Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #1 Skrevet 14. oktober 2020 Den ligger på Kjeller, og det er alt jeg vet. Har hørt fra en person at hennes barn blomstret der, men det er også endel år siden. Erfaringer? Mobbing? Samarbeid med faglærer /skole generelt? Anonymkode: 15e3a...5b3
sug lut Skrevet 14. oktober 2020 #2 Skrevet 14. oktober 2020 Kristengærninger? Dit vil du virkelig IKKE sende ungene dine!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #3 Skrevet 14. oktober 2020 15 minutter siden, sug lut skrev: Kristengærninger? Dit vil du virkelig IKKE sende ungene dine! Alle kristne er gærninger? Jeg kjenner til ei som gikk der, og samme historien. Etter år med mobbing, ble det endelig slutt på det Anonymkode: 7f18a...2de
sug lut Skrevet 14. oktober 2020 #4 Skrevet 14. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alle kristne er gærninger? Jeg kjenner til ei som gikk der, og samme historien. Etter år med mobbing, ble det endelig slutt på det Anonymkode: 7f18a...2de Nei, alle kristne er ikke gærninger. Oslo Kristne Senter er gærninger.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #5 Skrevet 18. oktober 2020 På 14.10.2020 den 18.24, sug lut skrev: Nei, alle kristne er ikke gærninger. Oslo Kristne Senter er gærninger. Hvorfor er akkurat disse gærninger? Greit med et skikkelig svar om jeg virkelig ikke skal sende ungen min dit! Anonymkode: 15e3a...5b3
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #6 Skrevet 18. oktober 2020 På 14.10.2020 den 18.24, sug lut skrev: Nei, alle kristne er ikke gærninger. Oslo Kristne Senter er gærninger. De er vel like forskjellige de som går der som alle andre mennesker. Blir det samme som å si at alle ateister i Oslo er gærninger fordi man vet om en Anonymkode: 7f18a...2de
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #7 Skrevet 18. oktober 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er akkurat disse gærninger? Greit med et skikkelig svar om jeg virkelig ikke skal sende ungen min dit! Anonymkode: 15e3a...5b3 Jeg tipper du greier å google. OKS + kritikk, for eksempel. Åge Åleskjær. Anonymkode: 4dae6...3a0
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #8 Skrevet 18. oktober 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tipper du greier å google. OKS + kritikk, for eksempel. Åge Åleskjær. Anonymkode: 4dae6...3a0 Åleskjær er et dårlig eksempel. Han er mislikt av sine egne fordi han mener at bibelen er gammeldags Anonymkode: 7f18a...2de
Gjest Skrevet 18. oktober 2020 #9 Skrevet 18. oktober 2020 Religiøs fundamentalisme er ikke noe jeg ville ha utsatt barn for.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #10 Skrevet 18. oktober 2020 19 minutter siden, Pashla skrev: Religiøs fundamentalisme er ikke noe jeg ville ha utsatt barn for. Nei, de kan bli smittet. Eller du har oppdratt dem så dårlig at de er lette å hjernevaske. Anonymkode: 7f18a...2de
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #11 Skrevet 18. oktober 2020 Godt det er mange meninger her. Bedre det enn null svar.. Men skolen har feilet i 2 år. Da må kanskje det radikale til 🙄 Hi Anonymkode: 15e3a...5b3
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #12 Skrevet 18. oktober 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Godt det er mange meninger her. Bedre det enn null svar.. Men skolen har feilet i 2 år. Da må kanskje det radikale til 🙄 Hi Anonymkode: 15e3a...5b3 Jo, men det finnes alternativer. En annen offentlig skole i nærheten, Montessorri eller til og med Steiner (selv om det ligger religiøs ideologi i bunn det også). Barn har ikke refleksjonsevne til å motsette seg «hjernevasking». En må regne med at barnet kommer ut av skolen med konservative holdninger som å avlæres. Anonymkode: fffe9...9aa
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #13 Skrevet 18. oktober 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, men det finnes alternativer. En annen offentlig skole i nærheten, Montessorri eller til og med Steiner (selv om det ligger religiøs ideologi i bunn det også). Barn har ikke refleksjonsevne til å motsette seg «hjernevasking». En må regne med at barnet kommer ut av skolen med konservative holdninger som å avlæres. Anonymkode: fffe9...9aa Hadde aldri overført mine barn til montessoriskole. Da er faktisk kristen skole bedre. Anonymkode: b005b...467
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #14 Skrevet 18. oktober 2020 Styr unna. Jeg har overtatt elever som har gått der. Helt krise. De klarer ikke å følge opp barn med særskilte behov, og de har heller ikke mandat til å gjennomføre kartlegginger/testing. Anonymkode: 12bc6...481
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #15 Skrevet 18. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hadde aldri overført mine barn til montessoriskole. Da er faktisk kristen skole bedre. Anonymkode: b005b...467 Ja, da har du ikke mye kunnskap om montessoripedagogikk..... Anonymkode: 5392b...f6c
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #16 Skrevet 18. oktober 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, da har du ikke mye kunnskap om montessoripedagogikk..... Anonymkode: 5392b...f6c Jeg hadde heller aldri overført barna mine til montessori eller steiner. De hjernevasket barna, men på en annen måte. Heller kristendom da. De driver i alle fall ikke en skole hvor hele opplegget er laget rundt en filosofi. Du kan være så kristen du bare vil på en kristen skol, men du kan ikke være motstander av pedagogikken til de to andre og ha de på skole der Anonymkode: 7f18a...2de
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2020 #17 Skrevet 18. oktober 2020 Oslo Kristne Senter er jo en karismatisk menighet, så ikke akkurat standard kristen utfoldelse der. Muligens helt greit for deg, HI, men jeg ville slitt med å ha ungene mine på skole der. Det hadde først og fremst blitt vanskelig fordi jeg opplever dem som lite tolerante for dem som tror «for lite». Jeg bodde i det området før og har blitt forsøkt frelst veldig mange ganger, av folk som virkelig ikke gir seg, på bussen mellom Oslo og Kjeller. De krever vel ingen trosbekjennelse verken av elever eller foreldre, men tror det ville blitt vanskelig å bli akseptert der som ateist. Da jeg jobbet i PPT møtte jeg unger som flyttet derfra fordi de ikke ble akseptert av medelever, men også elever som har sklidd rett inn på Oslo Kristne Senter sin skole etter at de har strevd på ordinær skole. Har dessverre også møtt elever som ikke har hatt nytte av skolebytte verken den ene eller den andre veien. Anonymkode: 35baf...432
Gjest Skrevet 18. oktober 2020 #18 Skrevet 18. oktober 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, de kan bli smittet. Eller du har oppdratt dem så dårlig at de er lette å hjernevaske. Anonymkode: 7f18a...2de Så lenge de er barn, pågår oppdragelsen fortsatt, ja. Og den skal ikke foregå på Oslo Kristne Senter!
Gjest Skrevet 18. oktober 2020 #19 Skrevet 18. oktober 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde heller aldri overført barna mine til montessori eller steiner. De hjernevasket barna, men på en annen måte. Heller kristendom da. De driver i alle fall ikke en skole hvor hele opplegget er laget rundt en filosofi. Du kan være så kristen du bare vil på en kristen skol, men du kan ikke være motstander av pedagogikken til de to andre og ha de på skole der Anonymkode: 7f18a...2de Fortell litt om montessori-hjernevasken? Den er jeg nysgjerrig på!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #20 Skrevet 19. oktober 2020 5 timer siden, Pashla skrev: Fortell litt om montessori-hjernevasken? Den er jeg nysgjerrig på! Jeg har erfaring med montessori. Derfor vil jeg ikke overføre barna dit. Ingen hjernevasking, men barna blir ikke klare for ungdomsskolen. Det er så store forskjeller mellom måten man underviser på, disiplin og lignende. I tillegg er det ofte barn med utfordringer der, fordi foreldrene ønsker tettere oppfølging for disse. Derfor blir det ikke tid eller ressurser til å følge opp barn uten spesielle behov. Anonymkode: b005b...467
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #21 Skrevet 19. oktober 2020 5 timer siden, Pashla skrev: Så lenge de er barn, pågår oppdragelsen fortsatt, ja. Og den skal ikke foregå på Oslo Kristne Senter! Er du så redd for kristendom? Tror du de står og frelser verden på skolen? De har litt ekstra rundt jul og til påske. Og litt ekstra i KRLE. Det er alt. Hvis du synes det er farlig, er det mange ting du bør være redd for Anonymkode: 7f18a...2de
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #22 Skrevet 19. oktober 2020 5 timer siden, Pashla skrev: Fortell litt om montessori-hjernevasken? Den er jeg nysgjerrig på! På samme måte er jeg nysgjerrig på hjernevasken til kristen skole. Kjenner tre som går på montessorri. Alle mener de kan ta pause når de vil, gå ut som de vil, gjøre det de vil når de vil. Og ingen voksne skal fortelle dem noe annet. For det hadde læreren sagt. Mer slitsomme barn skal man lete lenge etter. Jeg var utslitt etter to timer med dem. De gjorde som de ville og de hadde åpenbart ikke ører. Ødelagte møbler og foreldre som var «see you in court»- typer da jeg ba de erstatte. Anonymkode: 7f18a...2de
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #23 Skrevet 19. oktober 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: På samme måte er jeg nysgjerrig på hjernevasken til kristen skole. Kjenner tre som går på montessorri. Alle mener de kan ta pause når de vil, gå ut som de vil, gjøre det de vil når de vil. Og ingen voksne skal fortelle dem noe annet. For det hadde læreren sagt. Mer slitsomme barn skal man lete lenge etter. Jeg var utslitt etter to timer med dem. De gjorde som de ville og de hadde åpenbart ikke ører. Ødelagte møbler og foreldre som var «see you in court»- typer da jeg ba de erstatte. Anonymkode: 7f18a...2de Dette. Alt skal visst skje på barnas premisser, man har ikke lekser og lærer seg ikke selvstendig arbeid og studieteknikker. Så kommer ungdomsskolen med krav, karakterer og anmerkninger, og da får man sjokk. Anonymkode: b005b...467
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2020 #24 Skrevet 19. oktober 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du så redd for kristendom? Tror du de står og frelser verden på skolen? De har litt ekstra rundt jul og til påske. Og litt ekstra i KRLE. Det er alt. Hvis du synes det er farlig, er det mange ting du bør være redd for Anonymkode: 7f18a...2de Jeg er selv hedning, men har ingen problemer med at barna lærer om kristendom på skolen. Religion er ikke farlig. Anonymkode: b005b...467
Spurvugla Skrevet 19. oktober 2020 #25 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg har like mye fordommer mot Oslo Kristne Senter som andre, men har likevel lurt på hvordan denne skolen er. I hvilken grad er de en del av OKS, lærer de det de skal, går det barn der som ikke er en del av menigheten og så videre. Fordommer har jeg nok av selv, så det er fint at noen med erfaringer også har svart. Undrer meg på, om noen spør om St. Sunniva-skolen, får vi mange innlegg der folk sier hva de mener om paven?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå