Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #1 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg har skrevet her inne før om at jeg svetter mye under puppene. Må dusje og skifte bh hver dag. Er der jeg svetter mest på hele kroppen. Men nå har jeg oppdaget at det rett og slett stinker kattepiss. Det er så ekkelt. Hva kan være årsaken?( Er det ammoniakk? Hvorfor? ) Anonymkode: 0aaf6...7f3
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #2 Skrevet 14. oktober 2020 Kanskje du må vaske bh'ene dine på varmere vask? Eller med eddik i vaskevannet for å ta bakterier. Det kan bli nesten kattepisslukt hvis de er blitt sure en gang, selv om de vaskes så kommer den lukten bare fortere og fortere tilbake om det ikke vaskes varmt nok eller på annen måte får bort bakteriene i stoffet (med f.eks. eddik). Materialet i bh'ene dine kan også spille inn. Jeg hadde en gang en trenings-teskjorte som ble umulig å bruke uansett hvordan jeg vasket den, luktet uansett kattepiss etter kort tids bruk, selv før jeg ble svett. Helt merkelig, for hverken andre jeg har i typiske treningsmaterialer eller bare bommull ble/blir slik. Noen må jeg bruke eddik på innimellom (om jeg ikke vasker dem med det samme), men da går det også helt bort. Eller kanskje du har en bakterieubalanse i huden eller sopp der? Og ellers, min kroppslukt påvirkes ganske mye av hvilken mat jeg spiser. Så lenge jeg spiser riktig for min kropp så unngår jeg nesten alt av lukt. Spise jeg feil for min kropp så kan det begynne å lukte, tydelig at kroppen da kommer helt i ubalanse. Og så har jeg sett at også det å sove noenlunde nok spiller inn, samme med å få beveget seg/trent nok, det virker også positivt. Anonymkode: ee899...7cb
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #3 Skrevet 14. oktober 2020 Dette skal du spørre legen din om. Det kan være ingenting men det kan også absolutt være et problem, feks med leveren din. Anonymkode: a4a7b...2fb
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #4 Skrevet 14. oktober 2020 Vask alle bh'ene dine med skikkelig varmt vann og et vaskemiddel/skyllemiddel som tar lukt. Så må du jo bare bruke en antiperspirant under puppene, akkurat som under armene. Hos meg endret svettelukten seg veldig da jeg kom i overgangsalderen, jeg svettet som en gris og svetten luktet helt grusomt. Det var vel hormonendringene i kroppen som gjorde det? Nesten som i tenårene, for tenåringssvette kan også lukte helt grusomt... Jeg prøvde mange forskjellige deodoranter, og den som fungerte best for meg i den perioden var Biotherm sin Anonymkode: 0c44f...679
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #5 Skrevet 14. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vask alle bh'ene dine med skikkelig varmt vann og et vaskemiddel/skyllemiddel som tar lukt. Så må du jo bare bruke en antiperspirant under puppene, akkurat som under armene. Hos meg endret svettelukten seg veldig da jeg kom i overgangsalderen, jeg svettet som en gris og svetten luktet helt grusomt. Det var vel hormonendringene i kroppen som gjorde det? Nesten som i tenårene, for tenåringssvette kan også lukte helt grusomt... Jeg prøvde mange forskjellige deodoranter, og den som fungerte best for meg i den perioden var Biotherm sin Anonymkode: 0c44f...679 Jeg tror ikke det er overgangsalderen pga jeg svetter ikke mye. Men blir fort varmt og klam under puppene. Men det tror jeg er pga jeg har store pupper og er overvektig Anonymkode: 0aaf6...7f3
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #6 Skrevet 14. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kanskje du må vaske bh'ene dine på varmere vask? Eller med eddik i vaskevannet for å ta bakterier. Det kan bli nesten kattepisslukt hvis de er blitt sure en gang, selv om de vaskes så kommer den lukten bare fortere og fortere tilbake om det ikke vaskes varmt nok eller på annen måte får bort bakteriene i stoffet (med f.eks. eddik). Materialet i bh'ene dine kan også spille inn. Jeg hadde en gang en trenings-teskjorte som ble umulig å bruke uansett hvordan jeg vasket den, luktet uansett kattepiss etter kort tids bruk, selv før jeg ble svett. Helt merkelig, for hverken andre jeg har i typiske treningsmaterialer eller bare bommull ble/blir slik. Noen må jeg bruke eddik på innimellom (om jeg ikke vasker dem med det samme), men da går det også helt bort. Eller kanskje du har en bakterieubalanse i huden eller sopp der? Og ellers, min kroppslukt påvirkes ganske mye av hvilken mat jeg spiser. Så lenge jeg spiser riktig for min kropp så unngår jeg nesten alt av lukt. Spise jeg feil for min kropp så kan det begynne å lukte, tydelig at kroppen da kommer helt i ubalanse. Og så har jeg sett at også det å sove noenlunde nok spiller inn, samme med å få beveget seg/trent nok, det virker også positivt. Anonymkode: ee899...7cb Hvor mye eddikk? Jeg har fått beskjed av undertøysbutikken at bh'er ikke skal vaskes på mer enn 40 grader... pga ellers krymper de..? Anonymkode: 0aaf6...7f3
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #7 Skrevet 14. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kanskje du må vaske bh'ene dine på varmere vask? Eller med eddik i vaskevannet for å ta bakterier. Det kan bli nesten kattepisslukt hvis de er blitt sure en gang, selv om de vaskes så kommer den lukten bare fortere og fortere tilbake om det ikke vaskes varmt nok eller på annen måte får bort bakteriene i stoffet (med f.eks. eddik). Materialet i bh'ene dine kan også spille inn. Jeg hadde en gang en trenings-teskjorte som ble umulig å bruke uansett hvordan jeg vasket den, luktet uansett kattepiss etter kort tids bruk, selv før jeg ble svett. Helt merkelig, for hverken andre jeg har i typiske treningsmaterialer eller bare bommull ble/blir slik. Noen må jeg bruke eddik på innimellom (om jeg ikke vasker dem med det samme), men da går det også helt bort. Eller kanskje du har en bakterieubalanse i huden eller sopp der? Og ellers, min kroppslukt påvirkes ganske mye av hvilken mat jeg spiser. Så lenge jeg spiser riktig for min kropp så unngår jeg nesten alt av lukt. Spise jeg feil for min kropp så kan det begynne å lukte, tydelig at kroppen da kommer helt i ubalanse. Og så har jeg sett at også det å sove noenlunde nok spiller inn, samme med å få beveget seg/trent nok, det virker også positivt. Anonymkode: ee899...7cb Ja. Kanskje det er materiale. Er bare noen av bh'ene som lukter.. 🤔 Anonymkode: 0aaf6...7f3
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #8 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg tenker også umiddelbart at det kanskje er materialet i bh'en? Spesielt siden du også skriver at bare noen av de lukter. Har selv en type bh som begynner å lukte vondt etter kort tids bruk, og det gjelder bare den. Har også opplevd det samme med en T-skjorte og en genser. Tenker det kommer av at klesplagget er gammelt eller at stoffet i utgangspunktet bare er sånn som lukter. Du kan jo legge vekk de du vet lukter og kjøpt et par nye bh'er og se om det hjelper. Bare pass på at de nye er et annet materiale enn de du har fra før som lukter. Anonymkode: 97136...152
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #9 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg tenker at det er et eller annet i den/de bh'ene som ikke du kan ha. Jeg opplevde samme type lukt fra et joggeskomerke, de stinka kattepiss når jeg hadde brukt de, har aldri hatt lignende problemer med andre sko. De måtte kastes. For å hjelpe mot svetten, vask deg og tørk deg godt. Ha på antiperspirant og la det tørke, ha så på potetmel. Anonymkode: 900e9...dae
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #10 Skrevet 14. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvor mye eddikk? Jeg har fått beskjed av undertøysbutikken at bh'er ikke skal vaskes på mer enn 40 grader... pga ellers krymper de..? Anonymkode: 0aaf6...7f3 Jeg bruker en god "dæsj" Beklager, vet ikke helt hvor mye. Kommer an på hvordan jeg vasker dem også, om det er håndvask eller i vaskemaskinen. En dæsj ved håndvask, i tillegg til vanlig mengde vaskepulver, og en-to-tre klunker rett på klærne i vaskemaskina og normal mengde vaskemiddel i kammeret på maskinen som vanlig. Beklager, jeg aner ikke hvor mye eddik jeg bruker. Men tror jeg brukte litt mye tidligere, så har begrenset det noe, og har god effekt likevel. Jeg bruker bh'er av veldig god kvalitet, og selv om de egentlig ikke skal vaskes i maskin så gjør jeg ofte det likevel. De holder seg likevel fine. Men er nok en del som ikke tåler det. Bruker sjelden varmere vann enn 40, men det hender jeg gjør det om jeg vasker dem for hånd. Det som skjer med for varmt vann er at elastikken ødelegges, så de vil bli slarkete raskere. Jeg kan ikke garantere at det ikke vil skje med eddik også, men ev. litt redusert levetid er bedre enn lukt. Hvis du har fått bort lukten så er det forresten ikke nødvendig å bruke eddik hver gang. Jeg bruker det bare en gang iblant, spesielt om klærne ikke er vasket raskt, men blitt liggende, for det er ofte da det setter seg en slik surlukt i dem. Anonymkode: ee899...7cb
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #11 Skrevet 14. oktober 2020 Takk for svar dere. Dette må prøves ut! Dette med eddikk. Jeg tok av meg bh'en i sted. Og bh'en STINKER. Huden min stinker ikke... Anonymkode: 0aaf6...7f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå