Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #1 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg leser ofte at folk skriver "boka var bedre enn filmen" eller "filmen var bedre enn boka" og lurer rett og slett på: Hva foretrekker dere som regel? Filmen eller boka? Anonymkode: 44f36...91d
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #2 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg liker oftest boka best, rett og slett fordi det er mange ting der er lettere å beskrive og det er lettere å få med tankene til personene. Men det stemmer ikke alltid, f. eks syns jeg Ringenes Herre filmene var helt ok å se, mens bøkene har jeg aldri klart å lese fordi jeg syns det er kjedelig. Anonymkode: 0a47e...fb5
sug lut Skrevet 19. oktober 2020 #3 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg ser prinsipielt aldri filmatiseringen av bøker som er verd å lese. Det er alltid en voldsom forflatning. Mine barn får heller ikke se filmer av bøker de bør lese.
nerdybirdy Skrevet 19. oktober 2020 #4 Skrevet 19. oktober 2020 Synes som regel bøkene er bedre enn filmene, men det er noen filmer som riktig så gode! De første Harry Potter filmene var superbra filmatiseringer av bøkene. Synes kanskje Poirot serien er noe av det beste (har bare lest to av bøkene til AC...så kan være jeg dummer meg ut nå), synes kanskje bøkene er litt kjedelig, mens serien med David Suchet er veldig gøy
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #5 Skrevet 19. oktober 2020 Umulig å være kategorisk her. Har lest bøker som jeg har syntes vært drepende kjedelig (f.eks. Ringenes herre), men hvor jeg har elska filmatiseringen. Og jeg har sett filmatiseringer som jeg føler nærmest har voldtatt opplevelsen min av en bok. Anonymkode: 412a4...731
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #6 Skrevet 19. oktober 2020 Boka! Kan ikke komme på en film jeg har likt bedre enn boka. Men nå er jeg glad i bøker, og ikke så glad i film da. Anonymkode: d3fa3...c75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå