Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #1 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg trenger hjelp til å sortere tanker.. og jeg er litt deprimert.. Hvem går jeg til? Jeg orker ikke dps pga har dårlig erfaring.. de er gratis.. men lurer på å gå til en rådgiver/coach.. men hun er utrolig dyr.. Og hvor lang tid jeg regne med å sitte av? Er ikke 2 timer veldig lenge? Eller må man ha såpass? Anonymkode: 4003b...6ce
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #2 Skrevet 14. oktober 2020 Hva med å søkes inn på lavterskeltilbud i kommunen? Anonymkode: b8c5c...9e3
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #3 Skrevet 14. oktober 2020 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva med å søkes inn på lavterskeltilbud i kommunen? Anonymkode: b8c5c...9e3 Det er jo dps. Vil ikke dit. Og alt kommer jo også til å bli logget til barnevernet hvis det noen gang skulle bli aktuelt.. Anonymkode: 4003b...6ce
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #4 Skrevet 14. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er jo dps. Vil ikke dit. Og alt kommer jo også til å bli logget til barnevernet hvis det noen gang skulle bli aktuelt.. Anonymkode: 4003b...6ce DPS er spesialisthelsetjeneste, kommunen er noe annet. Jeg fikk avslag på dps så gikk hos kommunen. HElt gratis var det og! SJekk om det er noe sånt der du bor Anonymkode: f9538...f38
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #5 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg går hos psykiatrisk sykepleier i kommunen. Helt gratis, og om jeg vil kan vi også gå en tur når vi møtes, eller vi kan møtes på kafè. 🙂 Veldig godt å ha noen å snakke med. Har også blitt henvist til psykolog, men der er det 5 mnd ventetid. Anonymkode: eec30...dc4
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #6 Skrevet 14. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg trenger hjelp til å sortere tanker.. og jeg er litt deprimert.. Hvem går jeg til? Jeg orker ikke dps pga har dårlig erfaring.. de er gratis.. men lurer på å gå til en rådgiver/coach.. men hun er utrolig dyr.. Og hvor lang tid jeg regne med å sitte av? Er ikke 2 timer veldig lenge? Eller må man ha såpass? Anonymkode: 4003b...6ce 2 timer hver gang er ikke realistisk. 45 minutter er vel vanlig. Anonymkode: 8333a...c9d
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #7 Skrevet 14. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo dps. Vil ikke dit. Og alt kommer jo også til å bli logget til barnevernet hvis det noen gang skulle bli aktuelt.. Anonymkode: 4003b...6ce Hvor har du det fra? Din psykolog eller psykiater har taushetsplikt. Anonymkode: 8333a...c9d
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #8 Skrevet 14. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo dps. Vil ikke dit. Og alt kommer jo også til å bli logget til barnevernet hvis det noen gang skulle bli aktuelt.. Anonymkode: 4003b...6ce Nei, det er ikke dps Anonymkode: b8c5c...9e3
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #9 Skrevet 14. oktober 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo dps. Vil ikke dit. Og alt kommer jo også til å bli logget til barnevernet hvis det noen gang skulle bli aktuelt.. Anonymkode: 4003b...6ce Nei, det er ikke dps Anonymkode: b8c5c...9e3 Hva mener du? Anonymkode: 4003b...6ce
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #10 Skrevet 14. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg går hos psykiatrisk sykepleier i kommunen. Helt gratis, og om jeg vil kan vi også gå en tur når vi møtes, eller vi kan møtes på kafè. 🙂 Veldig godt å ha noen å snakke med. Har også blitt henvist til psykolog, men der er det 5 mnd ventetid. Anonymkode: eec30...dc4 Å det hørtes i grunn greit ut. Hvem tar jeg kontakt med? Ringe kommunen? Jeg gikk til kommune psykolog før og det var skikkelig irriterende at hver eneste time ble avbrutt av at ungene til psykologen ringte henne å lurte på om de kunne ra kjeks, juice osv. Derpå psykologen spurte meg..hvor var vi igjen... Jeg har altså både gått til kommune psykolog og til dps. Hva er i grunn forskjellen? Hi Anonymkode: 4003b...6ce
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #11 Skrevet 14. oktober 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva mener du? Anonymkode: 4003b...6ce At det er et lavterskeltilbud hos kommunen, hvor man kan snakke med sykepleier/psykiatrisk sykepleier. Det har ikke noe med dps å gjøre Anonymkode: b8c5c...9e3
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #12 Skrevet 14. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: At det er et lavterskeltilbud hos kommunen, hvor man kan snakke med sykepleier/psykiatrisk sykepleier. Det har ikke noe med dps å gjøre Anonymkode: b8c5c...9e3 Hvem ringer jeg? Anonymkode: 4003b...6ce
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #13 Skrevet 14. oktober 2020 Noen kommuner har lavterskeltilbud, og tror det er gratis. Det finnes også en del private tilbud. Hvis de har drifttilskudd er det egenandel fram til man evt. får frikort. DPS er en del av spesialisthelsetjenesten (sykehuset) og man betaler også kun egenandeler fram til frikort. Det finnes også mer akutt-team hvis man trenger raskere hjelp. Alle har plikt til å melde til barnevernet dersom det misstenkes omsorgssvikt, men det å ønske å få hjelp vil nok heller styrke din side enn å svekke den. Anonymkode: f5f80...b81
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #14 Skrevet 14. oktober 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Å det hørtes i grunn greit ut. Hvem tar jeg kontakt med? Ringe kommunen? Jeg gikk til kommune psykolog før og det var skikkelig irriterende at hver eneste time ble avbrutt av at ungene til psykologen ringte henne å lurte på om de kunne ra kjeks, juice osv. Derpå psykologen spurte meg..hvor var vi igjen... Jeg har altså både gått til kommune psykolog og til dps. Hva er i grunn forskjellen? Hi Anonymkode: 4003b...6ce Se om du finner noe på hjemmesiden til kommunen din. Det var Nav som ordnet det for meg, men du kan bestille time selv også. 🙂 Anonymkode: eec30...dc4
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #15 Skrevet 14. oktober 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvem ringer jeg? Anonymkode: 4003b...6ce Jeg ble satt i kontakt med lavterskel psykologhjelp hos helsestasjonen. Psykologen hadde kontortid der fast dag i uken. Veldig greit, og da hun fant ut at jeg trengte mer hjelp enn hun kunne tilby meg, henviste hun videre til dps. Kom raskt til der, ikke lang ventetid. Anonymkode: 567b3...2b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå