Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #1 Skrevet 18. oktober 2020 Hvilke høst/vinter sko/støvel har dere? Gjerne link! Jeg blir fort kald på bena. Barna og jeg er i skogen hver helg. Til nå har jeg brukt gummistøvler siden det er så vått og gjørmete ute. Det var så kaldt i dag at jeg må ha meg noe litt lunere for tærne 😂 Men jeg ønsker ikke å blakke meg helt.. Men også kvalitet over antall støvler i året! Hvem har tur panne? Hvilken type anbefaler du? Ja eller nei til bål stativ? Gjerne link. Jeg er en fersk turgåer, med 4 barn fra 2 til 12 år, alene! Hva annet anbefaler du? Utstyr? Oppskrifter? Skogen er herlig! Anonymkode: d4e7e...80b
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #2 Skrevet 18. oktober 2020 Sverger til Alfa Walk Queen, fungerer skikkelig bra til mine føtter. Turpanne? Hva mener du med det? Vi har stormkjøkken med gassbrenner som er med på lengre turer, type overnatting. Ellers lager vi bål. Av utstyr ellers så er ull det viktigste for vår del, og ordentlig jakke/bukse. Verste som finnes er å fryse på tur. Anonymkode: 11ded...6bc
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #3 Skrevet 18. oktober 2020 Bruker ALDRI gummistøvler. Det er kaldt, vondt å gå i, lite feste i sålene osv. Jeg sverger til Crispi Besseggen. De er stabile, vanntette og varme. Bruker ullsåle når det er kaldt. De er dyre men har lang holdbarhet. Jeg er på mitt 3. par på 20 år😀. Ull er essensielt. spesielt ullsokker, Men vi «bor» i ull tilnærmet hele året når vi er på tur. Har ull i alt fra BH og truse til t-skjorter, trøyer, longs, mellomlag, buff osv. vi bruker mye primus her steker vi alt fra pølser til lapper og kanelsnurrer. Har vi bål lager vi ofte pinnebrød eller ostesmørbrød. Bålpanne er fint, men den står jo stasjonert i hagen😀. Anonymkode: 509b7...4a9
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #4 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg har Ecco (halvhøye) og Salomon (lave) som høst, tidlig vinter og vårsko. Første par Ecco holdt i 12 år. Kjøpte par nr. 2 for 3 år siden. Og jeg bruker skoene mye. Jobber i naturbarnehage. Eccoskoene koster rundt 2000 kr. Vinterskoene fra Viking har jeg hatt i 13 år og er fortsatt knallbra. De kostet rundt 1500 kr. Har ullsåler kjøpt av ei samisk dame. Ullsokker er viktig. Finn riktig tykkelse for deg, er ikke bra å svette for mye på føttene heller. Av utstyr har jeg bl.a stormkjøkken, oppblåsbare sitteunderlag (bruker reinskinn på vinteren), tennstål, en god kniv (gjerne til barna også). Legger ved link til en kjekk sak. https://www.magasinet.no/wildo-tallrikslada-light Anonymkode: ba9ce...5ac
prekæs Skrevet 18. oktober 2020 #5 Skrevet 18. oktober 2020 Har Salomon vinterstøvler. Følg med på div nettsteder, så plutselig dukker gode tilbud opp. God erfaring med Salomonsko generelt. Har gode såler for glatt og sleipt underlag.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #6 Skrevet 18. oktober 2020 Takk for mange supre tips! Nå skal jeg ut å prøve sko til uka!! Hvilke type vinterbukse og vinterjakke anbefaler dere da? Hi Anonymkode: d4e7e...80b
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #7 Skrevet 18. oktober 2020 Om du har et ønske om å være mye ute i skog og mark så ville jeg absolutt ikke ha spart på yttertøyet. Verken jakke eller bukse. Gå for noe som har bra vann- og vindsøyle. Anonymkode: 01fdd...616
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #8 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg bruker samme yttertøy hele året. Forskjellen er hva og hvor mye jeg har på under. Anonymkode: b1a0d...02a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå