Gå til innhold

150 kr timen greit for barnevakt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal passe ett barn på 3 år og ett barn på 8 månender samtidig. Er det okey å ta 150 kr timen da? 

Anonymkode: fad3b...c2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt innafor synes jeg. Det kommer noen ganger litt an på hvorfor man har barnevakt, noen bruker det kun pga jobb. Er det pga fornøyelse, er det i grunn litt som luksus. Da synes jeg man skal betale deretter.

Anonymkode: f4622...c4f

Skrevet

Jeg synes det er rådyrt og hadde ikke betalt det for flete timer, men om det er det du krever kan foreldrene velge å si ja eller nei.

Anonymkode: 78be8...088

Skrevet

Det er for dyrt synes jeg. Maks kr. 100,- pr time og også det må sees an ut fra situasjonen. Våkne barn eller sovende. Skal du legge. Får du snacks/mat? Osv. 

Anonymkode: 4b168...486

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er rådyrt og hadde ikke betalt det for flete timer, men om det er det du krever kan foreldrene velge å si ja eller nei.

Anonymkode: 78be8...088

Her jeg bor er det helt vanlig å ta 200 kr timen. 

Skrevet
4 timer siden, Bergen_by skrev:

Her jeg bor er det helt vanlig å ta 200 kr timen. 

200 kroner for første timen, 50 for de påfølgende. Hvis det er unger som skal legges for å sove. Må man passe våkne barn og leke ute eller ha dem med i skog og mark, og det er 2 stk som her, ville jeg ha tatt mer.

Anonymkode: 44395...3ca

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

200 kroner for første timen, 50 for de påfølgende. Hvis det er unger som skal legges for å sove. Må man passe våkne barn og leke ute eller ha dem med i skog og mark, og det er 2 stk som her, ville jeg ha tatt mer.

Anonymkode: 44395...3ca

Ehh nei 200 per time så klart! Det er ingeb som hadde giddet å sitte barnevakt for 50 kr timen!

Skrevet
25 minutter siden, Bergen_by skrev:

Ehh nei 200 per time så klart! Det er ingeb som hadde giddet å sitte barnevakt for 50 kr timen!

Min datter hadde synes 500 kr for en kveld fra 18-24 hadde vært helt fint når det meste av tiden var å gjøre lekser eller slumre på sofaen mens ungene sov.

Anonymkode: 78be8...088

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min datter hadde synes 500 kr for en kveld fra 18-24 hadde vært helt fint når det meste av tiden var å gjøre lekser eller slumre på sofaen mens ungene sov.

Anonymkode: 78be8...088

Okey meg jeg er over 25 år;så å sitte barnevakt til 50 kr timen er uaktuelt.

Anonymkode: fad3b...c2c

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er for dyrt synes jeg. Maks kr. 100,- pr time og også det må sees an ut fra situasjonen. Våkne barn eller sovende. Skal du legge. Får du snacks/mat? Osv. 

Anonymkode: 4b168...486

Det spiller ingen rolle om barna er våkne altså. Det er tiden som blir brukt, om man leker eller ser på tv er et fett. Barnevakt er luksus, luksus koster. 

Anonymkode: f4622...c4f

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt innafor synes jeg. Det kommer noen ganger litt an på hvorfor man har barnevakt, noen bruker det kun pga jobb. Er det pga fornøyelse, er det i grunn litt som luksus. Da synes jeg man skal betale deretter.

Anonymkode: f4622...c4f

Det har da ikke noe å si hvorfor foreldrene trenger barnevakt! Det sentrale er at barnevakten bruker tiden sin. Eller synes du er det relevant når man skal kjøpe en sjokolade på Narvesen om man bare vil kose seg med den eller om man trenger den fordi man har fått føling (diabetes)?

HI: jeg synes 150 er for dyrt. Her jeg bor (Oslo vest) er det vanlig med 130, og jeg hadde ikke betalt mer. For meg spiller det heller ingen rolle om barnevakten er 20 eller 25, så det i seg selv er ikke et argument. (Barnevakt under 18 hadde jeg ikke brukt uansett hvor billig det var).

Anonymkode: ad0a4...c8f

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Okey meg jeg er over 25 år;så å sitte barnevakt til 50 kr timen er uaktuelt.

Anonymkode: fad3b...c2c

Det er jo helt greit. Jeg ville da ikke brukt deg, men hvis de du vil jobbe for er enige om lønna er det ikke noe problem. Det som er litt problematisk med barnevakter er at begge parter ofte er dårlige til å avtale lønnen på forhånd. Ofte blir ikke det gjort før samme dag. Det kan sette begge parter i en vanskelig stilling hvis de ikke blir enige.

Anonymkode: 78be8...088

Skrevet

100 per time er grei lønn. 

Anonymkode: bf912...422

Skrevet

Her er 100 kr timen vanlig sats, men de som sitter er da gjerne under 20 år og har dette som en skattefri liten ekstrainntekt. Du har vel lov til å tjene inntil 6.000 kr fra en arbeidsgiver uten å betale skatt så lenge det ikke er det du lever av ellers. Alle jeg kjenner til som sitter barnevakt er studenter og trenger derfor ikke betale skatt.

Skal du gjøre mer butikk av det, sitte oftere, betale skatt osv må du selvfølgelig ha mer. Skal du starte et enkeltmannsforetak osv må lønnen være skikkelig.

Er du noe midt mellom, en voksen person som tar på deg noen barnevaktoppdrag så er sikkert 150 kr timen greit, om du finner noen som vil betale det.

Anonymkode: 810ea...6f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...