Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #1 Skrevet 17. oktober 2020 Men har god økonomi av flere grunner. Jeg har vurdert og ta sommeren om 1,5 år..betale reise for meg og barna ned til et u-land som frivillig. Kan evt skaffe fadderbarn og dra dit da. Noen med erfaringer? Hva kreves? Kan jeg betale billetter til meg og barna samt bosted og evt samle inn penger i privat regi til utstyr, medisiner og klær og ta med oss og reise? Hvordan kan jeg gå frem her, hvordan gjør jeg dette? At vi bruker ferien vår på dette føler jeg er givende på alle plan. Både for barna mine og meg, samtidig får man gjort noe for andre som virkelig trengs, betyr noe og er kjærkomment. Takk for svar!:) Anonymkode: 96b9d...bf2
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #2 Skrevet 17. oktober 2020 Hvis du har god økonomi og vil hjelpe et u-land foreslår jeg at du reiser ned dit med barna og kjøper utstyr i det landet slik at de kan tjene noen slanter også. Hvorfor samle inn når du har så god økonomi? Anonymkode: c507e...783
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #3 Skrevet 18. oktober 2020 Kan ikke svare på spørsmålet. Men god ide. Ros til deg🌻 Anonymkode: ae570...aa5
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #4 Skrevet 18. oktober 2020 Tenker du at du skal jobbe som vikar i 3 uker på et sykehus mens ungene skal ordne seg selv hele dagen? Jeg ville tro det var alt for kort tid til art du fikk gjort noe nyttig. Noen måtte jo lære deg opp også. Selv om du regnet med å være der 2 mnd er det nok ikke så mange steder det vil være til noen hjelp. Anonymkode: 3d99d...df4
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #5 Skrevet 18. oktober 2020 Du skulle ha ventet med den ubeskyttede pulingen til du var ferdig med utdanningen. Det er mannen din som har god råd, ikke du. Finner han på å fordufte finner du fort ut av hvor dårlig råd du faktisk har. Ordne med utdanning først. Tenk på drømmer først når du er ferdig med utdanning og er i arbeid. Da vil du også oppdage hvor verdifulle penger faktisk er. Anonymkode: 8365b...7a3
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #6 Skrevet 18. oktober 2020 Blir det noen flere med på reisen? Hvor gamle er barna? Kontakt leger uten grenser eller andre organisasjoner. Innsamling og engasjement kan du begynne med allerede nå. For å svare konkret på spørsmålet hadde jeg ventet til barna var selvgående nok til at jeg kunne jobbet store deler av dagen. Jeg var med mine foreldre på mange hjelpeoppdrag og tenker det hadde vært best at de dro alene fram til jeg var større, rundt 15 år +. Da kunne jeg hjulpet til der det var behov. Jeg husker en gang hvor jeg ble alvorlig syk selv. Vi bodde jo ikke akkurat på flott hotell med kjente fasiliteter under oppholdene, men levde med de innfødte. Ville ikke utsatt veldig små barn for det samme da det rett og slett kan være farlig. Anonymkode: 08b57...05d
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #7 Skrevet 18. oktober 2020 Du burde reise i regi av Leger uten grenser, eller røde kors. Ellers vil det bli utrolig vanskelig å ordne med arbeidstillatelse og liknende. Selv fattige land har krav til arbeidere. Anonymkode: 1d49e...dfd
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #8 Skrevet 18. oktober 2020 Ei jeg vet av som er sykepleier tok med barna til Madagaskar. De var da i barnehage- og småskolealder. Anonymkode: fffbe...25c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå