Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #1 Skrevet 15. oktober 2020 Hvis f eks en på laget til min sønn eller en i klassen blir smittet, så må min sønn i karantene. Må vi i familien også i karantene da? Anonymkode: 73078...4af
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #2 Skrevet 15. oktober 2020 Nei, men barnet ditt må testes, og er han positiv må dere også i karantene. Men man må ikke i karantene som nærkontakt til nærkontakt. Anonymkode: 6fcf5...cde
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #3 Skrevet 15. oktober 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, men barnet ditt må testes, og er han positiv må dere også i karantene. Men man må ikke i karantene som nærkontakt til nærkontakt. Anonymkode: 6fcf5...cde Takk. Ikke lett dette Anonymkode: 73078...4af
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #4 Skrevet 15. oktober 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk. Ikke lett dette Anonymkode: 73078...4af Nei, og helt ærlig: poenget med karantene forsvinner jo litt når du kan smitte hele familien din og de kan fly rundt som de vil🙈 Anonymkode: 6fcf5...cde
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #5 Skrevet 16. oktober 2020 Hvis du eller en annen av familiemedlemmene har symptomer, må hele familien i karantene. Har skjedd to ganger her, håper det ikke skjer igjen🤞🏻 Anonymkode: ca7d8...dd3
Luksusdyret Skrevet 16. oktober 2020 #6 Skrevet 16. oktober 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, og helt ærlig: poenget med karantene forsvinner jo litt når du kan smitte hele familien din og de kan fly rundt som de vil🙈 Anonymkode: 6fcf5...cde Poenget med regelen er at hvis man utvider karanteneplikten til hele familier, vil Norge stoppe opp, barn går glipp av undervisning uten å være syke osv.
Luksusdyret Skrevet 16. oktober 2020 #7 Skrevet 16. oktober 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis du eller en annen av familiemedlemmene har symptomer, må hele familien i karantene. Har skjedd to ganger her, håper det ikke skjer igjen🤞🏻 Anonymkode: ca7d8...dd3 Nei. Kun hvis dette familiemedlemmet har symptomer etter å ha vært i kontakt med en bekreftet smittet. https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/avstand-karantene-og-isolering/
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #8 Skrevet 16. oktober 2020 Vært gjennom en runde nå. En i klassen var positiv. Vært i karantene. Etter negativ test så fikk barna lov å komme på skolen tre dager før karantene var over. Ingen i klassen har hatt positiv test så trolig har foreldrene til det barnet som var positiv vært raske med å holde hjemme på første symptom. Det er utrolig bra. Det er strevsomme tider for å få kabalen til å gå opp. Anonymkode: 3e38a...327
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #9 Skrevet 16. oktober 2020 19 minutter siden, Milfy Way skrev: Poenget med regelen er at hvis man utvider karanteneplikten til hele familier, vil Norge stoppe opp, barn går glipp av undervisning uten å være syke osv. Jeg mener at hele karanteneopplegget er noe stort tull og bør avvikles. Og hovedargumentet mitt er at hva er poenget med at ett menneske i en husstand skal sitte inne, når alle andre i husstanden kan gå rundt som vanlig? Er den ene i karantene smittet så vil de andre i husstanden være smittet også (med aller største sannsynlighet). Så dette tullet fungerer i så fall bare på de enslige. Det er også en rekke eksempler på at smittesporerne tolker reglene altfor strengt, så de sitter tusenvis i karantene på feilaktig grunnlag, men det skriver avisene selvsagt ikke noe om. Anonymkode: 6fcf5...cde
Luksusdyret Skrevet 16. oktober 2020 #10 Skrevet 16. oktober 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg mener at hele karanteneopplegget er noe stort tull og bør avvikles. Og hovedargumentet mitt er at hva er poenget med at ett menneske i en husstand skal sitte inne, når alle andre i husstanden kan gå rundt som vanlig? Er den ene i karantene smittet så vil de andre i husstanden være smittet også (med aller største sannsynlighet). Så dette tullet fungerer i så fall bare på de enslige. Det er også en rekke eksempler på at smittesporerne tolker reglene altfor strengt, så de sitter tusenvis i karantene på feilaktig grunnlag, men det skriver avisene selvsagt ikke noe om. Anonymkode: 6fcf5...cde Det har de skrevet om - der det satt 4 000 av 11 000 innbyggere i kommunen i karantene samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå