oslofrk Skrevet 19. oktober 2020 #1 Skrevet 19. oktober 2020 Vi i FaU har arrangert digitalt kurs om nettvett for foreldrene. Invitasjoner sendt ut og det er gratis. En times varighet. Nesten ingen melder seg på. Jeg fatter og begriper ikke at ikke foreldre synes det er lurt å delta på. Hvordan kunne jeg fått med DEG?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #2 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg trenger ikke kurs i nettvett, så du hadde ikke fått meg med uansett. Anonymkode: 94f57...395
Leverpostei Skrevet 19. oktober 2020 #3 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg hadde vært interessert hvis noen med litt faglig tyngde holdt kurset, altså ikke bare andre mødre og fedre som mener noe om nettvett. Jeg hadde også vært interessert hvis kurset dreide seg rundt plattformer mitt barn er, eller ønsker å være på.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #4 Skrevet 19. oktober 2020 Er det FAU som holder kurset? Nei takk. Har gått kurs både med politi og Kripos, jobber i bv.tjenesten og har god koll på nettvett. Anonymkode: ef7db...13f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #5 Skrevet 19. oktober 2020 Det har jeg ikke behov for. Anonymkode: a5a78...1a9
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #6 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg hadde ikke kommet fordi jeg har gått kurs i regi av politiet om samme tema. Veldig nyttig og bra men trenger ikke et til. Anonymkode: 813b4...ee9
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #8 Skrevet 19. oktober 2020 Nå har jeg vært på 2 slike såkalte «kurs» og skyr dem nå som pesten. Bortkasta tid da de ikke kan fortelle om de virkelige store farene og ikke minst hva ungdommen kan holde på med dersom du som forelder ikke involverer deg, engasjerer deg og faktisk bestemmer (som en skikkelig voksenperson burde). Eneste greie tingen å bruke tiden på der vil være å fortelle de andre foreldrene hva deres små englebarn egentlig kan finne på og hva de kan utsettes for. Jeg er nok miljøskada av yrke, men er nok flere foreldre enn meg som synes det blir servert en del svada på disse tilstelningene. Anonymkode: 4cdbc...178
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #9 Skrevet 19. oktober 2020 Du kunne ikke fått med meg. Jeg kjenner meg trygg på at jeg har gitt ungene den ballast de trenger. Anonymkode: eae94...12d
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #10 Skrevet 19. oktober 2020 Så mange selvsikre foreldre, og så mange barn, unge og voksne som går på en smell... 😆 Anonymkode: d5c79...386
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #11 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg har tre barn og har vært på x-antall foreldremøter med tema nettvett. Derfor hadde jeg takket nei til enda et møte. Anonymkode: 4d312...2a8
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #12 Skrevet 19. oktober 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så mange selvsikre foreldre, og så mange barn, unge og voksne som går på en smell... 😆 Anonymkode: d5c79...386 Hvor har du det fra at vi «går på en smell»? Jeg har barn fra 13 til 22 år, og har mye erfaring. Hva gjør at du tror du vet bedre enn jeg selv hva jeg driver med her hjemme? Anonymkode: eae94...12d
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2020 #13 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg gikk første gang da eldste var 11-12 år og politiet holdt kurs. De tre andre gangene gikk jeg ikke. Husk på at mange har flere barn og har kanskje allerede vært på kurs. I tillegg får mange opplæring gjennom yrket sitt. Jeg er god på nettvett, og ser at ungene mine er blitt god på det også. I våres så jeg på Nudes sammen med tre av ungene, det er en flott serie som nesten burde blitt obligatorisk i så måte. Anonymkode: d7072...6a6
Leverpostei Skrevet 20. oktober 2020 #14 Skrevet 20. oktober 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Så mange selvsikre foreldre, og så mange barn, unge og voksne som går på en smell... 😆 Anonymkode: d5c79...386 Dette er jo et faktum, dessverre, selv om det ikke nødvendigvis gjelder familiene i DENNE tråden. Jeg må få presisere at jeg ikke er noen ekspert på nettvett, men jeg vil gjerne lære av noen som faktisk er det. Lærer kunne gjerne bidratt for å fortelle om hva som rører seg i elevgruppa på de lavere trinnene. Fra ungdomstrinnet tror jeg dessverre læreren ikke er så orientert som en kunne ønske.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. oktober 2020 #15 Skrevet 20. oktober 2020 Hvem står som arrangør? Hva er teamene? Hva er de foresattes utbytte av kurset? Jeg hadde ikke meldt meg på kurs i Nettvett arrangert av FAU, jeg måtte hatt mer info.
Sommerkroppen 2029 Skrevet 20. oktober 2020 #16 Skrevet 20. oktober 2020 Kanskje det ikke kommer folk, fordi de aller fleste kjenner til nettvett? Mange har det oppe som et av temaene på foreldremøter. Man får det inn gjennom media, etc. Jeg hadde ikke hatt behov for et eget nettvett møte.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2020 #17 Skrevet 20. oktober 2020 Kanskje de ikke kommer pga korona? Folk vil ikke sitte tett sammen med ukjente iver tid når det ikke er nødvendig? Jeg hadde ikke kommet nå pga korona. Anonymkode: 42b6b...57c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå