Gå til innhold

Når dere tenker "Hund", er det sånn ...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenker dere alltid og automatisk at hund = stor, røyter, sikler, hopper på folk, lukter og skitten?

Jeg har bare observert i mange innlegg om hunder her inne at de som ikke liker hunder ser ut for å automatisk anta at alle hunder er store, røyter, sikler, lukter osv. Slik er det jo faktisk ikke. 

Min søster har en liten hund på rundt 6-7 kg med krøllpels som ikke røyter, og som hun i tillegg vasker slik at det som regel lukter mild shampo av dyret. Ikke sikler hunden heller. Jeg ønsker heller ikke besøk av en svær hund som røyter eller skitner til, som hunden til en venninne, men jeg vil gjerne ha besøk av hunden til søsteren min, den er jo bare søt og ikke noe bry.

Skiller dere virkelig ikke mellom type hund og sånt før dere velger å konkludere med noe?

Anonymkode: 0cfc0...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker dere alltid og automatisk at hund = stor, røyter, sikler, hopper på folk, lukter og skitten?

Jeg har bare observert i mange innlegg om hunder her inne at de som ikke liker hunder ser ut for å automatisk anta at alle hunder er store, røyter, sikler, lukter osv. Slik er det jo faktisk ikke. 

Min søster har en liten hund på rundt 6-7 kg med krøllpels som ikke røyter, og som hun i tillegg vasker slik at det som regel lukter mild shampo av dyret. Ikke sikler hunden heller. Jeg ønsker heller ikke besøk av en svær hund som røyter eller skitner til, som hunden til en venninne, men jeg vil gjerne ha besøk av hunden til søsteren min, den er jo bare søt og ikke noe bry.

Skiller dere virkelig ikke mellom type hund og sånt før dere velger å konkludere med noe?

Anonymkode: 0cfc0...60d

Nei, hunder er dyr. De har pels og de lukter av hund. Noen lite, noen mye. De som sier at deres hund ikke lukter, tar feil. Jeg skiller ikke så mye på det, nei. Jeg er dyktig med hunder, men inviterer dem generelt ikke hjem. Og hvis jeg først godtar besøk av hund, er det ikke på bakgrunn av at den er liten og søt og lukter sjampo. Da er det fordi den er veloppdragen. 

Anonymkode: 048e4...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt glad i hund. Jeg hverken hater eller elsker de. Anerkjenner at de har stor verdi for noen mennesker i tillegg til at de er flotte tjenestedyr. Her inne har jeg lagt merke til dette utbredte hundehatet. Enten så er det kun for å trolle, de trådene ender jo alltid med krangel. Eller så er det bare utrolig mange trangsynte idioter her som mener folk skal leve og mene som de. 
Ja, alle hunder har lukt, og de har mennesker også om de ikke dusjer hver dag. Hva er denne lukthysterien til folk? En hund som stelles normalt lukter da ikke så vondt? Selv jeg som aldri kommer til å kjøpe hund synes da at det er en lukt som «går ann» Jeg har faktisk mye større problem med skyllemiddellukt og parfyme. 

Anonymkode: cfe12...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker hunder, uansett str og pels, men jeg vil velge om de kommer bort til meg og hvilke jeg vil ha hjemme.

Anonymkode: 10b0e...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv jeg som aldri kommer til å kjøpe hund synes da at det er en lukt som «går ann» Jeg har faktisk mye større problem med skyllemiddellukt og parfyme. 

Anonymkode: cfe12...6f8

Der er jeg enig - hund med hundelukt er bedre en hund med sjampolukt. Men ut over det så vil jeg likevel at en hund på besøk hos meg skal være veldressert. 
 

Mht «hundehat» så fins det nok overalt i samfunnet, men få mennesker snakker om det uten å være beskyttet av anonymknapp. 

Anonymkode: 048e4...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker hunder, selv om noen av dem sikler og lukter og røyter. Som fotest syns jeg alt det gode ved hunder veier opp for dette. Jeg syns de er så søte og morsomme og rare. Alltid vennlige, positive, elskelige. Så glade i og opptatt av mennesker. Pg tenk så mye bra hunder gjør for menneskene.
Jeg syns det er utrolig synd at så mange er så utrolig negative til hunder. Etter mitt syn er hunder noe av det beste som fins.

Men OK, jeg forstår jo at alle ikke kan like de samme tingene. Selv har jeg en liten hund som ikke røyter, sikler eller bjeffer, og som (nesten) alltid er ren og lukter godt. Men jeg pleier sjelden å ta den med på besøk til andre, med mindre jeg VET at de jeg skal til virkelig ønsker det. Folk skal få slippe å føle seg "kjipe" ved å si nei til å få hundebesøk.

Anonymkode: aa464...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke hunder . Men har fått en selv : den liker jeg . Den røyter ikke, sikler ikke og lukter kun litt innimellom. Ingen andre merker det. Men jeg hater hund som lukter 

Anonymkode: 4f252...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke liker hunder ser vel enten store siklende og røytende bikkjer eller små gneldrete og sinte veskehunder?

Alle liker ikke hunder....

Selv har jeg en liten hund som hverken gneldrer, er sint, sitter i en veske eller røyter, men jeg forventer ikke alt alle skal se det jeg ser som kjenner hunden og er glad i den ;)

 

Anonymkode: c4a7d...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke alle hunder røyter og de aller fleste sikler ikke, størrelsen varierer. Men jeg ønsker ikke å ha hund i huset da vi ikke har hund selv og kan slippe å ha hunder som ligger i mitt stueteppe og evt i sofa for jeg synes det er uhygienisk. Svigerinne f.eks har en hannhund med pels på tissen og den er alltid våt og gul, drypper litt og jeg er ikke interessert i å ha han på teppet i stuen, det er et privilegium jeg har når jeg har valgt å ikke ha hund. Eller som en kollega så fint sa det da hun kom med sin svære Newfoundlandshund med løpetid at det var ikke noe problem for den slikket det stort sett opp etter seg. Nei takk.....

Anonymkode: 897a9...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker hunder og har hatt hund selv tidligere, men jeg vil ikke ha besøk av hunder inne likevell. Selv om de er små har de en stygg tendens til å ødelegge ting i et hus som ikke er innredet med tanke på hunder. Desuten liker ikke katten hunder og den bor her.

Anonymkode: 2f9e1...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker automatisk på noe «skittent», ja. De slikker seg i rumpa og genitaliene og gjerne opp i eierene sine ansikt etterpå. De tygger på tørre griseører, sikler, bjeffer, lukter sjeldent godt. Usj

Anonymkode: 8c15c...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De små bikkjene er de verste av dem alle.  Skikkelig ekle. Stor hunder er for det meste litt mindre ekkelt, i alle fall så lenge de ikke sikler og er ustelte. 

Anonymkode: 21d52...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...