Gå til innhold

Tilrettelegging på jobb


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri fått påvist noe kronisk, men skal til lege nå i november og nevne dette.

Jeg hadde bekkenløsning i begge mine svangerskap og både mellom svangerskapene og etter har jeg slitt med bekken og stråling ned i begge lår når jeg gjør noe fysisk. Bare en tur i rask gange kan skape problemer. Ender med at jeg drar benet etter meg som en stokk til slutt.

Dette burde jeg tatt opp med lege for lenge siden, men har ikke blitt. Er først nå når jeg har begynt i et yrke med en tung beboer hvor jeg ser hvor dårlig jeg takler tøft og tunge tak. Vi skal ikke løfte beboer, men når hjelpemidler ikke er oppdatert og kommunen ikke gir oss nye med det første så blir det slik i en travel hverdag.

Tror dere jeg kan ha rett på tilrettelegging her slik at jeg kan gå til beboere som ikke krever så mye løft og tunge tak fremfor en som krever dette?

Anonymkode: f7d13...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere bør vel heller stå sammen på jobb om å ikke gå med på å løfte uten tilfrettelegging og løfteutstyr i orden? Dere kan fort stå med flere enn deg ødelagt.

Anonymkode: 0862c...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke tid og kapasitet til å være flere samtidig. Derfor dette blir et problem.

Hi

Anonymkode: f7d13...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst må du jo komme deg til en naprapat, vet om et par stykker som slet som deg og som ble nærmest friske etter riktig manipulering og øvelser fra naprapat...

Så må du gå til tillitsvalgte på jobben din, få med deg flere på kravet om riktig løfteutstyr hos hver beboer 

Anonymkode: 1c0a2...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger sannsynligvis behandling og opptrening av noen med kompetanse; manuell terapeut, naprapat, kiropraktor eller liknende. Du trenger ikke gå til legen for dette - bestill time selv og kom igang!.

tilrettelegging på arbeid har alle krav på - i den grad det er mulig og overkommelig. Det første tilretteleggingen vil være å få på plass riktige hjelpemidler. Som  3cc sier; dere ansatte må stå sammen og ikke gjøre oppgavene uten riktig utstyr. 

Anonymkode: 8722d...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2020 den 11.26, Anonym bruker skrev:

Dere bør vel heller stå sammen på jobb om å ikke gå med på å løfte uten tilfrettelegging og løfteutstyr i orden? Dere kan fort stå med flere enn deg ødelagt.

Anonymkode: 0862c...3cc

Hvorfor i alle dager respekterer dere å løfte en pasient? De skal forflyttes, ikke løftes. 

Plutselig har dere en ødelagt rygg.. er det virkelig verdt å ofre helsa for jobb?

Dere bør avvik og eller forbedringsforslag

Anonymkode: fdd00...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...