Gå til innhold

Føler meg "lurt"


Anbefalte innlegg

Skrevet

I nesten 20 år veide jeg rundt 110 kg.
En annen dame i en enhet på jobben tilknyttet vår enhet gjorde det samme.

Jeg la en plan på hvordan jeg skulle klare å gå ned, og ikke minst holde meg der etterpå.
Begynte på den.
Så møtte jeg henne på et felles seminar, og så at hun også hadde begynt å gå ned i vekt.
Vi tøyset om det, og fortsatte med det utover, hun lå alltid et skritt foran meg, hadde alltid gått litt mer ned en meg.
Uansett hvor mye jeg prøvde klarte jeg aldri å være like flink som henne.

Nå er jeg 2 kg unna målet om å gå ned 45 kg som også var hennes mål, og som hun allerede har nådd for noen måneder siden.

Så har det kommet meg for øre at hun faktisk har operert magesekken.
Jeg vet å ta avgjørelsen om å gjennomføre en slik operasjon er både stor og vanskelig.
Jeg vet en slik operasjon innebærer en risiko.
Jeg vet at hun har ofret å kunne spise hva hun vil resten av livet.

Men er det så ille at jeg likevel føler meg "lurt" på en måte og at hun jeg "konkurrerte" med har "konkurrert" på feil vilkår?

Anonymkode: d560b...35b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde takke henne, slutt å synes synd på deg selv og se hvor utrolig flink du har vært i stedet :)

Anonymkode: cc23a...0f5

Skrevet

Spiller ingen rolle. Du brukte jo henne som en motivasjon, og du har greid det helt alene.

Du har vist for deg selv at det er mulig å gjøre en slik livsstilsendring på naturlig måte, og det skal du være stolt av. Hun var ikke der at hun greide det du har greid.

Jeg tenker at det gjør din prestasjon enda større, på et vis.

Men uansett, ikke sammenligne deg med andre. Din prestasjon er stor og det er noe du bør være stolt av, helt uavhengig av hva andre måtte ha gjort eller mener.

 

Anonymkode: ddd89...07d

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Det blir som at du har strevd for å holde tritt i et løp med en som det viser seg at er dopa. Allikevel synes jeg at du istedenfor å føle deg lurt burde være ekstra stolt av deg selv. Du har klart det samme som henne, men uten "doping". Så se på hva du har fått til og ikke på hva hun har gjort. Du har vært superflink!

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I nesten 20 år veide jeg rundt 110 kg.
En annen dame i en enhet på jobben tilknyttet vår enhet gjorde det samme.

Jeg la en plan på hvordan jeg skulle klare å gå ned, og ikke minst holde meg der etterpå.
Begynte på den.
Så møtte jeg henne på et felles seminar, og så at hun også hadde begynt å gå ned i vekt.
Vi tøyset om det, og fortsatte med det utover, hun lå alltid et skritt foran meg, hadde alltid gått litt mer ned en meg.
Uansett hvor mye jeg prøvde klarte jeg aldri å være like flink som henne.

Nå er jeg 2 kg unna målet om å gå ned 45 kg som også var hennes mål, og som hun allerede har nådd for noen måneder siden.

Så har det kommet meg for øre at hun faktisk har operert magesekken.
Jeg vet å ta avgjørelsen om å gjennomføre en slik operasjon er både stor og vanskelig.
Jeg vet en slik operasjon innebærer en risiko.
Jeg vet at hun har ofret å kunne spise hva hun vil resten av livet.

Men er det så ille at jeg likevel føler meg "lurt" på en måte og at hun jeg "konkurrerte" med har "konkurrert" på feil vilkår?

Anonymkode: d560b...35b

Jeg skjønner ikke at dette er et problem... 

Anonymkode: 2dc52...018

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spiller ingen rolle. Du brukte jo henne som en motivasjon, og du har greid det helt alene.

Du har vist for deg selv at det er mulig å gjøre en slik livsstilsendring på naturlig måte, og det skal du være stolt av. Hun var ikke der at hun greide det du har greid.

Jeg tenker at det gjør din prestasjon enda større, på et vis.

Men uansett, ikke sammenligne deg med andre. Din prestasjon er stor og det er noe du bør være stolt av, helt uavhengig av hva andre måtte ha gjort eller mener.

 

Anonymkode: ddd89...07d

En ting til - ha heller fokuset på at du skal fortsette å holde deg normalvektig resten av livet. Du vet du kan, for du har vist en fantastisk gjennomføringsvilje :)

Anonymkode: ddd89...07d

Skrevet

Skjønner du føler det. Samtidig er helse en privatsak. Kanskje hun ikke ville dele og så bare tok det ene det andre og hun var involvert i noe på feil premisser uten å ville si hva hun hadde gjort. Egentlig burde du takke henne da, du har jo sikkert følt ekstra motivasjon pga hennes resultat. La det fare. 
Gratulerer med vektnedgang da. 👏

Anonymkode: f0bb4...de9

Skrevet

Lurt faktisk 😂😂

Anonymkode: 77d3c...7a4

Skrevet

Du ble lurt, men den luringen hjalp deg å nå dine mål.

Anonymkode: cc430...7ad

Skrevet

Se på henne som haren din :) I langdistanseløp i friidrett har de harer. Dette er løpere som vanligvis løper kortere distanser og som dermed naturlig løper raskere. De er med for å trekke opp farten i starten. Det er jo det denne damen har gjort. Ettersom hun har operert har hun klart å holde et høyere tempo enn man vanligvis klarer når man går ned i vekt. Hun har derfor gitt deg ekstra hjelp til å holde fokus og farten oppe. 

Anonymkode: f19bc...35e

Skrevet

Du har jo egentlig vært mye flinkere enn denne andre dama! Du har klart det helt uten hjelp. Vær stolt av hva du har klart istedenfor å føle deg lurt 🙂 Hadde du visst at hun var operert, så hadde du nok ikke presset deg selv så hardt som du har gjort, fordi du da hadde tenkt at det ikke var realistisk at du skulle gå ned i vekt så raskt som henne. 

Anonymkode: 13e69...201

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har jo egentlig vært mye flinkere enn denne andre dama! Du har klart det helt uten hjelp. Vær stolt av hva du har klart istedenfor å føle deg lurt 🙂 Hadde du visst at hun var operert, så hadde du nok ikke presset deg selv så hardt som du har gjort, fordi du da hadde tenkt at det ikke var realistisk at du skulle gå ned i vekt så raskt som henne. 

Anonymkode: 13e69...201

Jeg tror faktisk jeg hadde gjort det bare for å bevise at en operasjon ikke er eneste løsning :P

Anonymkode: d560b...35b

Skrevet

Det var veldig rart, syns jeg. 

Hvorfor er du ikke heller stolt? 

Skrevet

Jeg kan på en måte forstå hva du mener, men hun har gjort en jobb hun og, det ikke en quick fix å operere seg. At hun har operert seg gjør ikke din prestasjon noe mindre. Du har hele tiden konkurert mot hun og prøvd å være bedre, kan det være det som har gjort at du har kommet der du har kommet, hadde du klart  det helt alene tror du? Vær stolt av det du har oppnådd,og vær glad på hennes vegne, ikke synk ned i smålighet.

Anonymkode: b91a1...e70

Skrevet

Hvorfor hører du på rykter?

Anonymkode: 9a5a7...0ff

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor hører du på rykter?

Anonymkode: 9a5a7...0ff

Det er ikke rykter, fikk høre det av en hun jobber sammen med og hun hadde vært åpen om hvorfor hun hadde vært sykemeldt en periode.

HI

Anonymkode: d560b...35b

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke rykter, fikk høre det av en hun jobber sammen med og hun hadde vært åpen om hvorfor hun hadde vært sykemeldt en periode.

HI

Anonymkode: d560b...35b

Men hvorfor føler du deg lurt?

Anonymkode: b91a1...e70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...