Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #1 Skrevet 16. oktober 2020 Termometer som ikke er brukt. 10 åringen vil ikke måle i rumpa for å si det sånn. Hva gjør dere m større barn? Og må man legge til noe om man måler i munn? Anonymkode: 2d9f1...63f
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #2 Skrevet 16. oktober 2020 Bruker øretermometer. Anonymkode: 29c20...807
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #3 Skrevet 17. oktober 2020 Måler under armen og legger til 0.5. Det er selvfølgelig ikke nøyaktig, men du får en god indikasjon. Har gjort dette med fire unger fra de var 1-2 år gamle og gjennom utallige runder med feber. De gangene vi har reist videre til lege med dem, har de blitt målt til omtrent det samme som vi målte hjemme (vi målte f.eks. 38,1 under armen + 0.5 = 38.7, så målte de 38.6 på legevakten). Anonymkode: ecdba...60e
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #4 Skrevet 17. oktober 2020 Legg det på innsiden av de bakerste jekslene nede, helt inn, bak og ned på en måte. Da måler du uten at du trenger å legge til. Du må ikke måle rett etter at man har spist eller drukket, selvfølgelig. Anonymkode: 066b4...39b
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #5 Skrevet 17. oktober 2020 Måler under tunga og da skal man legge til en halv grad . Anonymkode: a9382...950
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #6 Skrevet 17. oktober 2020 Kjøp pannetermometer. Enkelt og helt smertefritt. Anonymkode: 74699...764
tante grusom master of law Skrevet 17. oktober 2020 #7 Skrevet 17. oktober 2020 Bruker øretermometer. Får svar på et par sekunder.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #8 Skrevet 17. oktober 2020 Vi forteller at det er måling i rumpa som gir skikkelig svar, at det ikke er farlig og at noen ting må man gjøre selv om det er litt ekkelt. Anonymkode: 32ded...345
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #9 Skrevet 17. oktober 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi forteller at det er måling i rumpa som gir skikkelig svar, at det ikke er farlig og at noen ting må man gjøre selv om det er litt ekkelt. Anonymkode: 32ded...345 Hvorfor MÅ de gjøre det? Klart det er neon ting man "må gjøre" men jeg anser ikke det å måle temperaturen i rumpa som en av dem. Når spørsmålet er feber/ikke feber i forhold til om man er syk eller ikke, så fungerer det helt fint å måle under armen og legge til 0,5. Å måle i rumpa sparer jeg til den dagen det er helt avgjørende å vite om temperaturen er 38,6 eller 38,8. Har fortsatt ikke opplevd at det er av betydning, annet enn på sykehuset. Går ikke å måler egen temperatur i rumpa, så ser ingen grunn til å gjøre det på barna til vanlig heller. Anonymkode: 657da...6a6
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #10 Skrevet 17. oktober 2020 Måler i rumpa kun på små barn. På større barn måler vi under armen og legger til 0,5. Det gir en god nok indikasjon på ståa. Man trumper IKKE gjennom rumpemåling på større barn. Anonymkode: 6db8d...a1a
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #11 Skrevet 17. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi forteller at det er måling i rumpa som gir skikkelig svar, at det ikke er farlig og at noen ting må man gjøre selv om det er litt ekkelt. Anonymkode: 32ded...345 For noe tull. Anonymkode: 74bd1...a2c
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #12 Skrevet 18. oktober 2020 On 10/17/2020 at 12:11 AM, Anonym bruker said: Termometer som ikke er brukt. 10 åringen vil ikke måle i rumpa for å si det sånn. Hva gjør dere m større barn? Og må man legge til noe om man måler i munn? Anonymkode: 2d9f1...63f min gjør det selv,men her ser jeg jo at barnet har feber uansett,men han tar fortsatt i rumpa og det er mest riktig også, han blir 12 Anonymkode: 4ae9f...9b9
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #13 Skrevet 18. oktober 2020 Bruker Thermo fra Withings. Svært nøyaktig. Måler med laser flere områder i panne/tinning til den finner riktig temperatur Anonymkode: 8e7f7...05b
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #14 Skrevet 18. oktober 2020 Det kommer litt an på, har ei som ofte har hatt svært høy feber, har passert 41,5 noen ganger og da må vi vite helt nøyaktig hvor varm hun er, om temperatur går opp eller ned. Etterhvert som hun ble stor har hun måttet stikke termometeret inn bak selv, det klarte hun greit fra 8-9 år. Hvis hun ikke er kjempedårlig og veldig varm og vi bare trenger å vite om hun har litt feber eller ikke, holder det med å måle i munnen (har to forskjellige termometer). Ville ikke laget noe styr og tvang utav måling rektalt dersom det ikke er veldig viktig å vite temperatur helt eksakt. Anonymkode: c5d5c...c92
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #15 Skrevet 18. oktober 2020 Måler alltid i munn. Anonymkode: d0ac0...882
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #16 Skrevet 18. oktober 2020 Måler i øret Anonymkode: 0744a...7cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå