Gå til innhold

Tips til stue

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi pusser opp stuen som et alt for stor. Hvordan kan vi møblere for å få tre hyggelige soner? Tenker en sone med spisebord og en med Sofa/TV, men hva skal vi ha i den siste sonen? Forslag? Stuen er ca 70 m2.

Anonymkode: 3fb5f...63a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kaffekrok med liten salong; 2 stoler og en to/treseter på den andre siden

Anonymkode: 90312...9b9

Skrevet

Skulle ønske jeg hadde en så stor stue. Da ville jeg hatt det du sier, og en koselig lesekrok.  2 gode stoler og ett lite bord til kaffekoppen og boka når den ikke leses i🥰 Noen fine grønne planter som rammer inn kroken. Gjerne litt høyde på de.

Anonymkode: 0803b...e23

Skrevet

Da hadde jeg tenkt over hva vi som familie liker å gjøre. For hva skal en med en lesekrok om en aldri leser bøker osv. 

Vi hadde nok valgt å lage en kosekrok vi hadde noen gode godstoler slik at ungene kunne krælla seg oppi for late dager og ett bord i passe høyde for å spille spill. Og jeg kunne kost meg i godstolen med en kaffekopp og strikketøy når kroken var ledig. Vi hadde nok valgt en slik løsning om vi hadde hatt plass nok, nå har vi en sofa siden vi har liten stue og det er mest praktisk iforhold til besøk. Ungene fikk nesten hetta når den nye tvn vår var mindre enn den som gikk i stykker, men de blir mer og mer fornøyd for nå kan de vist kose seg i sofaen uten å føle de må ha på tv. Så hadde det vært opp til de nå så hadde vi ikke hatt tv, for det er mye deiligere å kose seg i sofaen uten å ha tv på. 

Anonymkode: 5d0a0...62e

Skrevet

Kaffe/te-krok med rundt, lavt bord og 4-5 stoler. Ville valgt stoler med mykt inntrykk, fløyel og/eller farger i litt dypere og varme farger gir det. 

Eller et lite «bibliotek» hvis du kan plassere den ene sonen i et hjørne. Bygge bokhyller og ha to stoler i mykt og godt stoff og kule farger. 

Anonymkode: 20967...e89

Skrevet

Vi har spisestue med skjenk osv, tv del med sofa og salongbord, lenestol ved peisen til lesing/strikking/kos og piano/musikk krok. 

Anonymkode: b3f99...94a

Skrevet

Vi har like stor stue. Har tv med stor sofa i den ene enden. Stort spisebord midt i også en «kaffe sofa gruppe» i andre enden. Det som er ekstra morsomt er at det er så stor plass at jeg kan flytte om spisebord delen og kaffe kroken uten problemer.

Anonymkode: 1117a...aee

Skrevet

Vi har litt større stue, og løste det med tre tydelige soner. En sofagruppe uten TV, en sofa ved tv-en og en spisestue. Fungerer utmerket. Vi valgte ulike sofamodeller men med samme trekk for å få det til å henge sammen. Bestem deg for 2-3 hovedfarger og pynt heller opp med puter, gardiner og pledd. Samme med bord og spisebord. Forsøk og ha en rød tråd. Store rom krever litt tekstil og pynt for å føles lunt og koselig. Sofagruppen uten TV er den som brukes mest, der leser vi aviser og bøker eller spiller spill. Vi satte opp en liten lettvegg ved «tv-stuen» for å gjøre det mer til en egen sone samt for å få mer veggplass til kunst. Hvis du virkelig er i tvil hadde jeg bedt en interiørdesigner og råd. Det gjorde vi i en annen del av huset og det var til stor hjelp. 

Anonymkode: 20f23...026

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...