Gå til innhold

Er stokke bæresele bra for barnet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en bæresele som er veldig lett å ta på uten hjelp. Når eldstemann var baby så brukte jeg babybjørn som var veldig lett å bruke men leser at de er ikke anbefalt å bruke lenger. Stokke bæresele er den bedre for barnet å bruke? Tenker på til barn under 6 mnder. Bæresjal er ikke aktuelt. 

Anonymkode: bd077...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke anbefalt den heller. Prøv heller f.eks. Ergobaby, Tula, Manduca, Fidella, Lenny Lamb osv.

Bor du i Oslo-området anbefaler jeg deg sterkt en tur innom butikken Bæreglede. Der har de stort utvalg av ergonomisk bæretøy og god kompetanse. De har ellers også nettbutikk. Andre anbefales nettbutikker er Instinktsmor.no og oppognaer.no

Anonymkode: 214f2...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har Tula toddler er kjempe fornøyd enkel og klipse på og barne sitter godt. Vekt fordeles godt så ikke blir vondt og bære

 

Anonymkode: 9c355...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

jeg har Tula toddler er kjempe fornøyd enkel og klipse på og barne sitter godt. Vekt fordeles godt så ikke blir vondt og bære

 

Anonymkode: 9c355...535

Tula toddler blir for stor for et barn under 6 mnd, ellers god sele :)

Anonymkode: 214f2...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tula toddler blir for stor for et barn under 6 mnd, ellers god sele :)

Anonymkode: 214f2...13a

Å ja så synd :( Ser etter en bæresele fra nyfødt egentlig. Hvis nestemann skriker like mye som førstemann så er det gull verdt med bæresele helt fra nyfødt :P

Anonymkode: bd077...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tula toddler blir for stor for et barn under 6 mnd, ellers god sele :)

Anonymkode: 214f2...13a

Står fra nyfødt i annonsen da..

Screenshot_20201013-232526_Chrome.jpg

Anonymkode: bd077...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tula free to grow anbefales! 

Anonymkode: 4252f...bcc

Kan den brukes til nyfødt? 

Anonymkode: bd077...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle babybjørn er dårlige. Noen lar deg ha barnet i «froskeposisjon» som er bedre, og vendt inn mot deg. Selv har jeg Babybjørn One. 

Anonymkode: d9740...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke alle babybjørn er dårlige. Noen lar deg ha barnet i «froskeposisjon» som er bedre, og vendt inn mot deg. Selv har jeg Babybjørn One. 

Anonymkode: d9740...f7e

Takk skal sjekke den ut! :) Hadde Ergo bæresele før men den ble ikke brukt pga det var mer styr å få den på selv. Babybjørn derimot var veldig lett å ta på selv så den likte jeg godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Står fra nyfødt i annonsen da..

Screenshot_20201013-232526_Chrome.jpg

Anonymkode: bd077...372

Dette er jo ikke Tula toddler! Du har lagt ved bilde av Tula free to grow. ;)

Anonymkode: 214f2...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke alle babybjørn er dårlige. Noen lar deg ha barnet i «froskeposisjon» som er bedre, og vendt inn mot deg. Selv har jeg Babybjørn One. 

Anonymkode: d9740...f7e

Tja. One er ikke så verst, men fortsatt finnes det bedre seler. Problemet med Babybjörn er ikke bare den (på de eldre modellene) manglende støtten under lårene, men også at de er veldig stiv i panelet så ryggen ikke får den naturlige C-kurven.

Anonymkode: 214f2...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ergobaby Embrace er veldig bra, myk og behagelig til nyfødt, men passer bare de første månedene før den blir for liten. De fleste selene passer ikke nyfødte så bra selv om beskrivelsen sier det. 
Skulle jeg kjøpt ny sele i dag med ny baby på vei, ville jeg kjøpt KahuBaby. Den fås kjøpt hos Instinktsmor.no. Andre gode seler til de minste er Integra, Angelpack og Ergobaby Adapt. (Ville ikke kjøpt Ergobaby original eller 360 som krever nyfødtinnlegg. Det er knotete!)

Ellers vil jeg anbefale deg å sjekke ut Meh Dai eller halvklips! Mer behagelig enn sele og lettere enn sjal. Sjekk f.eks ut Lenny Hybrid, Didyklick, Didytai, Fidella Flyclick, Fidella Flytai, Tula Half Buckle.
 

Anbefaler deg ellers å melde deg inn i Norsk Bæregruppe på Facebook for mange gode råd og tips :)

Brukt bæretøy kan du forresten kjøpe på facebooksiden Kjøp og salg bæretøy 

Lykke til!

Anonymkode: 214f2...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bergen_by skrev:

Takk skal sjekke den ut! :) Hadde Ergo bæresele før men den ble ikke brukt pga det var mer styr å få den på selv. Babybjørn derimot var veldig lett å ta på selv så den likte jeg godt :)

Hvis du bor i Bergen, vil jeg tipse deg om Bergen bærebibliotek og Bergen bæretreff. Der kan du få prøve ut forskjellig bæretøy. Absolutt lurt å prøve før du kjøper for å finne ut hva som passer din kropp og dine preferanser :)

Anonymkode: 214f2...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du bor i Bergen, vil jeg tipse deg om Bergen bærebibliotek og Bergen bæretreff. Der kan du få prøve ut forskjellig bæretøy. Absolutt lurt å prøve før du kjøper for å finne ut hva som passer din kropp og dine preferanser :)

Anonymkode: 214f2...13a

Takk for tipset det har jeg ikke hørt om før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo ikke Tula toddler! Du har lagt ved bilde av Tula free to grow. ;)

Anonymkode: 214f2...13a

Ja noen anbefalte den som du ser over her å da søkte jeg den opp. Å det står at den kan brukes fra nyfødt.

Anonymkode: bd077...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...