Gå til innhold

Kosthold og menstruasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er utrolig kresen. Har vert det siden hun hadde halsbetendelse når hun var 2 år. 

Hun liker nesten ikke noe. Bare halvfint brød og syltetøy og nugatti. Av grønnsaker liker hun kun rå gulerot men hun spiser det nesten ikke. Og ikke de siste 2 år pga reguleringen. Hun liker ikke pølse, eller kjøtt. Av og til kan hun spise ett par biter kylling. Ikke noe fisk annet enn first prise fiskepinner.

Hun har altid fått vitaminbjørner og omega 3 tilskudd. Men nå i tennåra er det vanskeligere å få det i ho.

Hun spiser mest karbohydrater, pasta med ketshup og pannekaker og brød som IKKE har frø eller noe i seg.

Liker ikke melk, drikker saft eller vann eller solo super.

Hun fyller 15 om noen måneder og har enda ikke fått menstrasjon. Hun er 167 cm og veier 58 kg.  Hun har noen få kviser, og nesten ikke bryst, a cup er litt stort. Og humøret går opp og ned som bare det. Ergo tenker jeg hun er i pubertet iallefall. 

I går snakket jeg med mannen min om dette, for datteren vår er litt stressa over at alle andre har fått mensen, bare ikke ho. 

Og mannen min sa at han tror det er kostholdet, det ekstremt elendige kostholdet over mange år som gjør at mensen ikke kommer.......

DET har jeg aldrig tengt på. Kan han ha rett i det?

Anonymkode: 650ef...266

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om kostholdet her noe med det å gjøre, noen får mensen tidlig, andre sent.

Uansett så ville jeg har tatt en tur til legen for å sjekket om hun får i seg det hun trenger av vitaminer og mineraler og diskutert det med mensen og kosthold der og ikke på ett eller annet tilfeldig forum

Skrevet

Enig med musemor over her, jenta burde uansett ha vært fulgt opp av lege i disse årene med et så elendig kosthold.

Dårlig kosthold kan skape hormonelle endringer i kroppen, og ja, dette kan også påvirke menstruasjonen.

Bruk dette for ALT det er verdt nå, skaff hjelp slik at hun kan lære seg å spise normal mat.

Anonymkode: d9bae...93e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...