Gå til innhold

Finnes det virkelig foreldre som sier ja til dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren hadde besøk av ei venninne tidligere i dag som spurte om hun ville være med å samle godteri på halloween.. Finnes det virkelig foreldre som lar barna ringe på dører nå under coronaen? 

Anonymkode: 6a414...b3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Her skal ungene gå knask eller knep. Fest på skolen etterpå 

Anonymkode: af51b...254

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Datteren hadde besøk av ei venninne tidligere i dag som spurte om hun ville være med å samle godteri på halloween.. Finnes det virkelig foreldre som lar barna ringe på dører nå under coronaen? 

Anonymkode: 6a414...b3a

Her skal de gå. Alle skal være leger eller sykepleiere med munnbind

Anonymkode: 7c317...281

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her skal de gå. Alle skal være leger eller sykepleiere med munnbind

Anonymkode: 7c317...281

Really? 😂 Kult da. 

Her skal barna gå til kjente. Ikke til hvem som helst. 

Anonymkode: 75bbd...7a9

Skrevet

Vi avtaler med noen få som går i klassen, og så går de til hverandre. Dette er barn de uansett er sammen med hele tida, så da tenker jeg at risikoen er liten. Godteri skal deles ut med pølseklype og være innpakket, og både de som går og de som åpner skal være friske.

Skrevet

Kun kohort. Vi er 5familier,halloween fest og gå til hverandres hus. 

Pleier alltid å gjøre det da, pga halloween alltid er i omgangssyke sesong, men nå har vi "heldigvis" covid å skylde på også. 

Anonymkode: a7b40...110

Skrevet

Ja, absolutt. Vi følger myndighetenes anbefalinger også når det gjelder dette. Ikke dine. 

(Det er ekstremt lav sannsynlighet for å smittes av noe som helst ved å tigge godteri på dørene, altså). 

Anonymkode: 1ad1b...653

Skrevet

Her er alt avlyst, vi skal ha koselig hjemmekveld.

Skrevet

Vi feirer ikke halloween 🙈

Anonymkode: 72943...6b5

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kun kohort. Vi er 5familier,halloween fest og gå til hverandres hus. 

Pleier alltid å gjøre det da, pga halloween alltid er i omgangssyke sesong, men nå har vi "heldigvis" covid å skylde på også. 

Anonymkode: a7b40...110

Men en kohort her tilsvarer 21 barn. 

Anonymkode: 4de9c...02f

Skrevet

Så lenge man følger de offisielle anbefalingene ser jeg ikke problemet. Og ha, det har kommet egne, spesifikke råd for Halloween. 

Anonymkode: 0aea2...074

Skrevet

Akkurat i år vil utelyset være slukket her. 

Anonymkode: 75925...2c8

Skrevet

Ja. Her skal barna gå. Vi har snakket sammen i gaten og kun hus som melder seg opp får besøk, alle som skal gå må også melde seg på, mtp. smittesporing. Så kommer barna til å gå i små grupper for at det ikke skal bli klynger ved hvert hus og hver gruppe har med en voksen for å sørge for at smittevern blir fulgt. 
Alle er enige om at godteri skal være innpakket og at hvert hus har én fast som deler ut. 

Anonymkode: 45aeb...563

Skrevet

Kun halloween fest med skolen, ellers ingenting. barnet skal bort i helga, og jeg skal se filmer :) elsker det på halloween, og siden barnet er borte går det og med lyd :)

Anonymkode: 4da18...bff

Skrevet

Min er bare 7 år og har ikke fått noe forhold til knask eller knep enda, så hos oss er det ikke noe problem. Jeg har forsåvidt vært litt imot det å gå fra før til dør og tigge godteri, så jeg er bare glad for at jeg slipper å bli med på det tullet. Vi pynter og gjør det skummelt hjemme, spiser eget godteri og ser på film. 

Anonymkode: 1672b...c71

Skrevet

Ja, her skal de gå :) 

Anonymkode: 8292f...7f5

Skrevet

de som virkelig lar barna gå nå i disse tider, er virkelig egoistiske.. men ta hensyn til de med slått av lys da

Skrevet

Her blir lyset slukket. Jeg ønsker ikke mange barn på døra. Og vanligvis, så er det minst 60 stk som kommer på døra. Og det ønsker jeg ikke nå. Sønnen min har invitert 2 kompiser, og de får mat, godis og skummel film.

Anonymkode: af196...73b

Skrevet

Det spørs vel om det i det hele tatt er lov når datoen kommer. Nye nasjonale retningslinjer kommer ila uka, og så at et av tiltakene de vurderer er «sosiale bobler» (dette gjelder dog byene med pågående smitte). Bor man i en by uten noe smitte ser jeg ikke noe galt i å la barna gå, her jeg bor er det uaktuelt!

Anonymkode: cee9e...1df

Skrevet

Ingen som feirer Halloween her jeg bor. Vi har litt ekstra lørdagsgodt og koser oss med film, ellers ingenting.

Skrevet

Her inviterer ungene et par venner hver. De skal se på film, spise godteri og ha overnatting.

Anonymkode: 4372f...078

Skrevet

Noen kompiser skal se film og spise gotteri. Nesten som en vanlig lørdag det 😅

Anonymkode: 7171b...8b3

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Det spørs vel om det i det hele tatt er lov når datoen kommer. Nye nasjonale retningslinjer kommer ila uka, og så at et av tiltakene de vurderer er «sosiale bobler» (dette gjelder dog byene med pågående smitte). Bor man i en by uten noe smitte ser jeg ikke noe galt i å la barna gå, her jeg bor er det uaktuelt!

Anonymkode: cee9e...1df

men det gjaldt hvis ikke Halloween, fordi Nakstad har allerede gikk råd ang det, at barn kan gå i små grupper, eller ha fest med dem i samme klasse og sånt,men sa også at man måtte regne med at mange ikke åpent i disse tider.

Nakstad abefalt kun voksne og ikke feire eller festen den dagen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...