Gå til innhold

Spørsmål om karantene


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis f eks en på laget til min sønn eller en i klassen blir smittet,  så må min sønn i karantene. Må vi i familien også i karantene da?

Anonymkode: 73078...4af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men barnet ditt må testes, og er han positiv må dere også i karantene. Men man må ikke i karantene som nærkontakt til nærkontakt. 

Anonymkode: 6fcf5...cde

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men barnet ditt må testes, og er han positiv må dere også i karantene. Men man må ikke i karantene som nærkontakt til nærkontakt. 

Anonymkode: 6fcf5...cde

Takk. Ikke lett dette 

Anonymkode: 73078...4af

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Ikke lett dette 

Anonymkode: 73078...4af

Nei, og helt ærlig: poenget med karantene forsvinner jo litt når du kan smitte hele familien din og de kan fly rundt som de vil🙈

Anonymkode: 6fcf5...cde

Skrevet

Hvis du eller en annen av familiemedlemmene har symptomer, må hele familien i karantene. Har skjedd to ganger her, håper det ikke skjer igjen🤞🏻

Anonymkode: ca7d8...dd3

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, og helt ærlig: poenget med karantene forsvinner jo litt når du kan smitte hele familien din og de kan fly rundt som de vil🙈

Anonymkode: 6fcf5...cde

Poenget med regelen er at hvis man utvider karanteneplikten til hele familier, vil Norge stoppe opp, barn går glipp av undervisning uten å være syke osv. 

Skrevet

Vært gjennom en runde nå. En i klassen var positiv. Vært i karantene. Etter negativ test så fikk barna lov å komme på skolen tre dager før karantene var over. Ingen i klassen har hatt positiv test så trolig har foreldrene til det barnet som var positiv vært raske med å holde hjemme på første symptom. Det er utrolig bra. 
Det er strevsomme tider for å få kabalen til å gå opp. 

Anonymkode: 3e38a...327

Skrevet
19 minutter siden, Milfy Way skrev:

Poenget med regelen er at hvis man utvider karanteneplikten til hele familier, vil Norge stoppe opp, barn går glipp av undervisning uten å være syke osv. 

Jeg mener at hele karanteneopplegget er noe stort tull og bør avvikles. Og hovedargumentet mitt er at hva er poenget med at ett menneske i en husstand skal sitte inne, når alle andre i husstanden kan gå rundt som vanlig? Er den ene i karantene smittet så vil de andre i husstanden være smittet også (med aller største sannsynlighet). Så dette tullet fungerer i så fall bare på de enslige. 
 

Det er også en rekke eksempler på at smittesporerne tolker reglene altfor strengt, så de sitter tusenvis i karantene på feilaktig grunnlag, men det skriver avisene selvsagt ikke noe om. 

Anonymkode: 6fcf5...cde

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener at hele karanteneopplegget er noe stort tull og bør avvikles. Og hovedargumentet mitt er at hva er poenget med at ett menneske i en husstand skal sitte inne, når alle andre i husstanden kan gå rundt som vanlig? Er den ene i karantene smittet så vil de andre i husstanden være smittet også (med aller største sannsynlighet). Så dette tullet fungerer i så fall bare på de enslige. 
 

Det er også en rekke eksempler på at smittesporerne tolker reglene altfor strengt, så de sitter tusenvis i karantene på feilaktig grunnlag, men det skriver avisene selvsagt ikke noe om. 

Anonymkode: 6fcf5...cde

Det har de skrevet om - der det satt 4 000 av 11 000 innbyggere i kommunen i karantene samtidig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...