Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #26 Skrevet 18. oktober 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva med å støtte våre egne i denne tiden. Alle som er permittert, barnefamilie i fattigdomsgrensen. Mange aktiviteter vi kunne fått disse barna inn i, utstyr vi kunne gitt, mat på bordet, nye klær. Ville heller hjulpet mine egne først. Anonymkode: 48078...c10 Jeg blir så sinnssykt kvalm av at vi hele tiden må hjelpe våre egne først. Nå er det ikke først og fremst i denne saken, men f.eks ang moria-flyktningene. Hva gjør nordmenn så mye mer verdt? De som har lite klær og utstyr i norge er ikke i nærheten av å ha det så jævlig som mange har det rundt omkring. Men tilbake til saken. Ja, vi har gitt. Jeg er ikke enig med WWF i alt, men det å bli kvitt plast i havene er absolutt en sak jeg støtter! Anonymkode: 2d601...f5b
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #27 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg støtter ikke WWF. Anonymkode: bfdae...a46
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #28 Skrevet 18. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva med å støtte våre egne i denne tiden. Alle som er permittert, barnefamilie i fattigdomsgrensen. Mange aktiviteter vi kunne fått disse barna inn i, utstyr vi kunne gitt, mat på bordet, nye klær. Ville heller hjulpet mine egne først. Anonymkode: 48078...c10 Du skriver "ville heller hjulpet...", dvs. du har ikke gjort det, om du skriver korrekt. Det å støtte en sak som forsøker å hindre at verdenshavene blir enda mer ødelagt av plast, det er i høyeste grad også en hjelp til selvhjelp. Som nasjon er vi helt avhengig av sjø og hav. Og nettopp "i denne tiden", hvor mange lever under enda verre vilkår i de strøkene hvor de ikke har noe valg, er det viktig å gi dem valg slik at de ikke bidrar til å ødelegge verdens hav i så stort monn som de gjør når de bl.a. ikke har noe annet sted å kaste søpla si. Anonymkode: 78077...652
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #29 Skrevet 19. oktober 2020 8 hours ago, Anonym bruker said: Jeg blir så sinnssykt kvalm av at vi hele tiden må hjelpe våre egne først. Nå er det ikke først og fremst i denne saken, men f.eks ang moria-flyktningene. Hva gjør nordmenn så mye mer verdt? De som har lite klær og utstyr i norge er ikke i nærheten av å ha det så jævlig som mange har det rundt omkring. Men tilbake til saken. Ja, vi har gitt. Jeg er ikke enig med WWF i alt, men det å bli kvitt plast i havene er absolutt en sak jeg støtter! Anonymkode: 2d601...f5b enig i det meste her, men hvorfor skal Norge ta imot flyktinger hele tiden? er andre land som har mye større kapasitet til det, og de er moira leiren er selvsagt like mye verdt,men skjønner ikke helt hvorfor lille norge alltid skal ta i mot så masse. I min by er det 15% utlendinger , ganske mye Anonymkode: 847cf...18d
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #30 Skrevet 19. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: enig i det meste her, men hvorfor skal Norge ta imot flyktinger hele tiden? er andre land som har mye større kapasitet til det, og de er moira leiren er selvsagt like mye verdt,men skjønner ikke helt hvorfor lille norge alltid skal ta i mot så masse. I min by er det 15% utlendinger , ganske mye Anonymkode: 847cf...18d Norge tar ikke imot «masse»!! Og «andre land» bidrar også. Slutt å vær så forbanna navlebeskuende. Du er et klassisk eksempel på at nordmenn er så jævla privilegerte at de fan ikke ser selv hvor godt vi har det. Anonymkode: ec69d...55a
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #31 Skrevet 19. oktober 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Norge tar ikke imot «masse»!! Og «andre land» bidrar også. Slutt å vær så forbanna navlebeskuende. Du er et klassisk eksempel på at nordmenn er så jævla privilegerte at de fan ikke ser selv hvor godt vi har det. Anonymkode: ec69d...55a Problemet er jo at mange av flyktningene ikke vil integreres. Jeg er selv utenlandsk og har kommet til Norge i voksen alder. Men jeg har ikke krevet noen spesielle rettigheter og hensyn, jeg har forholdt meg til det norske regelverket, lært meg språket og deltatt i det norske samfunnet. Mange flyktninger ønsker å integreres, og da er det ikke et problem. Men mange igjen ønsker det ikke. De ønsker å bevare samme levevei, verdier og tradisjoner som i hjemlandet. Selv om de kanskje bør forstå at denne leveveien og verdiene bidro til at landet deres ligger i ruiner? For eksempel, kvinnesyn, mellommenneskelige relasjoner, religion osv. Anonymkode: 4ebe4...3da
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #32 Skrevet 19. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Problemet er jo at mange av flyktningene ikke vil integreres. Jeg er selv utenlandsk og har kommet til Norge i voksen alder. Men jeg har ikke krevet noen spesielle rettigheter og hensyn, jeg har forholdt meg til det norske regelverket, lært meg språket og deltatt i det norske samfunnet. Mange flyktninger ønsker å integreres, og da er det ikke et problem. Men mange igjen ønsker det ikke. De ønsker å bevare samme levevei, verdier og tradisjoner som i hjemlandet. Selv om de kanskje bør forstå at denne leveveien og verdiene bidro til at landet deres ligger i ruiner? For eksempel, kvinnesyn, mellommenneskelige relasjoner, religion osv. Anonymkode: 4ebe4...3da Dette har du helt rett i. Problemet er at det ikke er "politisk korrekt" å diskutere problemer med ikke-vestlig innvandring i Norge, og venstresiden og mediene prøver å kneble alle som vil ha dette fram i lyset. Dette kommer til å eksplodere i nær framtid, da mange nordmenn føler at de blir fratatt land og kultur. Og det går også utover innvandrere som faktisk VIL integreres... Anonymkode: 07d2d...39d
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #33 Skrevet 19. oktober 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette har du helt rett i. Problemet er at det ikke er "politisk korrekt" å diskutere problemer med ikke-vestlig innvandring i Norge, og venstresiden og mediene prøver å kneble alle som vil ha dette fram i lyset. Dette kommer til å eksplodere i nær framtid, da mange nordmenn føler at de blir fratatt land og kultur. Og det går også utover innvandrere som faktisk VIL integreres... Anonymkode: 07d2d...39d Selvfølgelig. Og som sagt, jeg er selv førstegenerasjonsinnvandrer, og jeg mener at integrering er IKKE det samme som assimilering. Jeg vil aldri godta å måtte assimileres, miste all min kultur og identitet, tradisjoner osv. Men hvis det viser seg at mine tradisjoner går imot grunnleggende norske verdier eller norske lover og forskrifter, vil jeg selvfølgelig tilpasse meg. Foreløpig har det ikke vært problemstilling her. Samboeren min er også utenlandsk, men fra et annet land enn meg (et nordisk land). Vi feirer for eksempel jul slik det er vanlig i hans hjemland, mens nyttårsaften foregår slik det er i mitt hjemland. Hos faren feirer barna norsk jul, vi har tradisjon med julekort, julenisse, julegaver, vi går til norsk gudstjeneste på julaften med barna, selv om vi er åsatroere - vi synes det er en fin tradisjon å synge julesalmer sammen med resten av bygda en gang i året. Vi går rundt juletre, ungene deltar på juleaktiviteter på skolen osv. Men vi har ikke norsk julemat, julekaker osv. På nyttårsaften får barna gaver fordi det er vanlig i mitt hjemland, og vi har tradisjonell nyttårsfeiring slik jeg er vant til fra jeg var liten. Vi har heller ikke noe forhold til 17. mai - tar på oss pene klær og deltar på det obligatoriske, men ikke noe mer enn det. Men vi har samme verdier som nordmenn når det gjelder likestilling, kvinnesyn, arbeidsmoral, mellommenneskelige relasjoner osv. Jeg reagerer likevel når folk sier at "nå blir du helt norsk" og lignende. Jeg er ikke norsk, og kommer aldri til å bli det. Anonymkode: 4ebe4...3da
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #34 Skrevet 19. oktober 2020 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Det viktigste man kan bidra med er å ikke kaste plast på havet. Det er gratis. Hvis alle kaster plasten der de skal, blir det ikke nødvendig å samle penger. Anonymkode: 4ebe4...3da Heilt enige, nytter ikke bare å samle inn penger, men å ta med seg bosset hjem igjen! Anonymkode: 521d2...e61
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #35 Skrevet 19. oktober 2020 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg blir så sinnssykt kvalm av at vi hele tiden må hjelpe våre egne først. Nå er det ikke først og fremst i denne saken, men f.eks ang moria-flyktningene. Hva gjør nordmenn så mye mer verdt? De som har lite klær og utstyr i norge er ikke i nærheten av å ha det så jævlig som mange har det rundt omkring. Men tilbake til saken. Ja, vi har gitt. Jeg er ikke enig med WWF i alt, men det å bli kvitt plast i havene er absolutt en sak jeg støtter! Anonymkode: 2d601...f5b Det vet du faen meg ingenting om der du sitter på din høye hest. Jeg har sett fattigdom på sitt jævligste her i Norge. Om du ikke tror meg sender jeg deg gjerne bevis på flere jeg har hjulpet. Fattigdom finnes i Norge også bare du åpner øynene. Ja jeg hjelper de først, også åpner jeg hjertet for andre. Anonymkode: 48078...c10
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #36 Skrevet 19. oktober 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig. Og som sagt, jeg er selv førstegenerasjonsinnvandrer, og jeg mener at integrering er IKKE det samme som assimilering. Jeg vil aldri godta å måtte assimileres, miste all min kultur og identitet, tradisjoner osv. Men hvis det viser seg at mine tradisjoner går imot grunnleggende norske verdier eller norske lover og forskrifter, vil jeg selvfølgelig tilpasse meg. Foreløpig har det ikke vært problemstilling her. Samboeren min er også utenlandsk, men fra et annet land enn meg (et nordisk land). Vi feirer for eksempel jul slik det er vanlig i hans hjemland, mens nyttårsaften foregår slik det er i mitt hjemland. Hos faren feirer barna norsk jul, vi har tradisjon med julekort, julenisse, julegaver, vi går til norsk gudstjeneste på julaften med barna, selv om vi er åsatroere - vi synes det er en fin tradisjon å synge julesalmer sammen med resten av bygda en gang i året. Vi går rundt juletre, ungene deltar på juleaktiviteter på skolen osv. Men vi har ikke norsk julemat, julekaker osv. På nyttårsaften får barna gaver fordi det er vanlig i mitt hjemland, og vi har tradisjonell nyttårsfeiring slik jeg er vant til fra jeg var liten. Vi har heller ikke noe forhold til 17. mai - tar på oss pene klær og deltar på det obligatoriske, men ikke noe mer enn det. Men vi har samme verdier som nordmenn når det gjelder likestilling, kvinnesyn, arbeidsmoral, mellommenneskelige relasjoner osv. Jeg reagerer likevel når folk sier at "nå blir du helt norsk" og lignende. Jeg er ikke norsk, og kommer aldri til å bli det. Anonymkode: 4ebe4...3da Assimilering er det eneste vi godtar. Du velger selv. Anonymkode: b87d5...9c5
Hengebukksvinet Skrevet 19. oktober 2020 #37 Skrevet 19. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det vet du faen meg ingenting om der du sitter på din høye hest. Jeg har sett fattigdom på sitt jævligste her i Norge. Om du ikke tror meg sender jeg deg gjerne bevis på flere jeg har hjulpet. Fattigdom finnes i Norge også bare du åpner øynene. Ja jeg hjelper de først, også åpner jeg hjertet for andre. Anonymkode: 48078...c10 Fattigdom i Norge og i u-land kan ikke sammenlignes. Det er stor forskjell på relativ fattigdom og absolutt fattigdom!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #38 Skrevet 19. oktober 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Assimilering er det eneste vi godtar. Du velger selv. Anonymkode: b87d5...9c5 Jeg bryr meg ikke om hva du personlig godtar. Du er ikke en del av min omgangskrets. Anonymkode: 4ebe4...3da
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #39 Skrevet 19. oktober 2020 Jepp! Vippset på søndag. Anonymkode: 94fbd...46d
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #40 Skrevet 19. oktober 2020 På 18.10.2020 den 22.32, Anonym bruker skrev: Hva med å støtte våre egne i denne tiden. Alle som er permittert, barnefamilie i fattigdomsgrensen. Mange aktiviteter vi kunne fått disse barna inn i, utstyr vi kunne gitt, mat på bordet, nye klær. Ville heller hjulpet mine egne først. Anonymkode: 48078...c10 Våre «egne»? Sliter de privat med plast i havet? For øvrig støttet jeg «våre egne» i forgårs. Da betalte jeg 15.000 i restskatt. Nordmenn har rettigheter og et sikkerhetsnett via NAV, som er penger vi alle bidrar til å betale inn. Hvorfor mener du det trengs mer? Og i så fall: stemmer du på et parti som lover økte skatter og økte velferdsytelser? Lokal veldedighet funker ikke som verktøy for utjevning og rettferdig fordeling. Anonymkode: 94fbd...46d
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #41 Skrevet 19. oktober 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Assimilering er det eneste vi godtar. Du velger selv. Anonymkode: b87d5...9c5 Du snakker ikke for andre enn deg selv, ditt kjøtthue. Anonymkode: 94fbd...46d
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #42 Skrevet 19. oktober 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har sett fattigdom på sitt jævligste her i Norge. Var det jenter som ble nektet å gå på skole for å gjøre husarbeid og gårdsarbeid? Så du unger på 8-9 år jobbe i gruver og steinbrudd? Den jævligste fattigdommen, innebar den at hele familier måtte gå barbeint? Døde spebarn av manglende helsehjelp? Anonymkode: 94fbd...46d
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #43 Skrevet 19. oktober 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette har du helt rett i. Problemet er at det ikke er "politisk korrekt" å diskutere problemer med ikke-vestlig innvandring i Norge, og venstresiden og mediene prøver å kneble alle som vil ha dette fram i lyset. Dette kommer til å eksplodere i nær framtid, da mange nordmenn føler at de blir fratatt land og kultur. Og det går også utover innvandrere som faktisk VIL integreres... Anonymkode: 07d2d...39d Under hvilken stein har du bodd de siste 25 åra...? Kan du finne en eneste riksavis eller annen mediekanal i Norge som greier å gå en hel uke uten å skrive om innvandring, så skal jeg personlig gi deg en tusenlapp. (At du blir motsagt når du vil flagge dine personlige fordommer, er ikke å bli kneblet.) Anonymkode: 94fbd...46d
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #44 Skrevet 22. oktober 2020 På 20.10.2020 den 0.53, Anonym bruker skrev: Var det jenter som ble nektet å gå på skole for å gjøre husarbeid og gårdsarbeid? Så du unger på 8-9 år jobbe i gruver og steinbrudd? Den jævligste fattigdommen, innebar den at hele familier måtte gå barbeint? Døde spebarn av manglende helsehjelp? Anonymkode: 94fbd...46d Du har ikke sett fattigdom i Norge ser jeg så går meg god for å svare på tullet ditt. Anonymkode: 48078...c10
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #45 Skrevet 22. oktober 2020 På 20.10.2020 den 0.50, Anonym bruker skrev: Våre «egne»? Sliter de privat med plast i havet? For øvrig støttet jeg «våre egne» i forgårs. Da betalte jeg 15.000 i restskatt. Nordmenn har rettigheter og et sikkerhetsnett via NAV, som er penger vi alle bidrar til å betale inn. Hvorfor mener du det trengs mer? Og i så fall: stemmer du på et parti som lover økte skatter og økte velferdsytelser? Lokal veldedighet funker ikke som verktøy for utjevning og rettferdig fordeling. Anonymkode: 94fbd...46d He he sikkerhetsnett via nav 😂😂😂😂 Om du hadde sett det jeg hadde sett hadde du ikke sovet godt om natten. Anonymkode: 48078...c10
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #46 Skrevet 22. oktober 2020 På 19.10.2020 den 22.24, Hengebukksvinet skrev: Fattigdom i Norge og i u-land kan ikke sammenlignes. Det er stor forskjell på relativ fattigdom og absolutt fattigdom! Men de fleste u-land er korrupte. Tenker med grøss og gru på hvor mye penger som er sendt for å hjelpe alle i u land. Merkelig at det fortsatt er fattigdom. Ikke lenge siden jeg fikk et brev dumpet ned i posten. Da vi har et fadderbarn i India vi har skrevet og sendt penger i 20 år. Fikk et brev at de bare måtte beklage for pengene hadde havnet i feil hender, og de etterforsket saken. Jeg liker å vite at pengene mine kommer til de som trenger det, og eneste måten jeg kan kontrollere dette er om jeg personlig kan være med å hjelpe en familie. En ting er å få det mest nødvendige av nav, men hva når klær blir for små, ull, dresser, votter, luer etc. Dette dekkes ikke. Kun mat og livsopphold. Og det er ikke mye å skryte av. Anonymkode: 48078...c10
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #47 Skrevet 22. oktober 2020 Støtter ikke WWF. Har gitt til en lokal organisasjon istedet. Anonymkode: 3857d...86d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå