Gå til innhold

Dere som har bygd hytte: hvor mye kostet det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg på totalprisen, men utenom tomptepris.

Hva slags hytte bygget dere, hvor stor er den? Fortell gjerne om antall soverom, bad, boder og andre løsninger.

Anonymkode: 42f74...5d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 2,5 mill

Husker ikke str, men nede er 1 soverom, bad, vaskerom, stue og kjøkken. 
Oppe er det loftstue, toalett og 4 soverom, har og en bod utenfor

Anonymkode: 94c5b...766

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ca 2,5 mill

Hvilken leverandør og modell er det?

Anonymkode: 28bc8...950

Skrevet

Eikenhytter, men vi tegnet den selv

Skrevet

150 kvadrat, 122 i grunnflate. Ekstra takhøyde, fem meter i stue feks og store vinduer. Tradisjonell hyttetype, men modernisert med kledning og mange store vinduer. 4 soverom, 3 bad og vaskerom. 3,5 millioner, bygget i 2019.

Anonymkode: 15d01...cc3

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

150 kvadrat, 122 i grunnflate. Ekstra takhøyde, fem meter i stue feks og store vinduer. Tradisjonell hyttetype, men modernisert med kledning og mange store vinduer. 4 soverom, 3 bad og vaskerom. 3,5 millioner, bygget i 2019.

vel....tror ikke tradisjonelle hytter har 3 bad, 4 soverom og vaskerom.....Dette er ikke hytte...dette er bolig nummer 2!

Anonymkode: 8c27d...deb

Skrevet

Vi kjøpte en total pakke, altså ferdig hytte på tomten, så usikker på hvor mye av prisen som utgjør tomt og hvor mye som er bygningen. Vi betalte 3.000.000 i 2017, hytte med bad, to soverom og stue og kjøkken nede (80kvm). Oppe er det en halv etasje med ståhøyde i midten, loftstue, to soverom og et lite toalett. Pluss en isolert utebod (som allerede er blitt for liten😅). 

Anonymkode: 22812...1df

Skrevet

Vi skal bygge nå. Tomten koster 1 600 000 og hytta koster 3 800 000 inkludert støpt såle. 

Hytta har fire soverom, helsestudio, stort vaskerom, ett bad med badstu i tillegg til wc i andre etg. Fjellhytte, så det blir bygget en stor bod som også fungerer som smørebod. 

Anonymkode: 094a4...dcc

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi skal bygge nå. Tomten koster 1 600 000 og hytta koster 3 800 000 inkludert støpt såle. 

Hytta har fire soverom, helsestudio, stort vaskerom, ett bad med badstu i tillegg til wc i andre etg. Fjellhytte, så det blir bygget en stor bod som også fungerer som smørebod. 

Glemte å skrive at hytta er nøkkelferdig. Ferdighetsgraden avgjør i stor grad den endelige summen.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

vel....tror ikke tradisjonelle hytter har 3 bad, 4 soverom og vaskerom.....Dette er ikke hytte...dette er bolig nummer 2!

Tradisjonell hyttetype, skrev jeg. For å opplyse om at det ikke var en arkitekttegnet (og fordyrende) hytte.  

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tradisjonell hyttetype, skrev jeg. For å opplyse om at det ikke var en arkitekttegnet (og fordyrende) hytte.  

poenget står......

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ca 2,5 mill

Har dere bygd dere hus på fjellet?

Anonymkode: 2bc7b...fb7

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

poenget står......

Har du vært i et nytt hyttefelt/hytteområde den siste tiden? Vi har absolutt ikke den største hytta på fjellet vi har bygget. Hytte bygget i 2020 forventes å ha fasiliteter som et hus, er likevel en hytte😄

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har du vært i et nytt hyttefelt/hytteområde den siste tiden? Vi har absolutt ikke den største hytta på fjellet vi har bygget. Hytte bygget i 2020 forventes å ha fasiliteter som et hus, er likevel en hytte😄

tragisk....dere betaler i dyre dommer for å bygge ned norsk natur under infantil argumentasjon "alle andre"......HELT TRAGISK!

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

tragisk....dere betaler i dyre dommer for å bygge ned norsk natur under infantil argumentasjon "alle andre"......HELT TRAGISK!

Nei, vi har bygget hytte til oss selv og våre behov. Tar ikke så hensyn til hva andre bygger. Hyttelivet er topp😄

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, vi har bygget hytte til oss selv og våre behov. Tar ikke så hensyn til hva andre bygger. Hyttelivet er topp😄

aha, der kom jaggu "meg selv først" argumentet...ventet på den...hvordan tro du norsk natur, som jeg antar er grunnen til at "hyttelivet er topp", ville sett ut om alle skulle bygget seg hytter av den størrelsen som krever den infrastrukturen (strøm, kloakk vei)? 

Skrevet

aha, der kom jaggu "meg selv først" argumentet...ventet på den...hvordan tro du norsk natur, som jeg antar er grunnen til at "hyttelivet er topp", ville sett ut om alle skulle bygget seg hytter av den størrelsen som krever den infrastrukturen (strøm, kloakk vei)? 

FOR en kverulant😅😅😅 Hvorfor diskutere dette?! Sånn er det, det ble stilt et spørsmål, folk svarer på det......har du ikke hytte (som du tydeligvis ikke har) så scroll videre🤦‍♀️

Anonymkode: fa86c...658

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

FOR en kverulant😅😅😅 Hvorfor diskutere dette?! Sånn er det, det ble stilt et spørsmål, folk svarer på det......har du ikke hytte (som du tydeligvis ikke har) så scroll videre🤦‍♀️

Anonymkode: fa86c...658

Det er avgjørende at vi faktisk diskuterer dette for Norge har knapt inngrepsfri natur igjen. Mye av dette er fordi folk tar helt av i "ska ha, ska ha" kulturen og er villige til å rasere norsk naturarv fullstendig for kommende generasjoner. Jeg blir skikkelig trist av å lese hvordan dere holder på. Dere burde skamme dere! 

https://miljostatus.miljodirektoratet.no/tema/naturomrader-pa-land/inngrepsfri-natur/

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke «hytte» å bo i palasser på fjellet klint opptil andre palasser med en infrastruktur ikke langt fra den vi ser i en gjennomsnittlig norsk by. Det er et helt annet og ganske nytt konsept. «Hytte» er det ikke.

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nøye regulert og i Norge har vi nok av plass😄 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke «hytte» å bo i palasser på fjellet klint opptil andre palasser med en infrastruktur ikke langt fra den vi ser i en gjennomsnittlig norsk by. Det er et helt annet og ganske nytt konsept. «Hytte» er det ikke.

Nytt konsept eller ei, det er fortsatt hytter😅

Skrevet

Nytt konsept eller ei, det er fortsatt hytter😅

Vel, der er vi uenige 😅

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med arbeidsplasser? Økonomien i distriktskommuner? Fraflytting? Flere områder i Norge er helt avhengig av hyttefolket og at det bygges og satses. Kanskje du skulle lage din egen tråd om dette og la HI få svar på det hun lurer på? 😊

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva med arbeidsplasser? Økonomien i distriktskommuner? Fraflytting? Flere områder i Norge er helt avhengig av hyttefolket og at det bygges og satses. Kanskje du skulle lage din egen tråd om dette og la HI få svar på det hun lurer på? 😊

Jeg er enig...det er ufint å kuppe en tråd beklager det HI. Når det gjelder arbeidsplasser mm. kan vi ikke fortsette å ha en økonomi som er så lite bærekraftig at det forutsetter at vi bygger ned natur....det er å sage av greinen vi sitter på. Jeg finner det foruroligende at dere ikke ser det, og er redd for at prisen er det ikke VI som betaler men våre barn og barnebarn.

Sånn, siste innlegg herfra, håper dere tar noe innover dere og ikke føyser alt vekk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...