Gå til innhold

Når ledelsen svikter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i et lite firma og trives ganske godt, men opplever at avdelingslederen ikke gjør jobben sin. I forbindelse med et prosjekt vi jobber med har han på et eller annet vis glemt å søke støtte til meg, men husket seg selv. Dette betyr at han får lønn i dagene han er borte fra bedriften i forbindelse med prosjektet, mens jeg må ta de samme dagene fri uten lønn. Heldigvis er prosjektet sluttført ved nyttår, men jeg kjenner på sterk irritasjon og sliter med å vise profesjonalitet i møte med leder. Hvilke tanker har dere rundt situasjonen og hva hadde dere gjort i mitt sted..?

Anonymkode: 5df7a...b1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tatt det opp med leder over han, uten tvil. Krevd lønn for det siden andre får, og hvis ikke, ikke jobbet overtid.

Du skal ikke lide fordi lederen din ikke gjør jobben sin!

Anonymkode: 596c5...e10

Skrevet

Vurderer å gjøre dette, men er redd klimaet på jobb vil preges. Hi

Skrevet

Har du ikke en arbeidskontrakt du får lønn ut fra? 

Anonymkode: 61001...d1d

Skrevet

Jo men dette er et sideprosjekt knyttet til jobben. Kommunen søkes om støtte og bare leder ble husket på i søknaden. Hi

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo men dette er et sideprosjekt knyttet til jobben. Kommunen søkes om støtte og bare leder ble husket på i søknaden. Hi

Men det er jo ikke ditt problem hvis arbeidsgiver har beordret deg på den jobben.

Anonymkode: 61001...d1d

Skrevet

Men det er så enkelt som dette: Enten sier du fra, og det må da være en helt grei ting å si fra om. Eller så aksepterer du situasjonen slik den er og godtar at du må ta ulønnet fri fra jobb for å utføre jobben.

Jeg hadde vel ganske enkelt sagt at dette har jeg ikke råd til, og så hadde jeg trukket meg fra prosjektet.

Skrevet

Ærlig talt. Her må du jo enten kreve lønn eller fortsette å la deg overkjøre og bli trukket i lønn for arbeid du gjør. Synes ikke det minste synd på deg når du er så veik. 

Anonymkode: 97fae...44f

Skrevet

Eh, du kan jo ikke jobbe gratis.

Her må du si fra. 

Anonymkode: 61e0a...b39

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du har en arbeidskontrakt så er det man går utfra uansett om prosjektet er finansiert av kommunen. Det er arbeidsgiver som evt taper på at det ikke er søkt støtte for deg.

Men du må stå opp for deg selv og slutte Å sutre. Makan til tafatthet!

Anonymkode: 10a08...ab0

Skrevet
3 timer siden, Superdolly skrev:

Men det er så enkelt som dette: Enten sier du fra, og det må da være en helt grei ting å si fra om. Eller så aksepterer du situasjonen slik den er og godtar at du må ta ulønnet fri fra jobb for å utføre jobben.

Jeg hadde vel ganske enkelt sagt at dette har jeg ikke råd til, og så hadde jeg trukket meg fra prosjektet.

Dette. Enten sier du i fra eller så fortsetter du som nå, men da kan du ikke klage heller. 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vurderer å gjøre dette, men er redd klimaet på jobb vil preges. Hi

Du vil heller jobbe gratis? 

Skrevet

Altså. Om de ikke har søkt om penger til å frikjøpe deg og heller ikke vil lønne deg som vanlig om du jobber på prosjektet, så må du si at du ikke kan jobbe i prosjektet. Om de av en eller annen uforståelig grunn nekter, så kobler du inn fagforeningen.

Anonymkode: 50aea...210

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...