Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #1 Skrevet 15. oktober 2020 I nesten 20 år veide jeg rundt 110 kg. En annen dame i en enhet på jobben tilknyttet vår enhet gjorde det samme. Jeg la en plan på hvordan jeg skulle klare å gå ned, og ikke minst holde meg der etterpå. Begynte på den. Så møtte jeg henne på et felles seminar, og så at hun også hadde begynt å gå ned i vekt. Vi tøyset om det, og fortsatte med det utover, hun lå alltid et skritt foran meg, hadde alltid gått litt mer ned en meg. Uansett hvor mye jeg prøvde klarte jeg aldri å være like flink som henne. Nå er jeg 2 kg unna målet om å gå ned 45 kg som også var hennes mål, og som hun allerede har nådd for noen måneder siden. Så har det kommet meg for øre at hun faktisk har operert magesekken. Jeg vet å ta avgjørelsen om å gjennomføre en slik operasjon er både stor og vanskelig. Jeg vet en slik operasjon innebærer en risiko. Jeg vet at hun har ofret å kunne spise hva hun vil resten av livet. Men er det så ille at jeg likevel føler meg "lurt" på en måte og at hun jeg "konkurrerte" med har "konkurrert" på feil vilkår? Anonymkode: d560b...35b
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #2 Skrevet 15. oktober 2020 Du burde takke henne, slutt å synes synd på deg selv og se hvor utrolig flink du har vært i stedet Anonymkode: cc23a...0f5
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #3 Skrevet 15. oktober 2020 Spiller ingen rolle. Du brukte jo henne som en motivasjon, og du har greid det helt alene. Du har vist for deg selv at det er mulig å gjøre en slik livsstilsendring på naturlig måte, og det skal du være stolt av. Hun var ikke der at hun greide det du har greid. Jeg tenker at det gjør din prestasjon enda større, på et vis. Men uansett, ikke sammenligne deg med andre. Din prestasjon er stor og det er noe du bør være stolt av, helt uavhengig av hva andre måtte ha gjort eller mener. Anonymkode: ddd89...07d
Himmel og hav Skrevet 15. oktober 2020 #4 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg skjønner hva du mener. Det blir som at du har strevd for å holde tritt i et løp med en som det viser seg at er dopa. Allikevel synes jeg at du istedenfor å føle deg lurt burde være ekstra stolt av deg selv. Du har klart det samme som henne, men uten "doping". Så se på hva du har fått til og ikke på hva hun har gjort. Du har vært superflink!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #5 Skrevet 15. oktober 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: I nesten 20 år veide jeg rundt 110 kg. En annen dame i en enhet på jobben tilknyttet vår enhet gjorde det samme. Jeg la en plan på hvordan jeg skulle klare å gå ned, og ikke minst holde meg der etterpå. Begynte på den. Så møtte jeg henne på et felles seminar, og så at hun også hadde begynt å gå ned i vekt. Vi tøyset om det, og fortsatte med det utover, hun lå alltid et skritt foran meg, hadde alltid gått litt mer ned en meg. Uansett hvor mye jeg prøvde klarte jeg aldri å være like flink som henne. Nå er jeg 2 kg unna målet om å gå ned 45 kg som også var hennes mål, og som hun allerede har nådd for noen måneder siden. Så har det kommet meg for øre at hun faktisk har operert magesekken. Jeg vet å ta avgjørelsen om å gjennomføre en slik operasjon er både stor og vanskelig. Jeg vet en slik operasjon innebærer en risiko. Jeg vet at hun har ofret å kunne spise hva hun vil resten av livet. Men er det så ille at jeg likevel føler meg "lurt" på en måte og at hun jeg "konkurrerte" med har "konkurrert" på feil vilkår? Anonymkode: d560b...35b Jeg skjønner ikke at dette er et problem... Anonymkode: 2dc52...018
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #6 Skrevet 15. oktober 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spiller ingen rolle. Du brukte jo henne som en motivasjon, og du har greid det helt alene. Du har vist for deg selv at det er mulig å gjøre en slik livsstilsendring på naturlig måte, og det skal du være stolt av. Hun var ikke der at hun greide det du har greid. Jeg tenker at det gjør din prestasjon enda større, på et vis. Men uansett, ikke sammenligne deg med andre. Din prestasjon er stor og det er noe du bør være stolt av, helt uavhengig av hva andre måtte ha gjort eller mener. Anonymkode: ddd89...07d En ting til - ha heller fokuset på at du skal fortsette å holde deg normalvektig resten av livet. Du vet du kan, for du har vist en fantastisk gjennomføringsvilje Anonymkode: ddd89...07d
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #7 Skrevet 15. oktober 2020 Skjønner du føler det. Samtidig er helse en privatsak. Kanskje hun ikke ville dele og så bare tok det ene det andre og hun var involvert i noe på feil premisser uten å ville si hva hun hadde gjort. Egentlig burde du takke henne da, du har jo sikkert følt ekstra motivasjon pga hennes resultat. La det fare. Gratulerer med vektnedgang da. 👏 Anonymkode: f0bb4...de9
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #8 Skrevet 15. oktober 2020 Lurt faktisk 😂😂 Anonymkode: 77d3c...7a4
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #9 Skrevet 15. oktober 2020 Du ble lurt, men den luringen hjalp deg å nå dine mål. Anonymkode: cc430...7ad
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #10 Skrevet 15. oktober 2020 Se på henne som haren din I langdistanseløp i friidrett har de harer. Dette er løpere som vanligvis løper kortere distanser og som dermed naturlig løper raskere. De er med for å trekke opp farten i starten. Det er jo det denne damen har gjort. Ettersom hun har operert har hun klart å holde et høyere tempo enn man vanligvis klarer når man går ned i vekt. Hun har derfor gitt deg ekstra hjelp til å holde fokus og farten oppe. Anonymkode: f19bc...35e
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #11 Skrevet 15. oktober 2020 Du har jo egentlig vært mye flinkere enn denne andre dama! Du har klart det helt uten hjelp. Vær stolt av hva du har klart istedenfor å føle deg lurt 🙂 Hadde du visst at hun var operert, så hadde du nok ikke presset deg selv så hardt som du har gjort, fordi du da hadde tenkt at det ikke var realistisk at du skulle gå ned i vekt så raskt som henne. Anonymkode: 13e69...201
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #12 Skrevet 15. oktober 2020 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har jo egentlig vært mye flinkere enn denne andre dama! Du har klart det helt uten hjelp. Vær stolt av hva du har klart istedenfor å føle deg lurt 🙂 Hadde du visst at hun var operert, så hadde du nok ikke presset deg selv så hardt som du har gjort, fordi du da hadde tenkt at det ikke var realistisk at du skulle gå ned i vekt så raskt som henne. Anonymkode: 13e69...201 Jeg tror faktisk jeg hadde gjort det bare for å bevise at en operasjon ikke er eneste løsning Anonymkode: d560b...35b
*Miss Marple* Skrevet 15. oktober 2020 #13 Skrevet 15. oktober 2020 Det var veldig rart, syns jeg. Hvorfor er du ikke heller stolt?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #14 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg kan på en måte forstå hva du mener, men hun har gjort en jobb hun og, det ikke en quick fix å operere seg. At hun har operert seg gjør ikke din prestasjon noe mindre. Du har hele tiden konkurert mot hun og prøvd å være bedre, kan det være det som har gjort at du har kommet der du har kommet, hadde du klart det helt alene tror du? Vær stolt av det du har oppnådd,og vær glad på hennes vegne, ikke synk ned i smålighet. Anonymkode: b91a1...e70
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #15 Skrevet 15. oktober 2020 Hvorfor hører du på rykter? Anonymkode: 9a5a7...0ff
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #16 Skrevet 15. oktober 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor hører du på rykter? Anonymkode: 9a5a7...0ff Det er ikke rykter, fikk høre det av en hun jobber sammen med og hun hadde vært åpen om hvorfor hun hadde vært sykemeldt en periode. HI Anonymkode: d560b...35b
Gjest Skrevet 15. oktober 2020 #17 Skrevet 15. oktober 2020 Jøss. Har det noe å si for DEG hvordan hun gikk ned?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #18 Skrevet 15. oktober 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke rykter, fikk høre det av en hun jobber sammen med og hun hadde vært åpen om hvorfor hun hadde vært sykemeldt en periode. HI Anonymkode: d560b...35b Men hvorfor føler du deg lurt? Anonymkode: b91a1...e70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå