Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #1 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg har en sønn som har begynt i barnehagen for 2 mnd siden. Fortsatt har han problemer med å venne seg til barnehagen, men perioder går det bra andre dager må jeg være der litt før han roer seg. Nå i foreldresamtale sa hun ene ansatte at jeg er der for mye, at jeg sitter å prater med de ansatte og ikke lar de ta vare på barna. Ble litt satt ut. Gjør selvfølgelig ikke det. Og det er 4 barn inklusive mitt på avdelingen så ofte har jeg snakket fordi det har blitt litt ubehagelig stillhet og fordi jeg ikke da legger all fokus på sønnen min som jeg mener må klare å leke og komme i gang uten hjelp fra meg . Anonymkode: d4277...4d5
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #2 Skrevet 14. oktober 2020 Ta det til deg, og se om du kan gjøre det anderledes. Be de om forslag. Hvis jeg må bli igjen før så snakker jeg ikke med de ansatte utover vanlig høfflighetsfraser. Så sier jeg ha det til barnet, og lar de ta over. Det er viktig for barnet også å se at du er trygg på å overlevere, og ikke dra ut tiden. Er der max 5min. Ved henting kan det ta lenger tid, fordi jeg lar barnet få avslutte lek. Men da er det bare hei til ansatte og evt beskjeder som må gis. Så gjør jeg meg usynlig for de, og forstyrrer ikke mer deres rutine (står i bakgrunnen og engasjerer meg ikke i barnas lek utover hva mitt barn evt vil vise meg.) Anonymkode: 3651a...9d8
Superdolly Skrevet 14. oktober 2020 #3 Skrevet 14. oktober 2020 Du tar det selvsagt til etterretning. Du beskriver jo selv at du prater med de ansatte, og uavhengig av grunnen til at du gjør det så tar du da de ansattes oppmerksomhet vekk fra barna. De er ikke der for å prate med deg. Trenger du "noe" for å slippe å fokusere på din sønn, så finn på noe annet. Gjør deg usynlig for både de ansatte og barna, så godt du kan. Som hun over sier, du kan jo eventuelt spørre de voksne om tips til hvordan dette skal bli lettere for sønnen din og hva du kan gjøre.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #4 Skrevet 14. oktober 2020 Ta det til deg. Du gjør nok det hvis de sier det, det sitter nok langt inne for de å si det. Å ha foreldre der som distraherer er, er forstyrrende både for barn og voksne. Anonymkode: 3d21a...651
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå