Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #1 Skrevet 19. oktober 2020 Hva er ulempen / fordelen med å være forvert til en guttevalp? Er i forhandlinger men er usikker på om det er riktig spesielt da hun skal ha 5000kr mindre enn det hunden egentlig kostet. Anonymkode: 3d480...f04
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #2 Skrevet 19. oktober 2020 Hvis du er forvert eier du ikke egentlig hunden, den bare bor hos deg. Oftest fordi den skal brukes i avl videre og de jeg vet om som har vært forverter har oftest bunnet seg til å ha hunden på utstilling for å ha papirer på at den er som den skal. Vi var forverter for en tispe da jeg var liten, da var forutsetningen for avtalen at eieren skulle ha to kull på hele, så ble hun vår. Hvis ikke hun hadde egnet seg eller an andre grunner ikke kunne ha to kull, ville hun uansett blir vår da hun ble 5 år. Med en hannhund antar jeg man forplikter seg til å stille opp med hunden når det er aktuelt med parring . Anonymkode: e00a9...2ae
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2020 #3 Skrevet 20. oktober 2020 5000 mindre er jo ikke forvert, det er halvfor. Jeg er forvert for en hannhund, han bor hos meg, men oppdretter låner han når han skal parres. Etter tre kull skal han skrives over på meg (tre kull er maks for denne rasen), jeg kunne valgt halvfor, da hadde jeg betalt halve prisen og hun hadde hatt rett på 1-2 kull (avhengig av størrelse), men hunden ville vært deleid av begge samt stått på meg som eier på chip. Anonymkode: b268c...bc8
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2020 #4 Skrevet 20. oktober 2020 Ok. Da tenker jeg at denne avtalen ikke er god for meg. Betaler 25000 kr for valpen og er deleier. Å kjøpe en slik valp å eie den selv koster 32000kr. Anonymkode: 3d480...f04
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2020 #5 Skrevet 21. oktober 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Ok. Da tenker jeg at denne avtalen ikke er god for meg. Betaler 25000 kr for valpen og er deleier. Å kjøpe en slik valp å eie den selv koster 32000kr. Anonymkode: 3d480...f04 Mulig noen prøver å lure deg på prisen her altså.. Anonymkode: 29d40...d17
uhhuhher Skrevet 21. oktober 2020 #6 Skrevet 21. oktober 2020 Hva slags rase er det som koster så mye? Bare nysgjerrig. 😊
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2020 #7 Skrevet 21. oktober 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Ok. Da tenker jeg at denne avtalen ikke er god for meg. Betaler 25000 kr for valpen og er deleier. Å kjøpe en slik valp å eie den selv koster 32000kr. Anonymkode: 3d480...f04 Ingen valp er verd det der, altså. Rene raser går for langt mindre. Jeg tipper dette er en bastard som av en eller annen grunn er poppis om dagen. Anonymkode: 67a90...7fa
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2020 #8 Skrevet 21. oktober 2020 Om du går inn i en forvertavtale må du passe på å få skikkelige skriftlige avtaler. En venninne brant seg på det engang, hadde en hannhund på for og oppdro den som sin egen, oppdretter skulle jo bare parre den tre ganger. Men hunden ble så fin at når den ble 2 år solgte han den til politiet, så den ble politihund... Men hva slags rase skal de ha 32.000 kr for? Har aldri sett dyrere valper enn 25.000 jeg, de som er enda dyrere er gjerne voksne dyr som selges til oppdrett og da har de gjerne allerede utmerket seg spesielt bra på utstilling. Anonymkode: 1b84f...c83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå