Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #1 Skrevet 17. oktober 2020 Å ta ansvar? Som ikke evner å se barnas behov? Som setter sine behov før barnas behov? Det finnes sikkert flere grader av dette. Noen som aldri har møtt sitt eget barn en gang... mens andre prøver å være en god forelder..men som kjemper.. en som ikke makter alle oppgavene i en familie. Hva er årsaken? Egoisme? Dumhet? Latskap? (Snakker ikke om rus) Anonymkode: 1639d...dc6
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #2 Skrevet 17. oktober 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å ta ansvar? Som ikke evner å se barnas behov? Som setter sine behov før barnas behov? Det finnes sikkert flere grader av dette. Noen som aldri har møtt sitt eget barn en gang... mens andre prøver å være en god forelder..men som kjemper.. en som ikke makter alle oppgavene i en familie. Hva er årsaken? Egoisme? Dumhet? Latskap? (Snakker ikke om rus) Anonymkode: 1639d...dc6 Psykiatri Anonymkode: 7c393...8a0
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #3 Skrevet 17. oktober 2020 Noen barn har også mer komplekse behov enn andre.. som kanskje du også ville slitt med å dekke.. Anonymkode: 3a4cf...3ba
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #4 Skrevet 17. oktober 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å ta ansvar? Som ikke evner å se barnas behov? Som setter sine behov før barnas behov? Det finnes sikkert flere grader av dette. Noen som aldri har møtt sitt eget barn en gang... mens andre prøver å være en god forelder..men som kjemper.. en som ikke makter alle oppgavene i en familie. Hva er årsaken? Egoisme? Dumhet? Latskap? (Snakker ikke om rus) Anonymkode: 1639d...dc6 Psykopati Anonymkode: 251bc...3ce
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #5 Skrevet 17. oktober 2020 Personlighet, traumer, mangel på oppdragelse, psykisk eller somatisk uhelse, umodenhet, egoisme, kulturelle forhold, ekstremstress, vanskelige livssituasjoner etc. Anonymkode: 683bd...946
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #6 Skrevet 17. oktober 2020 52 minutes ago, Anonym bruker said: Å ta ansvar? Som ikke evner å se barnas behov? Som setter sine behov før barnas behov? Det finnes sikkert flere grader av dette. Noen som aldri har møtt sitt eget barn en gang... mens andre prøver å være en god forelder..men som kjemper.. en som ikke makter alle oppgavene i en familie. Hva er årsaken? Egoisme? Dumhet? Latskap? (Snakker ikke om rus) Anonymkode: 1639d...dc6 Noen tilfeller er det kanskje bra at man ikke har noe med barnet sitt og gjøre Anonymkode: caa24...577
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #7 Skrevet 17. oktober 2020 Like mange årsaker som tilfeller tenker jeg. Anonymkode: 3127d...862
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #8 Skrevet 17. oktober 2020 Regner med at det er mange forskjellige årsaker. Her så har barna mine en far, som synes det holder og se de 4 ganger i året, aldri mer enn en helg av gangen. Han synes selv han er en flott far. Han har høyere utdannelse, bra jobb, veldig godt forhold til familien sin, holder på med idrett, har flere gode venner og samboer. De fleste ser på han som en oppegående flott mann. Men barna bryr han seg lite om. Han og jeg var sammen i 11 år, og det var han som maste om å få barn. Jeg vet han er egoistisk og lat. Det så jeg nok ikke før, vi fikk barn. For før vi fikk barn, så hadde vi det veldig bra, og det var ingen problemer i forholdet. Jeg gjorde mer enn han hjemme. Men samtidig var jeg syk, eller jeg ba han, så hjalp han til. Etter vi fikk barna, og spesielt siste barnet, så meldte han seg bare mer og mer ut. Tror det ansvaret ble alt for stort for han, selv om jeg gjorde mesteparten. Da vi først gikk fra hverandre, hadde han samvær annenhver helg, men han ble utrolig sliten av det, så det ble bare sjeldnere. Anonymkode: e5f0c...4dc
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #9 Skrevet 17. oktober 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Regner med at det er mange forskjellige årsaker. Her så har barna mine en far, som synes det holder og se de 4 ganger i året, aldri mer enn en helg av gangen. Han synes selv han er en flott far. Han har høyere utdannelse, bra jobb, veldig godt forhold til familien sin, holder på med idrett, har flere gode venner og samboer. De fleste ser på han som en oppegående flott mann. Men barna bryr han seg lite om. Han og jeg var sammen i 11 år, og det var han som maste om å få barn. Jeg vet han er egoistisk og lat. Det så jeg nok ikke før, vi fikk barn. For før vi fikk barn, så hadde vi det veldig bra, og det var ingen problemer i forholdet. Jeg gjorde mer enn han hjemme. Men samtidig var jeg syk, eller jeg ba han, så hjalp han til. Etter vi fikk barna, og spesielt siste barnet, så meldte han seg bare mer og mer ut. Tror det ansvaret ble alt for stort for han, selv om jeg gjorde mesteparten. Da vi først gikk fra hverandre, hadde han samvær annenhver helg, men han ble utrolig sliten av det, så det ble bare sjeldnere. Anonymkode: e5f0c...4dc Er det mulig? Høres ut som min mann. Du lurer ikke på hvorfor? Han er bare en idiotisk egoistisk person? Anonymkode: 1639d...dc6
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #10 Skrevet 17. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Noen barn har også mer komplekse behov enn andre.. som kanskje du også ville slitt med å dekke.. Anonymkode: 3a4cf...3ba Ja. Det er helt sikkert. Men våre barn er ikke sånn. De er normal fungerende Anonymkode: 1639d...dc6
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #11 Skrevet 17. oktober 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det mulig? Høres ut som min mann. Du lurer ikke på hvorfor? Han er bare en idiotisk egoistisk person? Anonymkode: 1639d...dc6 Ja, han er nok bare en stor egoist. Så ser han ikke selv, at det er noe problem å ha barna så lite. Vi har hatt noen runder på familievernkontoret. Hvor både de, og jeg er enige i at det må være samvær minst en helg i måneden. Og da har han de gjerne en gang i måneden 2 ganger, så sklir det ut igjen. Han er og oppvokst med foreldre, som aldri har gjort noe galt, alt er alle andre sin feil. Og er det problemer stikker vi bare hodet i sanden, og vipps så er det borte. Foreldrene hans har vært gode omsorgsfulle foreldre til han. Men han har nok lært seg at alt er alle andre sin feil. Da han startet å ha lite samvær med barna. Så flyttet jeg med de 1 time unna. Og dette mener han er årsaken til lite samvær. Selv om jeg i 80% av tilfellene tilbyr meg å kjøre og hente de. Nå er uansett barna tenåringer, og kan ta tog til far, da det går direkte. Barna var og små da vi gikk fra hverandre, så tror jo ikke han har fått så sterke bånd til de. Anonymkode: e5f0c...4dc
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #12 Skrevet 17. oktober 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, han er nok bare en stor egoist. Så ser han ikke selv, at det er noe problem å ha barna så lite. Vi har hatt noen runder på familievernkontoret. Hvor både de, og jeg er enige i at det må være samvær minst en helg i måneden. Og da har han de gjerne en gang i måneden 2 ganger, så sklir det ut igjen. Han er og oppvokst med foreldre, som aldri har gjort noe galt, alt er alle andre sin feil. Og er det problemer stikker vi bare hodet i sanden, og vipps så er det borte. Foreldrene hans har vært gode omsorgsfulle foreldre til han. Men han har nok lært seg at alt er alle andre sin feil. Da han startet å ha lite samvær med barna. Så flyttet jeg med de 1 time unna. Og dette mener han er årsaken til lite samvær. Selv om jeg i 80% av tilfellene tilbyr meg å kjøre og hente de. Nå er uansett barna tenåringer, og kan ta tog til far, da det går direkte. Barna var og små da vi gikk fra hverandre, så tror jo ikke han har fått så sterke bånd til de. Anonymkode: e5f0c...4dc Oj. Mye samme historie som min mann. Foreldrene hans skakket stygt om alle andre og de selv var perfekt.. Hvorfor ble det slutt mellom dere da? Anonymkode: 1639d...dc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå