Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #1 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg skal passe ett barn på 3 år og ett barn på 8 månender samtidig. Er det okey å ta 150 kr timen da? Anonymkode: fad3b...c2c
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #2 Skrevet 18. oktober 2020 Helt innafor synes jeg. Det kommer noen ganger litt an på hvorfor man har barnevakt, noen bruker det kun pga jobb. Er det pga fornøyelse, er det i grunn litt som luksus. Da synes jeg man skal betale deretter. Anonymkode: f4622...c4f
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #3 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg synes det er rådyrt og hadde ikke betalt det for flete timer, men om det er det du krever kan foreldrene velge å si ja eller nei. Anonymkode: 78be8...088
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #4 Skrevet 18. oktober 2020 Det er for dyrt synes jeg. Maks kr. 100,- pr time og også det må sees an ut fra situasjonen. Våkne barn eller sovende. Skal du legge. Får du snacks/mat? Osv. Anonymkode: 4b168...486
Bergen_by Skrevet 18. oktober 2020 #5 Skrevet 18. oktober 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det er rådyrt og hadde ikke betalt det for flete timer, men om det er det du krever kan foreldrene velge å si ja eller nei. Anonymkode: 78be8...088 Her jeg bor er det helt vanlig å ta 200 kr timen.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #6 Skrevet 19. oktober 2020 4 timer siden, Bergen_by skrev: Her jeg bor er det helt vanlig å ta 200 kr timen. 200 kroner for første timen, 50 for de påfølgende. Hvis det er unger som skal legges for å sove. Må man passe våkne barn og leke ute eller ha dem med i skog og mark, og det er 2 stk som her, ville jeg ha tatt mer. Anonymkode: 44395...3ca
Bergen_by Skrevet 19. oktober 2020 #7 Skrevet 19. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: 200 kroner for første timen, 50 for de påfølgende. Hvis det er unger som skal legges for å sove. Må man passe våkne barn og leke ute eller ha dem med i skog og mark, og det er 2 stk som her, ville jeg ha tatt mer. Anonymkode: 44395...3ca Ehh nei 200 per time så klart! Det er ingeb som hadde giddet å sitte barnevakt for 50 kr timen!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #8 Skrevet 19. oktober 2020 25 minutter siden, Bergen_by skrev: Ehh nei 200 per time så klart! Det er ingeb som hadde giddet å sitte barnevakt for 50 kr timen! Min datter hadde synes 500 kr for en kveld fra 18-24 hadde vært helt fint når det meste av tiden var å gjøre lekser eller slumre på sofaen mens ungene sov. Anonymkode: 78be8...088
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #9 Skrevet 19. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min datter hadde synes 500 kr for en kveld fra 18-24 hadde vært helt fint når det meste av tiden var å gjøre lekser eller slumre på sofaen mens ungene sov. Anonymkode: 78be8...088 Okey meg jeg er over 25 år;så å sitte barnevakt til 50 kr timen er uaktuelt. Anonymkode: fad3b...c2c
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #10 Skrevet 19. oktober 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er for dyrt synes jeg. Maks kr. 100,- pr time og også det må sees an ut fra situasjonen. Våkne barn eller sovende. Skal du legge. Får du snacks/mat? Osv. Anonymkode: 4b168...486 Det spiller ingen rolle om barna er våkne altså. Det er tiden som blir brukt, om man leker eller ser på tv er et fett. Barnevakt er luksus, luksus koster. Anonymkode: f4622...c4f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #11 Skrevet 19. oktober 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Helt innafor synes jeg. Det kommer noen ganger litt an på hvorfor man har barnevakt, noen bruker det kun pga jobb. Er det pga fornøyelse, er det i grunn litt som luksus. Da synes jeg man skal betale deretter. Anonymkode: f4622...c4f Det har da ikke noe å si hvorfor foreldrene trenger barnevakt! Det sentrale er at barnevakten bruker tiden sin. Eller synes du er det relevant når man skal kjøpe en sjokolade på Narvesen om man bare vil kose seg med den eller om man trenger den fordi man har fått føling (diabetes)? HI: jeg synes 150 er for dyrt. Her jeg bor (Oslo vest) er det vanlig med 130, og jeg hadde ikke betalt mer. For meg spiller det heller ingen rolle om barnevakten er 20 eller 25, så det i seg selv er ikke et argument. (Barnevakt under 18 hadde jeg ikke brukt uansett hvor billig det var). Anonymkode: ad0a4...c8f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #12 Skrevet 19. oktober 2020 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Okey meg jeg er over 25 år;så å sitte barnevakt til 50 kr timen er uaktuelt. Anonymkode: fad3b...c2c Det er jo helt greit. Jeg ville da ikke brukt deg, men hvis de du vil jobbe for er enige om lønna er det ikke noe problem. Det som er litt problematisk med barnevakter er at begge parter ofte er dårlige til å avtale lønnen på forhånd. Ofte blir ikke det gjort før samme dag. Det kan sette begge parter i en vanskelig stilling hvis de ikke blir enige. Anonymkode: 78be8...088
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #13 Skrevet 19. oktober 2020 100 per time er grei lønn. Anonymkode: bf912...422
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #14 Skrevet 19. oktober 2020 Her er 100 kr timen vanlig sats, men de som sitter er da gjerne under 20 år og har dette som en skattefri liten ekstrainntekt. Du har vel lov til å tjene inntil 6.000 kr fra en arbeidsgiver uten å betale skatt så lenge det ikke er det du lever av ellers. Alle jeg kjenner til som sitter barnevakt er studenter og trenger derfor ikke betale skatt. Skal du gjøre mer butikk av det, sitte oftere, betale skatt osv må du selvfølgelig ha mer. Skal du starte et enkeltmannsforetak osv må lønnen være skikkelig. Er du noe midt mellom, en voksen person som tar på deg noen barnevaktoppdrag så er sikkert 150 kr timen greit, om du finner noen som vil betale det. Anonymkode: 810ea...6f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå