Gå til innhold

Død rev

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk for å kaste søppel i fellescontainere og så at det ligger en død rev der. Ble så lei meg 😭 Hva gjør jeg, hvem ringer jeg??

Anonymkode: b6b90...003

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om den ligger i restavfallet er det kanskje hensiktsmessig å flytte den til matavfallet? Men ringe? Hva ønsker du skal gjøres?

Anonymkode: 2088a...69e

Skrevet

Hvorfor skal du ringe noen?

Anonymkode: 500e1...b03

Skrevet

Ring Mattilsynet. 

Anonymkode: bb88f...d9d

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ring Mattilsynet. 

Anonymkode: bb88f...d9d

Du fikk med deg at reven er død, sant? Trenger ikke avlivingshjelp da..

Skrevet

Viltnemda. De når du på 02800. (Ja, det er det samme som Politiet). De vil alltid ha beskjed om skadet og dødt vilt. De tar det også med seg, og destruerer det på riktig vis. Om de finner det nyttig, finner de også ut hvordan dyret døde. Om det evt er ulovlig jakt, forgiftning, sykdom eller andre ting. Ring!

Skrevet
4 minutter siden, TøffiTrynet☠ skrev:

Viltnemda. De når du på 02800. (Ja, det er det samme som Politiet). De vil alltid ha beskjed om skadet og dødt vilt. De tar det også med seg, og destruerer det på riktig vis. Om de finner det nyttig, finner de også ut hvordan dyret døde. Om det evt er ulovlig jakt, forgiftning, sykdom eller andre ting. Ring!

Ulovlig jakt? Vi er midt i jaktsesongen for rev, og de kan jaktes fritt i norge. Her er det noen som har kastet kadaveret i søpla, noe som ikke er spesielt ønskelig. Det er en sak for sameiet, ikke for viltnemda.

Med mindre reven selvdøde i søpla da. Eller at det er en fjellrev som ligger der. Men hvor sansynlig er det?

Skrevet
1 time siden, TøffiTrynet☠ skrev:

Har ringt og de kom å hentet den.

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ulovlig jakt? Vi er midt i jaktsesongen for rev, og de kan jaktes fritt i norge. Her er det noen som har kastet kadaveret i søpla, noe som ikke er spesielt ønskelig. Det er en sak for sameiet, ikke for viltnemda.

Med mindre reven selvdøde i søpla da. Eller at det er en fjellrev som ligger der. Men hvor sansynlig er det?

Reven er IKKE blitt kastet i søpla, reven lå ved siden av søppelkassene. Hvordan den kom seg dit aner jeg ikke.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal du ringe noen?

Du tuller? Jeg lar ikke dyret bare ligge der. Fy faen så lite medfølende du er.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Reven er IKKE blitt kastet i søpla, reven lå ved siden av søppelkassene. Hvordan den kom seg dit aner jeg ikke.

Da er jo saken en helt annen enn i første innlegget, som vanlig er på DIB.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jaktsesong på rev vet jeg lite om. Som du så skrev jeg evt ulovlig jakt. 😊 Uansett er viltnemda stedet å ringe ved dødt/skadet vilt man ikke helt vet hva man skal gjøre med. Og det viser seg jo også nå at Viltnemda selv var enig i det. 
Bra jobba HI! 👍🏻

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da er jo saken en helt annen enn i første innlegget, som vanlig er på DIB.

Ser nå at jeg skrev litt feil i første innlegget. Skulle ha skrevet at den lå på siden av søppelbøtten. Jeg ble jo så lei meg og frustrert, så gikk litt fort da jeg skrev.

Skrevet
2 timer siden, TøffiTrynet☠ skrev:

Jaktsesong på rev vet jeg lite om. Som du så skrev jeg evt ulovlig jakt. 😊 Uansett er viltnemda stedet å ringe ved dødt/skadet vilt man ikke helt vet hva man skal gjøre med. Og det viser seg jo også nå at Viltnemda selv var enig i det. 
Bra jobba HI! 👍🏻

Takk for det. 🌸

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trodde den lå i containeren, sånn forsto jeg innlegget. Tenkte noen hadde kjørt på den e.l. og kastet den...

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Føler reven noe når den er død? Trenger den en seremoni og noen tente lys, tro? 

Anonymkode: e1373...ad3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...