Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #1 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg har en utmattelsessyndrom som gjør at jeg er ganske sliten mye og hele tiden. Jeg har ett barn på 9 år som har vært utfordrende siden hun ble født. når vi snakker til henne så går blikket vekk eller hun ser på oss med ett tomt blikk. Vi føler ikke vi når inn til henne skikkelig alltid. Og i det siste har hun blitt veldig utfordrende å ha med å gjør. Hun hyler og skriker og smeller med dører når hun ikke får viljen sin. Og nå har hun begynt å motsi oss med ett nei! Ikveld var hun ute med venner og hun skulle hjemme kl 19 og det var hun innenforstått med. Jeg ringer kl 19 og sier at nå må hun hjem. Hun vil hver lengre ute men jeg sier nei at nå er det kveld og hun må komme hjem. Da sier hun nei og legger på. Hun tar ikke tlf når jeg ringer til henne og legger bare på! Hvor kommer dette fra??? Til slutt får jeg henne hjem og hun are fortsetter med den motstanden! jeg har snakket med skolen og de forteller at de må mange ganger få henne i arbeid da hun detter fort ut og begynner med noe annet. Når hun gikk i barnehagen så følte de heller ikke at de fikk skikkelig kontakt med henne og forklarte det litt som god kveld mann økseskaft.. itillegg er hun en ganske omsorgsfull jente og glad og blid ellers. er det noen som har erfart noe lignende? Vi føler vi snakker med en vegg! Anonymkode: ce81f...2dc
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #2 Skrevet 14. oktober 2020 Er du villig til å lære, vil jeg anbefale å gå på foreldrekurs. Lære om å få en bedre hverdag i det store og hele. Jeg gikk på De utrolige årene, lærte masse som hjalp til i hverdagen og hvordan jeg kunne snu det som gjorde hverdagen slitsom. Anonymkode: 25c44...c9a
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #3 Skrevet 14. oktober 2020 Barn hører ikke etter. Sånn er det bare. For at de skal høre på voksne, så må de få en advarsel, dersom de fortsatt ikke hører, så må advarselen fullføres eks. Dersom du ikke er hjemme til kl 19:00, så tar jeg mobiltelefon din etter skoletid og frem til neste morgen, i en uke, eller: null besøk hos venner i ei uke, eller noe annet hun liker veldig godt. Sønnen min på 7år gjør alt han kan for å utsette leggingen. Da sier vi: dersom du ikke er i sengs innen kl. X, så blir det ikke nattahistorie i sengen. Gjett om han får fart på seg. Det har hendt at han ikke har rukket det, og da ble det ingen historie. Det ble masse gråt, men sånn er det. Dagen etter rakk han det. Anonymkode: 00ff1...b05
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #4 Skrevet 14. oktober 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barn hører ikke etter. Sånn er det bare. For at de skal høre på voksne, så må de få en advarsel, dersom de fortsatt ikke hører, så må advarselen fullføres eks. Dersom du ikke er hjemme til kl 19:00, så tar jeg mobiltelefon din etter skoletid og frem til neste morgen, i en uke, eller: null besøk hos venner i ei uke, eller noe annet hun liker veldig godt. Sønnen min på 7år gjør alt han kan for å utsette leggingen. Da sier vi: dersom du ikke er i sengs innen kl. X, så blir det ikke nattahistorie i sengen. Gjett om han får fart på seg. Det har hendt at han ikke har rukket det, og da ble det ingen historie. Det ble masse gråt, men sånn er det. Dagen etter rakk han det. Anonymkode: 00ff1...b05 Dette har vi og gjort men hun bryr seg ikke. Hun lærer ikke av det. Det virker som hun ikke helt skjønner konsekvensene. Vi tar vekk goder som mobil, vennebesøk osv men det er fort glemt. Når vi snakker til henne så føler jeg ikke får skikkelig kontakt med henne, hun svarer ofte jeg vet ikke. Og vi prøver alltid å få henne til å gjenta det vi sa for å se om hun får det med seg, og det gjør hun ikke alltid.. Anonymkode: ce81f...2dc
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #5 Skrevet 14. oktober 2020 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du villig til å lære, vil jeg anbefale å gå på foreldrekurs. Lære om å få en bedre hverdag i det store og hele. Jeg gikk på De utrolige årene, lærte masse som hjalp til i hverdagen og hvordan jeg kunne snu det som gjorde hverdagen slitsom. Anonymkode: 25c44...c9a Ja absolutt! Har hørt om KOS kurset. Hadde jeg hatt mer energi hadde jeg hatt lettere å stå i dette og. Anonymkode: ce81f...2dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå