Gå til innhold

Hva er det med enkelte mennesker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kollega som ALLTID skal prate om seg og sitt. Jeg fortalte f.eks idag at vi hadde vært på fjelltur i helgen. Viste et bilde fra stedet vi var, han er veldig glad i bilder. Jeg begynte å fortelle, så avbryter han og skal fortelle fra når han var der og hvor langt det er og hvordan han opplevde turen. Jeg fortsetter og fortelle om mitt, men han er faktisk ikke så interessert. Fortsetter videre med å fortelle om alt mulig fra sin egen tur han hadde hatt for mange år siden. Er så utrolig at man aldri kan fortelle noe, uten at han MÅ spore inn på seg selv og sine egne opplevelser. 

Ingen feil i at han forteller, men når andre kommer med noe de ønsker å dele så skal jammen meg også deres historier spores over på han. 

Måtte bare få ut litt frustrasjon.........

Anonymkode: 00822...620

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen mennesker er bare sånn, broren til mannens bestekamerat er sånn, beryktet for det og er et mareritt å havne ved siden av f.eks på fest.

Uansett hva du forteller så har han en historie som er litt bedre, kjenner noen som har en litt større utfordring, vet om en litt flinkere hund, altså uansett hva det er, om det er positivt eller negativt, så har han noe som overgår det du forteller.

Han tar utrolig mye plass, prater høyt og mye, hele tiden.

Men det finnes ikke noe vondt i han, han er trofast og lojal både som venn og familie, og jeg tror mye bunner i dårlig selvtillit rett og slett. Han kan virke brautende, men jeg tror det er en fasade fordi han egentlig føler seg liten....

Vi får bare bite det i oss og ha plass til disse menneskene i livene våre også, så får vi bare bytte på med å ta "belastningen" med å være samtalepartner, mingle litt og bytte litt plasser, så ikke en person havner ved siden av hele tiden.

Alle vet jo at denne personen er slitsom, men alle vet også at det aldri er nei i hans munn om du trenger hjelp, han stiller alltid opp.

Anonymkode: edcef...c0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...