Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #1 Skrevet 13. oktober 2020 Jeg har aldri lagd gavekalender før, og nå er de 11 og 9 år. Da er det jaggu meg på tide. Men jeg synes det er vanskelig, og da spesielt til gutten på 9. Jenter er litt enklere med alt mulig dilldall som hårstrikker, leppepomade osv. Anonymkode: f0ddf...63e
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #2 Skrevet 13. oktober 2020 Hva er gutten intr i? Her lager jeg veldig individuelle kalendere, ut ifra hva interessene er Pokemon kort? Samler på noe annet? Anonymkode: 6b6c2...b24
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #3 Skrevet 13. oktober 2020 pannebånd lue lommelykt slapwrap refleksbånd lue med lys lysstaver lego viskelær tusj tegneblokk perler skolisser - tenker ikke på vanlige sorte da altså 😊 jojo klistermerker sprettball trappetroll nøkkelring uno kortstokk tankenøtter / logikkspill / hjernetrim for barn rubiks kube rubiks twist puslespill drikkeflaske julepynt til rommet sitt lyslenke  Anonymkode: 51aa2...ad4
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #4 Skrevet 13. oktober 2020 Du er ikke tidlig ute 🙂, jeg begynte i Januar å var ferdig i August , min er 4 år så ikke så lett å komme med tips til dine dessverre 🙂.    Anonymkode: 19f9f...f23
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #5 Skrevet 13. oktober 2020 Jeg shopper inn på Wish. Får tak i manga/anime ting, band- effekter osv. De selger alt mulig. Handler der kun til julekalender Anonymkode: 25371...7d7
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #6 Skrevet 13. oktober 2020 Vi har en del aktiviteter i kalenderen Se julefilm Bake julekaker Pynte pepperkakehus  Anonymkode: a83db...23b
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2020 #7 Skrevet 13. oktober 2020 Vi kjøper en del de uansett trenger i kalenderen, i år er mine barn mellom 8 og 14 år. De får ullundertøy, refleksvest (den typen med stropper i stedet for «hel» vest), påfyll av tykke hansker, kule luer, undertøy, ullsokker, dobbeldusch/hårvoks/deo til gymbagen, solide iPhone-ladere (de forsvinner og blir ødelagt, så her er det forbruksvare). Ellers pleier jeg å kjøpe tull og tøys, spill, skrivesaker, litt julepynt til rommene (gjerne lysende nisser og sånt som jeg ikke vil ha i resten av huset, men som barna liker), bøker i pocketutgave+++ (tar en runde på Norli, søstrene grene, flying tiger, clas ohlson, Kjell&company, teknikmagasinet osv) Enkelte dager får de aktiviteter. Pakker inn en lapp hvor det står «julekino+mc Donalds», «pepperkakebaking» (pakkes inn sammen med et par nye pepperkakeformer), «juleverksted hos bestemor», «julemarked/julegrantenning/lysshow i byen», «Tur i dyreparken» osv. Disse aktivitetsdagene planlegger jeg ifht turnus, og samkjører gjerne med venner eller familie så vi gjør hyggelige ting sammen med andre. I helgene får de som regel noe spiselig (godteri, potetgull, capri sonne el.l.), i ukedagene får de blanding av nyttige/fornuftige ting, og tull og tøys. Støtter tipsene du allerede har fått, mange gode, som vi også har brukt her. Økonomisk tenker jeg at det ikke er så nøye med de fornuftige gavene, de hadde vi kjøpt uansett. Aktivitetene er en del av jula, og ville blitt gjort i desember uansett. Tull, tøys og godis prøver jeg å ikke bruke så veldig mye penger på, i hvert fall ikke på mange av gavene. Bruker heller penger på bøker enn på julepynt med LED-lys😉 Anonymkode: 8ab08...fc9
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2020 #8 Skrevet 14. oktober 2020 16 hours ago, Anonym bruker said: Jeg har aldri lagd gavekalender før, og nå er de 11 og 9 år. Da er det jaggu meg på tide. Men jeg synes det er vanskelig, og da spesielt til gutten på 9. Jenter er litt enklere med alt mulig dilldall som hårstrikker, leppepomade osv. Anonymkode: f0ddf...63e Her får gutten på snart 8 : en bakedag med kompiser og en med meg og bestemoren 4 aktiviter ( i år blir det Julefest med 5-6 nærmeste venner, gå på kino, ut og spise og ake hvis det er snø) godt de 3 lørdagene den 24 i år får han et nintendo switch spill så har jeg 2 ting igjen, for jeg og bestemoren kjøper/lager aktiviter halvparten hver. Så får han pad patrol kalender av faren og en sjokolade kalender av oldefaren, så tror jeg onkelen skulle kjøpe en og bruker og kjøpe den som er på nrk, synes egentlig den er en av de fineste Anonymkode: 2cf4c...1a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå