Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #1 Skrevet 14. oktober 2020 Mistet nor tungt på foten på mandag. Veldig vondt med det samme. Tåen er nå hoven, er veldig vondt å ta på området ( er ikke selve tåen, med området mellom tåen og fotbladet). Eventuelt brudd hadde man kjent? Er vel uansett ikke noe spesielt legen gjør om det er brudd? Gror vel raskt av seg selv? Anonymkode: 673f1...be9
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #2 Skrevet 14. oktober 2020 VAnskelig å svare på om man merker brudd for vi oppfatter smerte forskjellig. Selv brakk jeg lilletåen på ferie. Merket at det gjorde vondt å gå, men det gikk greit. Var først lenge etterpå (da den fortsatt gjorde vondt) jeg fikk vite tåen var brukket. Ikke noe å gjøre for lilletåen kan jo ikke gipses- tror det da må gipse hele foten. Det kan hende du ikke har brekt lilletåen. Jeg hadde sett det litt an. Om ikke du har kjempemasse smerter så kan du avvente litt tenker jeg. Men jeg er ikke lege. Anonymkode: e458d...f65
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #3 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg har brukket lilletåen Mannen var helt overbevist om at jeg kunne ødelegge foten for godt om jeg ikke gikk til legen så jeg gjorde det Fikk beskjed om at den var brukket, men så lenge den pekte i riktig retning gjorde de ingenting med det. Man kunne tape den til nabotåen for å holde den i ro, men det var ikke nødvendig. Ta paracet og ikke ibux om det trengs og vær forsiktig en stund for svakheten i den vil sitte i en stund og det var lett å slå opp igjen bruddet om man sparket butt e.l Peker den i helt feil retning opererer de og taper den fast Jeg hadde vondt, men ikke sånn helt sinnsykt liksom. Haltet litt og det var vondt å ta på sko. Var litt blå og hoven, men ikke sinnsykt det heller. Anonymkode: 7c580...a9e
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #4 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg brakk tåen ved siden av lilletåen. Helt av. Ved festet, der den er festet til fotbladet. Den var jo ikke av jo ikke av selvsagt, den henger jo i alt det andre inni der, men beinet var helt av og sprikte. Det medførte at tåen var helt skjev og sto i en veldig unaturlig vinkel. Det var dermed ikke tvil om brudd. De gjør ikke noe med slike brudd, med mindre de er helt ute av stilling, da må de kanskje kirurgisk settes på plass. Meg ville de ha inn siden den var så skjev, men de fikk den på plass ved å «dra den bein» og tape til nabotåen. Akkurat det er selve behandlingen for slike brukne tær. Tape de til naboen og la det gro. Anonymkode: d8c00...ba8
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #5 Skrevet 14. oktober 2020 Min også ble tapet til nabotåen. Brukte krykker og slippers mens smertene var på sitt verste. Hvis det ikke er i tåen men i beinet innenfor tåen (i foten) er det mulig at de gjør noe med det om det er brukket. Anonymkode: 0e148...5be
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #6 Skrevet 14. oktober 2020 Sønnen min brakk sin. Det var ikke tvil, faren sendte meg bilde og den sto helt skeiv. Han var bare 3 år på det tidspunktet så han ble gipset opp til låret. Virka ikke som han syns det var spesielt vondt, men så slapp han å belaste den på 3 uker og da...De sa da om han hadde vært eldre hadde de bare teipet den og gitt beskjed om å være forsiktig en stund. Anonymkode: 3dfdd...6de
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #7 Skrevet 14. oktober 2020 Datteren min brakk lilletåen og legen bare satt på sportsteip og sa at det må hvile. Fikk krykker i 3 uker Anonymkode: 91f1a...82f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå