finere vinter i år enn tidligere.

Anonymkode: 902cd...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg teller ned til våren 🙈

Anonymkode: 00551...08e

Samme her🙈 Og spesielt i år. Blir deprimert av tanken på en vinter der alt gøy innendørs er ulovlig. Spyr av tanken på de kommende vinteren😝

Anonymkode: 28505...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller ned til våren 🌿🍃Hater november, desember, januar og februar. Liker ikke jul noe særlig heller. Skulle ønske jeg kunne gjøre som bjørnen og bare sove gjennom vinteren og komme ut på våren slank og fin 😂

Anonymkode: ec6d6...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å måtte kle på meg for å gå ut. Liker igrunn kulde bedre enn varme, selv om alt har sine fordeler. En ekstra grunn til å fyre i peisen, jeg likr fyr i peisen og liker dårlig varme fra elektrisk ovn. Igår var det -2 grader og både meg og ungene jubla, deilig på seg varme jakker og skjerf når vi gikk ut og kunne komme hjem og fyre opp. Idag var det skuffende siden det var meldt snø og det var +10 grader når vi sto opp, en skikkelig nedtur. Men nå bøtter regnet ned, så jeg kan snart fyre opp. 
 

Jeg er ikke den som er på langturer osv uanset vær og vind, men kan være ute det meste av dagen uansett vær og vind. 

Anonymkode: 8ab25...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater vinteren som pesten! Håret blir elektrisk, huden tørr, jeg fryser i 6 mnd sammenhengene og jeg vil helst bare sove fram til april. 
Ikke er jeg glad i jula heller! 

Anonymkode: 76815...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Teller ned til våren 🌿🍃Hater november, desember, januar og februar. Liker ikke jul noe særlig heller. Skulle ønske jeg kunne gjøre som bjørnen og bare sove gjennom vinteren og komme ut på våren slank og fin 😂

Anonymkode: ec6d6...887

Helt enig. Hater å fryse i 6 måneder. Fryser uansett om jeg har på meg 5-6 lag med klær.

Anonymkode: 64c5a...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2020 den 9.21, Anonym bruker skrev:

Jeg er glad fordi da blir jeg ikke klam i underlivet, svett under puppene og i armhulene. Nå kan jeg gå ut uten å svette som en gris, det er deilig. Og så sover jeg mye bedre om natta. Hva er din grunn? 

Anonymkode: 21158...85a

Jess, jeg elsker vinteren av samme grunner som deg. Har enda flere grunner også: elsker jul og desember, snø og mørketid, å kunne kle meg i store gensere, for å nevne noe

Anonymkode: 22ee5...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...