Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #1 Skrevet 15. oktober 2020 Har en lærer som nekter å gi min andre klassing flere lekser. Hun er veldig flink på skole og elsker å gjøre lekser, men lærer nekter å gi oss mer lekser. Anonymkode: 0e1e4...d65
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #3 Skrevet 15. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ok Anonymkode: dbee9...aae Ok men er dette en regel? Hun får ikke noe ekstra nå, men de klager over at hun ikke leser ordentlig osv men når vi ber om lekser får vi ikke. Anonymkode: 0e1e4...d65
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #4 Skrevet 15. oktober 2020 Dette problemet hadde vi også. Jeg valgte å kjøpe slike oppgavebøker ment for et trinn over, det hjalp. I 3.klasse fikk han ny lærer og da fikk vi ordnet med lekser for hans nivå (i stedet for bare flere), det har funket veldig fint Anonymkode: 91c54...7b9
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #5 Skrevet 15. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ok men er dette en regel? Hun får ikke noe ekstra nå, men de klager over at hun ikke leser ordentlig osv men når vi ber om lekser får vi ikke. Anonymkode: 0e1e4...d65 Da ville jeg fokusert på lesingen. Det kan dere som foreldre gi som «lekse», høytlesing er alfa og omega for å utvikle både leseforståelse og hastighet/trygghet. Anonymkode: 91c54...7b9
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. oktober 2020 #7 Skrevet 15. oktober 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har en lærer som nekter å gi min andre klassing flere lekser. Hun er veldig flink på skole og elsker å gjøre lekser, men lærer nekter å gi oss mer lekser. Anonymkode: 0e1e4...d65 Kanskje viktigere med riktige lekser enn mer lekser.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #8 Skrevet 15. oktober 2020 Jammen herregud da, ditt tafatte menneske. Les bøker. Kjøp oppgavehefter. Spill brettspill som utfordrer hjernen. Se «Vår Planet» på Netflix. Anonymkode: 88da3...138
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #9 Skrevet 15. oktober 2020 Hun nekter vell ikne jenta å lese bøker på fritiden? Anonymkode: 91299...47a
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #10 Skrevet 15. oktober 2020 Hvis hun gjerne vil ha mer lekser anbefaler jeg foresten at hun starter å spille et instrument. Da får hun lekser som skal gjøres hber dag. Anonymkode: 91299...47a
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #11 Skrevet 15. oktober 2020 Hvorfor klager de over at hun ikke leser ordentlig? Slurver hun eller har hun problem med å lese? Det finnes jo ganske mange løsninger på ‘problemet’ ditt, klarer du å komme på noen? Anonymkode: acdfb...9fd
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #12 Skrevet 15. oktober 2020 Ønsker hun bare å ha mer lekser enn hun har eller kan hun allerede det hun har i lekser så hun trenger større utfordringer? Hvis hun bare ønsker større mengde lekser, har dere ikke krav på at læreren skal ordne det, så må dere ordne selv. Hvis læreren sier hun leser dårlig mener hun vel at dere skal øve på det. Bruk biblioteket for å finne bøker og spør de ansatte om hjelp til å finne riktige bøker. Pass på at de ikke er for vanskelige. Hvis hun trenger større utfordringer fordi hun kan alt hun har i lekse, er det ikke bare leksene som er problemet, da trenger hun mest sannsynlig også flere utfordringer i timene. I tilfelle må dere ta det opp ordentlig med skolen og evt bli henvist til ppt for å få ordentlig hjelp med å få utfordringer. Anonymkode: 87155...4f4
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #13 Skrevet 16. oktober 2020 Min datter er hørselshemmet. Vi har fått tilrettelegging men de slurver med oppfølging. Hun har glede i leksene hun får, men det er veldig lite. Når hun ikke får med undervisning på samme måte på skole, blir oppfølging hjemme viktigere. Jeg føler at jeg ikke har god nok kompetanse til å gi hun en oppfølging på denne måten. Eller riktige lekser eller øving. Men føler lærer kunne vært mer behjelpelig her. Anonymkode: 0e1e4...d65
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #14 Skrevet 16. oktober 2020 Mine barn må lese selv i en bok minst 30 minutter om dagen. Det er en «lekse» jeg har bestemt at gjelder hos oss. Trenger ikke lærer for at et barn skal få mer påfyll. Les gøye bøker, løs matteoppgaver, last ned apper som gir utfordringer på barnets nivå. Det er mer et foreldreansvar enn et læreransvar. Anonymkode: 6fd24...c8d
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. oktober 2020 #15 Skrevet 16. oktober 2020 Ingen regler for lekser, som for øvrig er en uting og burde forsvinne fra skolen i sin helhet.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #16 Skrevet 16. oktober 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Min datter er hørselshemmet. Vi har fått tilrettelegging men de slurver med oppfølging. Hun har glede i leksene hun får, men det er veldig lite. Når hun ikke får med undervisning på samme måte på skole, blir oppfølging hjemme viktigere. Jeg føler at jeg ikke har god nok kompetanse til å gi hun en oppfølging på denne måten. Eller riktige lekser eller øving. Men føler lærer kunne vært mer behjelpelig her. Anonymkode: 0e1e4...d65 Det er vel ikke mer lekser hun trenger da, men at skolen følger opp behovet hun har for tilrettelegging. Har hun en sakkyndig vurdering fra ppt? Be i så fall om møte med skole og ppt for å drøfte tilrettelegging jf behov, faglig progresjon samt hva slags tiltak det er behov for fremover. Anonymkode: bdec8...e79
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #17 Skrevet 16. oktober 2020 På 15.10.2020 den 16.59, Anonym bruker skrev: Har en lærer som nekter å gi min andre klassing flere lekser. Hun er veldig flink på skole og elsker å gjøre lekser, men lærer nekter å gi oss mer lekser. Anonymkode: 0e1e4...d65 Du får begynne å stimulere barnet ditt litt selv, da. Be datteren din lese høyt for deg, gi henne et instrument å øve på, skaff henne en fuglekikkert og få henne til å krysse av alle artene hun ser. Millioner av muligheter. Anonymkode: 3adee...357
Superdolly Skrevet 17. oktober 2020 #18 Skrevet 17. oktober 2020 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Min datter er hørselshemmet. Vi har fått tilrettelegging men de slurver med oppfølging. Hun har glede i leksene hun får, men det er veldig lite. Når hun ikke får med undervisning på samme måte på skole, blir oppfølging hjemme viktigere. Jeg føler at jeg ikke har god nok kompetanse til å gi hun en oppfølging på denne måten. Eller riktige lekser eller øving. Men føler lærer kunne vært mer behjelpelig her. Anonymkode: 0e1e4...d65 Dette er en helt annen problemstilling enn den du tar opp i hi. Datteren din skal ikke ha mer lekser. Du skal heller kjempe for at skolen tar oppfølgingen på alvor.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #19 Skrevet 17. oktober 2020 Jeg på min side gir aldri lekser. Elevene får en leseplan de kan velge å følge, men ikke mer enn det. Jeg kan se verdien av litt leselekser, godt tilpasset, men er ellers imot lekser. Anonymkode: 870f0...3ac
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #20 Skrevet 17. oktober 2020 Her så slet min sønn litt med lesing og, så vi leste høyt i bok 30 min hver dag, da leste vi annenhver side. Dette var jo ikke noe skolen ga i lekse, men som jeg tenkte var lurt, så han skulle bli flink til å lese. Så er det noen emner på skolen, barna har syntes har vært veldig interessant, og da lærer jeg de mer om det emnet. Anonymkode: a2f8d...866
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #21 Skrevet 17. oktober 2020 On 10/15/2020 at 4:59 PM, Anonym bruker said: Har en lærer som nekter å gi min andre klassing flere lekser. Hun er veldig flink på skole og elsker å gjøre lekser, men lærer nekter å gi oss mer lekser. Anonymkode: 0e1e4...d65 Har litt samme problemet selv, her er også barnet veldig flink til og både lese og i matte,men får liksom ikke noen utfordringer, og læreren lovte mer matte,men ikke sett no ennå, vi øver på gangetabellen nå, barnet synes det er veldig gøy holder på med 6 gange nå, barnet kan 0-5 Anonymkode: f6f2a...d62
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #22 Skrevet 17. oktober 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg på min side gir aldri lekser. Elevene får en leseplan de kan velge å følge, men ikke mer enn det. Jeg kan se verdien av litt leselekser, godt tilpasset, men er ellers imot lekser. Anonymkode: 870f0...3ac Fantastisk. Skulle ønske flere lærere tenkte på samme måte. Anonymkode: daf9e...a88
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #23 Skrevet 17. oktober 2020 Her har alle ipad og med det helt ubegrenset tilgang til oppgaver på mange nivåer. Men hva med med å la barnet bruke evnene til noe mer enn skole. Spille fiolin? Da har de fleste nok utfordringer de neste ti årene. Anonymkode: 0d5c9...60c
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #24 Skrevet 17. oktober 2020 På 15.10.2020 den 16.59, Anonym bruker skrev: Har en lærer som nekter å gi min andre klassing flere lekser. Hun er veldig flink på skole og elsker å gjøre lekser, men lærer nekter å gi oss mer lekser. Anonymkode: 0e1e4...d65 Skolen SKAL tilpasse undervisningen hver enkelt elev. Så krev at dette tilpasses din unge samt kjøp bøker selv, og gi henne lekser selv. Anonymkode: 7f2e5...984
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #25 Skrevet 17. oktober 2020 Gutten min i 2 klasse fikk en ekstra mattebok nå i høst. Må gjøre den vanlige først og så den som er vanskelig Anonymkode: 028dd...207
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå