Gå til innhold

Hvilken julesaker betyr mye for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja vet det er over 2 måneder til jul, men har ryddet i blant annet julesakene mine å det fikk meg til å tenke litt. 

Etter å ha blitt voksen har jeg naturlig nok mange julesaker, men det som faktisk betyr mest er tre små julemus fra barndommen. Disse MÅ jeg ha frem hvert år for å få julefølelsen. Dropper heller juletreet enn de🙈

Hva betyr mye for deg?

Anonymkode: 59abb...7c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en vinduspynt med glitterlenke på, den er laget av bestefaren min så den får henge i vinduet hvert eneste år selv om den har sett sine bedre dager. Mamma er like overrasket hvert år over at jeg fremdeles har den.

Anonymkode: 2e8dc...a9b

Skrevet

Stjernene, stjerner i vinduene på alle sider av huset, pluss noen til 😉

Stjernen som nå henges opp på vaskerommet hvert år kjøpte jeg første julen etter jeg flyttet hjemmefra, den er 26 år gammel nå

Anonymkode: 9ee8b...bc1

Skrevet

En julekule som det står 1 st christmas å navnet til sønnen min❤  Julestrømpene er veldig fine og er ett must på julaften. På lillejulaften er det ett must med matchende julepysjamaser som vi bruker på julaften om morgenen mens vi ser på juleprogrammer å spiser godteri fra julestrømpen.

Anonymkode: 1e1bb...765

Skrevet

Den store Julestjerna i kjøkkenvinduet. Den første stjerna jeg hadde da jeg flytta for meg selv for første gang.

Har ingen gardiner i kjøkkenvinduet  til jul, kun denne

Anonymkode: 503bf...2b2

Skrevet

To eldgamle tyske keramikknisser som jeg har arvet etter min bestemor. Hun pyntet julaften på dagen og jeg kan fortsatt kjenne duften av stivelse fra de nystrøkne julegardinene som kom opp på den store dagen,når jeg setter frem disse nissene. 

Skrevet

Jeg har en nisse i keramikk. Den sto i et utstillingsvindu i en liten butikk jeg gikk forbi på veien mellom min første leilighet og min første jobb som nyutdanna. Den var så fin og han så så snill og varm ut (jeg liker egentlig ikke nisser noe særlig), men jeg syntes den var for dyr. Jeg hadde tatt opp lån, det kom regninger og jeg syntes ikke jeg hadde noe rom for å bruke penger på noe som ikke var praktisk eller nødvendig. Da julelønna kom klarte jeg allikevel ikke å la det være. Jeg kjøpte nissen. Alle år siden har den vært det første jeg pynter med til jul og det siste jeg pakker ned.

Skrevet

En nissefløyte (den er i kjeramikk eller noe steingods, formet som en nisse og en kan flåse i den for å få lyd. Han hadde en rød nissedrakt på seg en gang i livet, det er såvidt antydning til noe rødt igjen) Den må frem hvert år for at det skal bli jul.

Så har jeg ett lite tova eple mitt søskenbarn ga meg til jul når jeg var rundt 10år hun hadde laget i barnehagen. Jul hver gang den dukker opp i pynten.

Så må det bakes siruppsnipper. Lukta må komme i huset, om jeg spiser de eller ikke er helt uviktig, lukta må være der. I snart 15år har meg og min mor bakt det i slutten av november siden jeg jobber mer enn vanlig i desember og med små barn og mange avsluttninger har dette passet best. I forfjor skjønte ikke ungene hva som var galt, men noe var galt mente de. Når vi fikk bakt i starten av desember skjønte de hva som hadde vært galt, lukta av siruppsnipper hadde ikke vært i slutten av november. Lukta skulle komme før jeg begynte å finne frem julestjerner og pynt fra loftet. 

Anonymkode: 67a7c...8c3

Skrevet

De å lage pakkekalender 😍, jeg har utrolig gode minner med pakkekalender fra når jeg var liten, den spenningen med å få åpne en liten gave hver dag før julaften 🤩. Gutten min synes det er utrolig stas 🙂

Anonymkode: f9237...a35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...