Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #1 Skrevet 17. oktober 2020 Hei! Gutt på 12 år har fått flåttbitt. Det har han fått mange ganger før, men denne gangen har han to dager etterpå fått rød, kløende hevelse i ring rundt bittet, litt større enn en femkroning. Bør vi oppsøke lege? Kan det i så fall vente til mandag eller må vi på legevakten? Anonymkode: cb2a4...e03
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #2 Skrevet 17. oktober 2020 Jeg ville dratt på legevakten. Om det er borreliose er det viktig å få igang antibiotika behandling så fort som mulig. Anonymkode: 13264...089
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #3 Skrevet 17. oktober 2020 Hei. Mannen fikk flåttbitt for 6 uker siden. Jeg konfererte med en nevrolog jeg kjenner som anbefalte antibiotika. Dette flåttbittet var 12cm, 6cm dagen før. Ring legevakten. Jeg hadde ikke ventet. Anonymkode: acba5...80d
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #4 Skrevet 17. oktober 2020 Datteren min fikk et flåttbitt i sommer og da sa legen at om utslettet vokste skulle man ha antibiotika innen 1-2 måneder etter bittet for å hindre smitten i å spre seg til nervesystemet. Det sprer seg ikke til nervesystemet på 2 dager. Mannen min mente vi skulle ringe legevakten i helga, jeg mente det var greit å vente til mandag så vi gjorde det. Når jeg da spurte legen på mandag sa han at det var helt riktig å vente, det skjer ikkenoe på et par dager. Når jeg nå leser på nettsiden til flåttsenteret står det samme der, det er helt greit å vente til mandag https://xn--flttsenteret-ucb.no/sykdommer-og-symptomer/symptomer/ Anonymkode: 06b2a...498
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #5 Skrevet 17. oktober 2020 Takk for svar! Jeg ringte legevakten, de ba meg om å tegne en ring rundt hevelsen. Hvis den vokser, ringer vi tilbake. Anonymkode: cb2a4...e03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå